Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met achtergrondgeluid microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje games aan het spelen en heb voor zo lang ik al weet een probleem met een soort van achtergrondgeluid van mijn microfoon. Voor zover ik weet heb ik rondom mijn pc/plek waar ik speel amper achtergrondgeluid. Mijn pc zelf is helemaal niet luid, kan hem zelf niet eens horen en voor de rest zie ik ook niet iets wat het zou kunnen veroorzaken.
Hier heb ik een opgenomen clip waarop je (zeker in het begin) het achtergrondgeluid bij mij duidelijk kunt horen (microfoon geluid staat constant open)
YouTube: Bootiful

Ik dacht dat het aan mijn headset zou kunnen liggen (Sennheiser PC320) en heb dan een Astro A40 TR gekocht maar het microfoon geluid blijft hetzelfde (was iets betere kwaliteit maar achtergrondgeluid bleef hetzelfde). Heb ook een soort van externe geluidskaart gekocht om mijn aansluiting om te zetten in USB (ipv 2 jack) maar dat hielp niet.

Mijn vraag is nu (omdat ik amper iets van pc's weet) ligt het geluid aan een onderdeel van mijn pc of toch aan mijn omgeving en of ik er iets aan kan doen?

Heb een Intel Core i5-6600K, Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER, Scythe Fuma, en Nvidia GTX 1070 (moest dat nuttig zijn)

Alle reacties

• yowkah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 11:28
dit is misschien een wat voor de hand liggende opmerking.. maar heb je toevallig bij je microfoon eigenschappen, de microfoon boost aan staan of het geluid op 100%?

Je vind deze instelling onder:
configuratie scherm --> geluid
open hier het tabje opnamen, en selecteer jouw microfoon.
druk dan op de knop eigenschappen,
In het nieuwe venster ga je naar het tabje niveaus. Hier staat vaak ( niet altijd) een optie voor boost.
Dit is overigens vrij vertaald, ik gebruik een engelse versie van windows.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat geprobeerd maar het achtergrondgeluid blijft in vergelijking met mijn stem eigenlijk even luid :( Toch bedankt voor de hulp! :)

• yowkah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 11:28
je kan ook een noisegate gebruiken. dat is een programma die er voor zorgt dat je microfoon geen geluid geeft als de input niet boven een bepaald niveau komt. Of afhankelijk van de software die je gebruikt voor opnemen, kan dit via de "input sensitivity" of de "noise treshold".