Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(instap)game/dev PC samenstellen/aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• keukentafeltje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-08-2024
Hoi allen, ik wil een PC gaan aanschaffen/laten aanschaffen, maar ik heb totaal geen kaas gegeven van hardware. Mijn budget is ca. 800-1000, maar minder is beter. Mijn behoeftes zijn als volgt.

* Ik wil meerdere (zeg 3/4 zware programma's naast elkaar kunnen draaien, zoals bijv. Photoshop, VM en een IDE bijv.)
* Ik wil een game kunnen spelen, zonder dat mijn computer hapert of veel moet laten (zoals bijv. City Skylines)
* 2 monitoren min. 21inch (tweedehands ook goed)
* muis (simpel is goed)
* toetsenbord (simpel is goed)
* USB 3.0
* Evt tweedehands systeem/onderdelen geen probleem

Waar moet ik op letten? Wat is een goede configuratie? Hoeveel zou ik waarvoor kwijt zijn?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Kijk eens naar de verschillende guides en builds hier op Tweakers, en probeer vervolgens een eigen build te maken.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 226,-€ 226,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 119,-€ 119,-
1Palit GeForce GTX 1060 3GB StormX OC€ 206,-€ 206,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Fractal Design Define S€ 76,-€ 76,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,80

mochten de tweakers me willen vertellen dat de RX570 en 580 betere keuzes zijn, dan mogen zij zelf even in de pricewatch op zoek gaan naar een model dat leverbaar is voor een kloppende prijs.

Dit is waar ik zo even mee kan komen voor de build zelf. Zou je al die vragen die je gebackspaced hebt even kunnen beantwoorden? Het was zeker niet de bedoeling dat je die delete...

[ Voor 3% gewijzigd door youridv1 op 28-05-2017 11:00 ]

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
youridv1 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:58:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 226,-€ 226,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 119,-€ 119,-
1Palit GeForce GTX 1060 3GB StormX OC€ 206,-€ 206,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Fractal Design Define S€ 76,-€ 76,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,80

mochten de tweakers me willen vertellen dat de RX570 en 580 betere keuzes zijn, dan mogen zij zelf even in de pricewatch op zoek gaan naar een model dat leverbaar is voor een kloppende prijs.

Dit is waar ik zo even mee kan komen voor de build zelf. Zou je al die vragen die je gebackspaced hebt even kunnen beantwoorden? Het was zeker niet de bedoeling dat je die delete...
AUB niet builds geven aan de TS als zijn topic niet voldoet aan het DAA beleid en hij zelf geen moeite heeft gedaan met eigen vooronderzoek. Ik weet dat je wilt helpen maar zo spoor je alleen maar dit soort gedrag aan. Geen fatsoenlijke topic = geen advies

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van september, november, januari, maart en mei.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.