Zemana antimalware het kopen waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik heb goede ervaringen met Malwarebytes, maar heb het idee dat Zemana antimalware soms nog net even beter haar werk doet. Ik wil voor fijne en goede software best betalen. Ik weet niet helemaal of ik hier goed zit maar denk van wel aangezien het software en beveiliging betreft

Mijn vraag zijn er mensen die dit programma goed kennen en naar tevredenheid gebruiken en zou het de moeite van kopen waard zijn? Verder heb ik nog niet heel duidelijk kunnen vinden of de licentie bijvoorbeeld overdraagbaar is wanneer ik een nieuw systeem zou aanschaffen.

Bij voorbaat dank voor alle input.

Ook heb ik het topic hier geplaatst, omdat ik elders op tweakers geen info tegen kwam over dit stukje software. Ps ik zou hem nu binnen 5 dagen met 25% korting kunnen aanschaffen indien ik de free trial verleng,

Nelis19821.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meestal doen virusscanners e.d. meer kwaad dan goed omdat ze zelf diepe hooks in het besturingssysteem hebben en eigen bugs waardoor het erg gemakkelijk te misbruiken is.

Ik zou ze alleen gebruiken wanneer er al een infectie op een systeem is en je probeert er vanaf te komen (maar dan kun je beter het OS helemaal opnieuw installeren).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
dank voor je reactie jaaap, dat klopt deels natuurlijk wel, maar anderzijds heeft het natuurlijk ook een preventief effect.

Ik hoop dat anderen ook nog zullen reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Juup schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:35:
Meestal doen virusscanners e.d. meer kwaad dan goed omdat ze zelf diepe hooks in het besturingssysteem hebben en eigen bugs waardoor het erg gemakkelijk te misbruiken is.
Dit is een van de grootste bergen onzin die ik ooit gelezen heb. Heb je ook maar één voorbeeld van een a-merk virusscanner die misbruikt is voor het infecteren van een systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TommyboyNL schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:52:
Dit is een van de grootste bergen onzin die ik ooit gelezen heb. Heb je ook maar één voorbeeld van een a-merk virusscanner die misbruikt is voor het infecteren van een systeem?
Heb je zelf geen toegang tot een zoekmachine?
https://www.scmagazineuk....softwares/article/535585/
http://www.pcworld.com/ar...pany-more-vulnerable.html

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Het gebeurt natuurlijk wel eens dat een update van OS óf antivirus de boel behoorlijk stuk maakt...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Juup schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:35:
Complete onzin reactie natuurlijk. Waar is je onderbouwing? Er zijn in het verleden inderdaad bugs geweest in virusscanners waardoor deze misbruikt konden worden maar ik weet van geen enkele exploit die daadwerkelijk is ingezet om hier gebruik van te maken. Net als alle andere software is een anti malware pakket ook niet 100% bug vrij maar als je mensen wilt aanvallen zijn er veel makkelijkere manieren om dat te doen middels fouten in software die veel breder worden gebruikt. Graag zie ik objectieve bronnen, anders dan een tweetal artikelen zonder extra informatie, voor je met dit soort generalisaties en populistische uitspraken komt. Lees overigens de informatie ook even goed:
The vulnerability couldn't be exploited by itself with code execution and privilege escalation, but could have simplified the exploitation of 3rd party application vulnerabilities, such as stack based buffer-overflow,”
Kortom, het ligt niet zo simpel als jij hier doet geloven. Het tweede artikel is een " what if " verhaal.
Ik zou ze alleen gebruiken wanneer er al een infectie op een systeem is en je probeert er vanaf te komen (maar dan kun je beter het OS helemaal opnieuw installeren).
Juist, en hoe weet je dat er een infectie op jouw systeem heeft plaatsgevonden zonder scanner? Het is echt niet meer zo dat alle malware zich direct openbaart. Sterker nog, veel zal zijn best doen om zo lang mogelijk niet gedetecteerd te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 28-05-2017 11:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
ik begin te denken dat we hier nu opeens eem discussie krijgen over wel of geen scanner. Echter nogmaals , de vraag blijft of het door mij genoemde stuk software het kopen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nelis19821 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:21:
ik begin te denken dat we hier nu opeens eem discussie krijgen over wel of geen scanner. Echter nogmaals , de vraag blijft of het door mij genoemde stuk software het kopen waard is.
Ik heb er zelf geen ervaring mee en kan eigenlijk ook geen echt betrouwbare review vinden. Een trail is altijd een optie maar uit jouw topicstart maak ik op dat je daarbij al aan je einde zit. Het blijft een persoonlijke keuze bij afwezigheid van betrouwbare en objectieve reviews.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
inderdaad dus een jaartje proberen kan misschien geen kwaad voor een goede prijs. Zal eens even uitvissen hoe de licentie in elkaar zit. Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 21:09
Het is echt goed ( mijn ervaring )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nee, mijn advies is eraf blijven en kijken voor een alternatief. Waarom?

"Zemana AntiMalware is a second opinion malware scanner designed to rescue your computer from malware that have infected your computer despite all the security measures you have taken."

Source: https://davescomputertips...not-what-you-might-think/

Het heeft geen real-time protection en er wordt getwijfeld of het wel de naam "anti-virus" genoemd mag worden. Ik ben het met Dave eens dat het deze naam niet mag dragen vanwege het niet hebben van real-time protection.

Leuk voor als je geïnfecteerd bent, maar ik zou op zoek gaan naar software die het voorkomt.

In de brochure staat wel "real-time" protection , maar dat blijkt "scannen te zijn op de achtergrond

Source: http://dl9.zemana.com/Web...7213-163934978.1496026672

Er wordt gesproken over de sandbox feature. Als je een beetje bekend bent met het concept van een sandbox, weet je ook dat deze makkelijk te "foppen" is. Daarnaast kan je altijd scannen met virustotal en die is gratis.

Persoonlijk zou ik dus kijken naar een beter alternatief.
Pagina: 1