Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Dag Mede-tweakers,

Na een simpel installatie proces draait PiHole nu op mijn netwerk en alles werkt naar behoren. Echter vind ik het toch spijtig dat ik op deze manier ook de adverts van tweakers blokkeer. Weten jullie misschien hoe ik de request van een specifiek webdomein kan whitelisten zodat ik wel weer de banners op tweakers zie?
Inmiddels wel uitgevonden hoe je een reclamedomein whitelist maar niet hoe ik een specifieke website whitelist.

Daarnaast zijn de eerste paar zoekresultaten in google ook geblokkeerd (die door adverteren bovenaan geplaatst worden), kennen jullie hier iets tegen?

-Cranzai

Beste antwoord (via Cranzai op 25-05-2017 13:42)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Cranzai schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Verdwijnt daarmee ook de "je blokkeert onze banners pop-up"?
(Het is niet eens zozeer dat ik die pop-up vervelend vindt maar ook dat je bijvoorbeeld de banners die achter de pagina verschijnen, zoals nu met de zomerdeals, niet meer ziet. Ook als ik een abbonnement zou hebben zou ik geen enkel probleem hebben met alle advertenties op tweakers omdat ze simpelweg niet irritant zijn. Maar een abbonementje van €1 p/m is natuurlijk een prikkie)
Ja klopt, daarmee verdwijnt de melding en de acties en dergelijke wordt je wel van op de hoogte gehouden in het abo forum.
Je krijgt een setting om advertenties aan of uit te zetten.

Tweakers Discord

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
Als je aanmeld in de webinterface kan je toch gewoon domein Namen op de whiplash zetten

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Downloader_NL schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:51:
Als je aanmeld in de webinterface kan je toch gewoon domein Namen op de whiplash zetten
PiHole Admin Interface

Zo bedoel je? Dit werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Cranzai schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:55:
[...]

[afbeelding]

Zo bedoel je? Dit werkt helaas niet
Nee dat is logisch dat dat niet werkt, de advertenties komen namelijk van hele andere domeinen.
Je moet de domeinen whitelisten die de advertenties serveren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Ondertussen eventjes verder gezocht en kwam er inderdaad achter dat je specifieke reclame domeinen moet blocken. Vervolgens DNSThingy gevonden en die noemt de volgende requests:

tweakers.net
ic.tweakimg.net
tweakimg.net
sb.scorecardresearch.com
www.google-analytics.com
www.googletagservices.com
vnumedia01.webtrekk.net

edit:
Whitelisten van:
tweakimg.net
sb-scorecardresearch
vnumedia01.webtrekk.net

Lijkt niet voldoende te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Cranzai op 25-05-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Toch zou je in het Admin panel moeten kunnen zien welke er geblocked wordt...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
via het tracken van pihole.log zag ik vnumedia01.webtrekk.net wel voorbij komen. Deze dan toch maar gewhitelist.

Met behulp van f12 zie ik dat een of ander dev.visualwebsiteoptimizer.com, google analytics en googletagservices respectievelijk een ERR_CONNECTION_REFUSED, ERR_QUIC_PROTOCOL_ERROR en nog een ERR_QUIC_PROTOCOL_ERROR geven.

Even proberen of het whitelisten van deze drie icm vnumedia01.webtrekk.net helpt. Vraag me alleen wel af of het whitelisten van die twee van google andere adverts ook weer door laat.

[ Voor 21% gewijzigd door Cranzai op 25-05-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ja, dat gaat zeker op andere sites ook zaken doorlaten, dat is inherent aan de manier waarop PiHole werkt.
Al eens aan een abo gedacht op T.net? https://tweakers.net/abonnementen/

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
darkrain schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:29:
Ja, dat gaat zeker op andere sites ook zaken doorlaten, dat is inherent aan de manier waarop PiHole werkt.
Al eens aan een abo gedacht op T.net? https://tweakers.net/abonnementen/
(Het is niet eens zozeer dat ik die pop-up vervelend vindt maar ook dat je bijvoorbeeld de banners die achter de pagina verschijnen, zoals nu met de zomerdeals, niet meer ziet. Ook als ik een abbonnement zou hebben zou ik geen enkel probleem hebben met alle advertenties op tweakers omdat ze simpelweg niet irritant zijn. Maar een abbonementje van €1 p/m is natuurlijk een prikkie)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Cranzai schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Ja klopt, daarmee verdwijnt de melding en de acties en dergelijke wordt je wel van op de hoogte gehouden in het abo forum.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
darkrain schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Thnx, zal het nu zeker overwegen. Eerst ff paar dagen proefdraaien met PiHole en als het bevalt dan zeker een abbo om tweakers te steunen. Misschien dat een van de devs kan vertellen welke reclame servers gewhitelist moeten worden?
Pagina: 1