Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Over het algemeen zal ik de laptop gaan gebruiken voor mijn studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek. Daarbij programmeren we af en toe, gebruiken we soms CAD toepassingen, maar meestal zitten we verslagen te typen in LaTeX of zit ik in de bibliotheek te studeren.
Af en toe wat foto bewerken en video, maar dat mag geen naam hebben. Ik heb immers thuis nog een op 4.2ghz draaiende 2500k staan met een r9 290 met een overclock van 10%.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+-€900
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Jazeker, een portabele laptop is waar ik naar opzoek ben. Dat de accuduur dan zo groot mogelijk is is ook wel meegenomen. Dan kan ik een dagje zonder lader, hoewel ik hem meestal aan het infuus heb hangen.
Ik heb zelf het volgende gevonden na flink wat research:
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV004T
+14 inch scherm in 13 inch formaat (schermoppervlakte van 539.4mm^2)
+vingerafdrukscanner (hoe handig is dit?)
-Geen thunderbolt 3
-Niet laden via USB
(kan ik overnemen voor 950 euro van een vriend)
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD
+NVMe SSD
+1-2 uur langere accuduur
+thunderbolt 3 (hoe handig is dit?)
+Laden via USB
-13,3 inch scherm, dus kleiner (opp. 488 = 10% kleiner)
-geen vingerafdrukscanner (wel te koop voor 50 euro: pricewatch: Kensington VeriMark Fingerprint Key
Ik heb het scherm wel het liefst zo groot mogelijk, maar wat is de beste optie van de bovenstaande voor mij?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Over het algemeen zal ik de laptop gaan gebruiken voor mijn studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek. Daarbij programmeren we af en toe, gebruiken we soms CAD toepassingen, maar meestal zitten we verslagen te typen in LaTeX of zit ik in de bibliotheek te studeren.
Af en toe wat foto bewerken en video, maar dat mag geen naam hebben. Ik heb immers thuis nog een op 4.2ghz draaiende 2500k staan met een r9 290 met een overclock van 10%.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+-€900
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Jazeker, een portabele laptop is waar ik naar opzoek ben. Dat de accuduur dan zo groot mogelijk is is ook wel meegenomen. Dan kan ik een dagje zonder lader, hoewel ik hem meestal aan het infuus heb hangen.
Ik heb zelf het volgende gevonden na flink wat research:
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV004T
+14 inch scherm in 13 inch formaat (schermoppervlakte van 539.4mm^2)
+vingerafdrukscanner (hoe handig is dit?)
-Geen thunderbolt 3
-Niet laden via USB
(kan ik overnemen voor 950 euro van een vriend)
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD
+NVMe SSD
+1-2 uur langere accuduur
+thunderbolt 3 (hoe handig is dit?)
+Laden via USB
-13,3 inch scherm, dus kleiner (opp. 488 = 10% kleiner)
-geen vingerafdrukscanner (wel te koop voor 50 euro: pricewatch: Kensington VeriMark Fingerprint Key
Ik heb het scherm wel het liefst zo groot mogelijk, maar wat is de beste optie van de bovenstaande voor mij?
[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 25-05-2017 04:33 ]