Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thin & light €900

Pagina: 1
Acties:

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Over het algemeen zal ik de laptop gaan gebruiken voor mijn studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek. Daarbij programmeren we af en toe, gebruiken we soms CAD toepassingen, maar meestal zitten we verslagen te typen in LaTeX of zit ik in de bibliotheek te studeren.

Af en toe wat foto bewerken en video, maar dat mag geen naam hebben. Ik heb immers thuis nog een op 4.2ghz draaiende 2500k staan met een r9 290 met een overclock van 10%.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+-€900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Jazeker, een portabele laptop is waar ik naar opzoek ben. Dat de accuduur dan zo groot mogelijk is is ook wel meegenomen. Dan kan ik een dagje zonder lader, hoewel ik hem meestal aan het infuus heb hangen.

Ik heb zelf het volgende gevonden na flink wat research:
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV004T
+14 inch scherm in 13 inch formaat (schermoppervlakte van 539.4mm^2)
+vingerafdrukscanner (hoe handig is dit?)
-Geen thunderbolt 3
-Niet laden via USB

(kan ik overnemen voor 950 euro van een vriend)
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD
+NVMe SSD
+1-2 uur langere accuduur
+thunderbolt 3 (hoe handig is dit?)
+Laden via USB
-13,3 inch scherm, dus kleiner (opp. 488 = 10% kleiner)
-geen vingerafdrukscanner (wel te koop voor 50 euro: pricewatch: Kensington VeriMark Fingerprint Key

Ik heb het scherm wel het liefst zo groot mogelijk, maar wat is de beste optie van de bovenstaande voor mij?

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 25-05-2017 04:33 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

@Frozen Een vingerafdrukscanner vind ik onnodig. Als jij een sterk wachtwoord in je computer zet (hoofdletters, tekens en cijfers), dan kan niemand er eenvoudig in komen. Tevens werkt zo'n scanner ook niet altijd optimaal. Ik zou deze beveiliging dan ook niet gebruiken.

Ik zou kiezen voor de Asus. Je hoeft niet te laden via USB en Thunderbolt heb je pas echt iets aan als je veel aan gegevensoverdrachten doet.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Ik denk dat je goed doet aan de ASUS. Ik heb er zelf ook een, en weet zeker dat deze voldoet aan je eisen. Bovendien is hij ook nog makkelijk te upgraden. En de accuduur is perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoiz op 25-05-2017 10:29 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
@Hoiz @Verwijderd bedankt voor jullie antwoorden!

Hoiz, hoe bedoel je dat de ux430 makkelijk te upgraden is? Wat kan er allemaal upgegradet worden? Volgens mij alleen de SSD toch?

Ik kan misschien ook een 2015 13 inch mbp kopen en daar windows opzetten. Wat vinden jullie daarvan?

Verwijderd

Frozen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:57:

Hoiz, hoe bedoel je dat de ux430 makkelijk te upgraden is? Wat kan er allemaal upgegradet worden? Volgens mij alleen de SSD toch?

Ik kan misschien ook een 2015 13 inch mbp kopen en daar windows opzetten. Wat vinden jullie daarvan?
Dan werk je dus wel met een heel specifiek O.S.

Ik ga er dan ook geen mening of advies over uit spreken. ;)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:06:
[...]
Dan werk je dus wel met een heel specifiek O.S.

Ik ga er dan ook geen mening of advies over uit spreken. ;)
Yup, ik heb windows nodig voor mijn studie. :)

Verwijderd

Frozen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:16:
[...]

Yup, ik heb windows nodig voor mijn studie. :)
Dan moet je geen Apple nemen.....

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:17:
[...]
Dan moet je geen Apple nemen.....
Maar het is bovendien gewoon een laptop, dus daar kan ik toch gewoon Win10 opzetten. Ik heb gelezen dat de accuduur met Win 10 gewoon prima is. :)

Verwijderd

Frozen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Maar het is bovendien gewoon een laptop, dus daar kan ik toch gewoon Win10 opzetten. Ik heb gelezen dat de accuduur met Win 10 gewoon prima is. :)
Windows 10 op een Mac Book? Ik heb er nog nooit van gehoord. :D

Maar als het kan, dan kun je het zeker overwegen.

• Hoiz
Frozen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:57:

Zit een lege 2,5" bay in, dus up te graden met SSD of HDD, de SSD die er nu in zit is m.2 dus die zou je (evt) ook nog kunnen vervangen. Daarnaast kan er nog een bankje RAM bij.

Ik zou niet weten waarom je voor jouw doeleinden een tweedehands MBP zou moeten kopen wanneer je een nieuwe machine kan krijgen voor hetzelfde geld die waarschijnlijk nog sneller is ook. En niet te vergeten GEMAAKT is voor Windows 10.. But that's just me.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 25-05-2017 20:07 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Hoiz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Zit een lege 2,5" bay in, dus up te graden met SSD of HDD, de SSD die er nu in zit is m.2 dus die zou je (evt) ook nog kunnen vervangen. Daarnaast kan er nog een bankje RAM bij.

Ik zou niet weten waarom je voor jouw doeleinden een tweedehands MBP zou moeten kopen wanneer je een nieuwe machine kan krijgen voor hetzelfde geld die waarschijnlijk nog sneller is ook. En niet te vergeten GEMAAKT is voor Windows 10.. But that's just me.
Okee, ik heb de UX430UA besteld! :)
Mogelijk kan ik die gtx 940 ergens op de kop tikken en erin bouwen. :)

• Hoiz
Oeps, dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door Hoiz op 25-05-2017 20:29 ]

• Hoiz
Frozen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Hoe wil je een GTX 940 in een Ultrabook plaatsen?

Maar veel plezier er mee, je krijgt er echt geen spijt van! Er is ook een topic van gebruikers :)

Verwijderd

Frozen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Heel veel plezier met je nieuwe laptop. :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Er bestaat dus ook een versie met die videokaart: serie: ZenBook UX430UQ

Dus ik denk dat hij er dan ook wel in te zetten zou moeten zijn, right? :) Ik ga het topic overigens even opzoeken.
Weet je dat zeker, heb je het niet over de UX410UA?
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:31:
[...]
Heel veel plezier met je nieuwe laptop. :)
Dankje! :D Jullie ook bedankt voor jullie meningen!

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 25-05-2017 21:09 ]

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:21:
[...]
Windows 10 op een Mac Book? Ik heb er nog nooit van gehoord. :D

Maar als het kan, dan kun je het zeker overwegen.
Dit is heel erg makkelijk te doen. Ze leveren daar zelfs al software voor genaamd 'Bootcamp' daarmee zet je in een handomdraai windows op je Macbook pro. EN dat werkt prima :)

Maar ik zou inderdaad niet voor die keuze gaan, zonde van de laptop.

Kwa beveiliging is een sterk wachtwoord inderdaad voldoende, je hebt hem toch veelal in handbereik.
Verder heb ik eigenlijk niks in te brengen, ben niet echt op de hoogte van gaming laptops etc. De Asus is wel een leuk ding. Maar je gaat nooit de kracht hebben van een Desktop voor je games. Succes met je aankoop

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Pagina: 1