Zo'n 3 jaar geleden heb ik een Asus N551JK laptop gekocht en deze qua geheugen uitgebreid. Ik merk dat hij nu aan vervanging toe is. Ik ben er erg tevreden over geweest maar ik wil iets nieuws/beters zodat ik de komende jaren weer goed zit.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben grafisch webdesigner/webdeveloper. Ik gebruik dagelijks het Adobe pakket met Illustrator, Photoshop en InDesign. Daarnaast codeer ik ook en maak gebruik van Ruby/Node.js/Gulp. Deze programma's staan tegelijkertijd open zodat ik makkelijk kan switchen.
Daarnaast wil ik gewoon de normale dingen doen, netflixen, internetten en af en toe in Word.
Wat is je budget?
+/- 1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga regelmatig werken in de stad, neem de laptop vaak mee op vakantie('s)/tripjes dus hij moet wel portable zijn. Dat hij wat zwaarder is maakt op zich niet uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat ik zoek in een laptop is:
- IPS scherm
- SSD 256gb minimaal
- 15 inch
- i7 (of i5 als het verschil klein is)
- quadcore
- minimaal 8gb geheugen (uitbreidbaar) of 16gb
- mooi uiterlijk - ik ben niet zo'n fan van de game laptops qua look
Ik heb een iPad Pro+iPhone en zat eraan te denken om voor een MacBook te gaan zodat ik alles makkelijk kan syncen, maar de prijs houd mij tegen. Daarnaast ben ik geen fan van de touchbar (al geprobeerd in de winkel).
Mijn voorkeuren gaan nu uit naar:
LENOVO IDEAPAD 510-15IKB 80SV00K5MH (momenteel afgeprijst op CBlue)
Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH
Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T
Ik wilde graag een nieuwe Asus maar ik lees dat het geen echte IPS schermen zijn, klopt dat?
Dell XPS hoor ik alleen maar nare verhalen over. Mijn broer heeft er 1 (duurste upgrade) en niets anders dan problemen.
Ik zit nu vooral te kijken tussen Asus en Lenovo maar ik vind een keuze maken lastig. Er is veel prijsverschil maar ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.
Daarnaast zijn de laptops die ik nu vind alweer zo'n jaar oud en vraag ik mij af of er niet iets beters op de markt is of binnenkort uitkomt.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben grafisch webdesigner/webdeveloper. Ik gebruik dagelijks het Adobe pakket met Illustrator, Photoshop en InDesign. Daarnaast codeer ik ook en maak gebruik van Ruby/Node.js/Gulp. Deze programma's staan tegelijkertijd open zodat ik makkelijk kan switchen.
Daarnaast wil ik gewoon de normale dingen doen, netflixen, internetten en af en toe in Word.
Wat is je budget?
+/- 1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga regelmatig werken in de stad, neem de laptop vaak mee op vakantie('s)/tripjes dus hij moet wel portable zijn. Dat hij wat zwaarder is maakt op zich niet uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat ik zoek in een laptop is:
- IPS scherm
- SSD 256gb minimaal
- 15 inch
- i7 (of i5 als het verschil klein is)
- quadcore
- minimaal 8gb geheugen (uitbreidbaar) of 16gb
- mooi uiterlijk - ik ben niet zo'n fan van de game laptops qua look
Ik heb een iPad Pro+iPhone en zat eraan te denken om voor een MacBook te gaan zodat ik alles makkelijk kan syncen, maar de prijs houd mij tegen. Daarnaast ben ik geen fan van de touchbar (al geprobeerd in de winkel).
Mijn voorkeuren gaan nu uit naar:
LENOVO IDEAPAD 510-15IKB 80SV00K5MH (momenteel afgeprijst op CBlue)
Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH
Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH
Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T
Ik wilde graag een nieuwe Asus maar ik lees dat het geen echte IPS schermen zijn, klopt dat?
Dell XPS hoor ik alleen maar nare verhalen over. Mijn broer heeft er 1 (duurste upgrade) en niets anders dan problemen.
Ik zit nu vooral te kijken tussen Asus en Lenovo maar ik vind een keuze maken lastig. Er is veel prijsverschil maar ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.
Daarnaast zijn de laptops die ik nu vind alweer zo'n jaar oud en vraag ik mij af of er niet iets beters op de markt is of binnenkort uitkomt.