Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 16:18
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een luidsprekers om buiten te hangen.

ik heb hiervoor een budget van zo een 350 euro voor beschikbaar.

ik zou graag 2 luidsprekers hebben (dit moeten geen mooie 'design' luidsprekers zijn)
en ik zou wel graag het volume wat hoger kunnen zetten. (dus niet enkel voor achtergrond geluid.

ik verwacht nu natuurlijk niet luidsprekers voor feestjes voor 100 man, maar we hebben hier geen buren, dus tijdens een zomer bbq of iets dergelijk het volume eens hoger zetten kan wel leuk zijn.

ik zou liefst geen actieve luidsprekers nemen.
dus heb ik hierbij nog een versterker nodig ook.
een versterker met zeker genoeg vermogen maar voor de rest hoe "dommer" hoe liever

ik zou er een chromecast -audio op aansluiten en dit als enige audio bron gebruiken.

de versterker zou op de zolder komen (waardoor ik volumeregeling ook via de crhomecast zou doen)
in en uitschakelen liefst gewoon door spanning aan en uit te schakelen (dit via mijn 230V socket gestuurd door domoticz)

ik hoor graag jullie suggesties en/of opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
Heb je zelf al eens wat opgezocht? Komen de speakers onder een afdak te hangen? Hangen ze er het hele jaar door?

Muziek buiten voor een kleine groep vereist niet zoveel van de speakers, althans niet wanneer iedereen zich relatief dichtbij bevindt. Als de speakers er verder alleen hangen met mooi weer, of onder een afsluitbare veranda bijvoorbeeld, dan kun je letterlijk alles neerhangen wat je wilt.

Qua versterker zou ik toch voor een niet al te domme gaan. Ik heb geen Chromecast, maar als de volumeregeling dezelfde stappen kent als een telefoon, dan kan het zijn dat je het volume niet volledig naar wens kunt regelen. Het zal dan snel te hard of zacht zijn, zeker wanneer je van rustige achtergrondmuziek naar feestvolume wil gaan. Dan verwacht ik dat je de versterker telkens even bij moet stellen, omdat de Chromecast enkel het signaal naar de versterker versterkt.

Ik denk dat je beter een versterker kunt nemen met een app voor op je telefoon/tablet.

En waarom geen actieve speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 16:18
De luidsprekers zou ik er in de winter wel af kunnen halen. maar ik zou ze wel continu in de zomer buiten willen laten hangen. er is geen afdak waar ik ze zou willen hangen. en we zullen er ook niet vlak onder zitten (zullen gemiddeld op zo een 10m afstand van de luidsprekers zitten).

reden waarom ik voor pasieve zou gaan is omdat ik dan geen 230V moet voorzien (dit is nu niet de grootste moeite maar bij actieve heb ik dan ook nog altijd een audio bron nodig die naar de 2 luidsprekers gaat... ik zie niet direct in hoe ik dit doe met een chromecast... 3.5mm jack --> aux? en dan van hier naar de luidsprekers? is dit niet nefast als deze afstand te groot wordt?