Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC wil ik gaan editen in 4K, graag wil ik ook de wat zwaardere videobestanden kunnen verwerken zoals 10 bit 422 of misschien nog wel zwaarder. Daarnaast wil ik met Pix4D foto's verwerken tot 3D model/puntenwolk voor landmetingen. Dit vergt nogal wat rekenkracht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500 - €1700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op deze SSD wil ik windows draaien. Op de 1TB SSD die ik extra wil kopen komen de programma's en (tijdelijk) de data.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het werkt is het goed. Wat wel belangrijk is is dat CUDA processing werkt, Pix4D kan alleen met CUDA de GPU gebruiken als ik het goed begrijp.
Normaal gebruik ik altijd intel, maar omdat Ryzen 8 cores verkoopt voor een leuke prijs dacht ik dat dit wel een goed moment was om die eens te proberen.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar wil best een poging wagen.
Wat verwacht je van ons?
Vraag me af of mijn systeem überhaupt gaat werken, ik bouw normaal geen PC's. Ook ben ik benieuwd of jullie denken dat dit systeem mijn gebruik aankan en of er onderdelen zijn die misschien beter zijn voor de dingen die ik ermee doe. Als iemand ervaring heeft met soortgelijke werkzaamheden op een Ryzen systeem zou het al helemaal geweldig zijn. Graag jullie feedback!
Alvast bedankt!
Met deze PC wil ik gaan editen in 4K, graag wil ik ook de wat zwaardere videobestanden kunnen verwerken zoals 10 bit 422 of misschien nog wel zwaarder. Daarnaast wil ik met Pix4D foto's verwerken tot 3D model/puntenwolk voor landmetingen. Dit vergt nogal wat rekenkracht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500 - €1700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 99,- | |
Op deze SSD wil ik windows draaien. Op de 1TB SSD die ik extra wil kopen komen de programma's en (tijdelijk) de data.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het werkt is het goed. Wat wel belangrijk is is dat CUDA processing werkt, Pix4D kan alleen met CUDA de GPU gebruiken als ik het goed begrijp.
Normaal gebruik ik altijd intel, maar omdat Ryzen 8 cores verkoopt voor een leuke prijs dacht ik dat dit wel een goed moment was om die eens te proberen.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar wil best een poging wagen.
Wat verwacht je van ons?
Vraag me af of mijn systeem überhaupt gaat werken, ik bouw normaal geen PC's. Ook ben ik benieuwd of jullie denken dat dit systeem mijn gebruik aankan en of er onderdelen zijn die misschien beter zijn voor de dingen die ik ermee doe. Als iemand ervaring heeft met soortgelijke werkzaamheden op een Ryzen systeem zou het al helemaal geweldig zijn. Graag jullie feedback!
Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 385,- | € 385,- |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 96,- | € 96,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 272,95 | € 272,95 |
| 1 | Seagate Barracuda, 4TB | € 114,79 | € 114,79 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,25 | € 91,25 |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 960GB | € 294,- | € 294,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.505,93 | |