Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een Acer E5-521-67BL laptop en voor de school van mijn dochter word de eis gesteld dat de laptop die zij gebruikt minimaal een dualband Wifikaart heeft met 2 antennes ik kan in de specifiecaties niet vinden of dit aanwezig is op deze laptop.
Ik hoop dat jullie mij dit antwoord kunnen geven?

met vriendelijke groet,
Anita van Gerwen ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-08 11:21
Zo te zien heeft die laptop(/ingebouwde "wifi-adapter") geen ondersteuning voor 5Ghz, dan wordt dualband ook lastig.

Ik snap die eis niet helemaal eerlijk gezegd, mooi meegenomen maar zeker niet noodzakelijk in de meeste gevallen. "Twee antennes" is trouwens al helemaal een vreemde eis. Dus je zou nog even na kunnen vragen waarom dit nodig is en wat ze nu precies bedoelen.

Anders kun je overwegen om een externe usb-wifi-adapter kopen die het wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Elke laptop heeft twee antennes of meer.
De tijd van enkele antennes in laptops is al 10 jaar voorbij. Het is altijd 2 of 3.

Dualband kan je in de pricewatch zien op het tabblad 'Specificaties', menu 'Interfaces' en dan checken of er een groen vinkje bij 5Ghz ondersteuning staat.
Als je elders kijkt, dan is het een kwestie van weten waar je dualband aan herkent. Kijk dan naar termen als WiFi-AC, 5Ghz WiFi of 802.11ac

Ik vind het trouwens maar een vreemde eis.
Maargoed, als je er aan wil voldoen met die laptop,dan kan je dat prima zelf oplossen :)
Prik er gewoon een USB Wifi adapter in en zet de interne uit :)
B.v. deze: pricewatch: TP-Link Archer T1U
Zitten geen zichtbare antennes op, dus je kan gewoon claimen dat er twee in zitten. (moet ook bijna wel trouwens, iets met frequentie tuning van twee verschillende antennes)

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 25-05-2017 11:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?