Toon posts:

koeling cellie 566

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zeg wat is een goeie koeler voor mijn celeron 566 (wil hem oclocken)

en waar haal ik die?

Verwijderd

Ik koel hem met een Golden Orb. OC-shop heeft ze niet meer op voorraad maar volgens mij heeft www.regenboog.net ze nog wel.

Anders een Global Win of een Alpha Delta combo.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
beste prijs/kwaliteit verhouding is de FKP32 (global win) 49 piekjes bij www.narwal.nl koelt wat beter dan de goldenorb

Verwijderd

Maar een golden orb is wel mooi stil, en dat is ook wat waard. Oja en hij ziet er wat gelikter uit. Bij de weg ik hem mijn Golden Orb (titan) voor 39 piek gekocht bij pcint in deventer.
Over prijs kwaliteits verhouding gesproken.

Verwijderd

GlobalWin fdp32, 65 gulden bij comptech. Dit ding ROELT, 30 graden bij een celly 566 @ 850 op 1.7 volt.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Hmm ligt er maar aan waar je meet he.
Op de heatsink kun je eigenlijk niet vanuit gaan want een goede heatsink wordt meestal warm aangezien het zijn werk is zoveel en zosnel mogelijk de warmte van de cpu op te nemen dus dan zou je al iets van hoe hoger de temp hoe beter de koeler krijgen.

Mijn temp is max 40 graden met een alpha+delta HP combo en dat is in de DIE gemeten.

Verwijderd

Stinger -> daar heb je wel gelijk in. Ter vergelijking -> met de intel stock koeler werd hij 40 C. Dat is gemeten met dezelfde componenten, dus ook op dezelfde manier. Ik weet nl. niet of mijn mobo (msi bx-master) de meter in de die gebruikt of het metertje wat op het bord geplakt zit...

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Hateway de DIE lijkt me niet want dan krijg je niet zo'n lage waardes.
Idle is hij 31 a 32 bij mij en onder volle belasting is die 40 a 41.
Als ik belastign uitzet is die in 10 a 15sec weer naar 31 gezakt.

De DIE koelt snel af en wordt ook snel warm dus erg schommelende metingen

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
fkp32. ik heb 3 temp sensors (be6-2) cpu, bx chip, en de kast temp (los dinkie) als et in men kast 22 graden is is men celly 566@850 26 graden idle. full load issie 39. ik heb een special proggie zo'n torture ding. hier te downloade. cpu staat op 1.75 V
http://www.vtoy.fi/jv16/cpubeta8.exe

Verwijderd

Topicstarter
ik hep zon global win bestelt

zal alles morgen wel binnenkrijgen
us kijken wat ik uit mijn cellie haal Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

tanx
Pagina: 1