welke goede actieve speaker voor elektrische piano en zang?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wma123
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-06-2017
Ik ben een leek op het gebied van muziekversterking, maar wel liefhebber van kwaliteitsluidsprekers (zelf heb ik dure B&W's) en heb een dochter met een digital piano p255 van Yamaha. Ze zingt er ook bij, nu nog zonder versterking. De speakers van de p255 zijn zoals verwacht van beperkte kwaliteit.
Mijn vraag: wie kan mij een actieve speaker adviseren waar zowel piano als zang op zijn aan te sluiten, die van goede tot zeer goede kwaliteit is en geschikt is voor in huis maar ook in kleine zaaltjes, cafés, restaurants tot max 100 personen.
Ik ben erg benieuwd naar de adviezen van de kenners.
Alvast mijn dank!
Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Kan de microfoon op de piano aangesloten worden? Indien ja, dan volstaat het met enkel speakers, indien nee, dan moet er waarschijnlijk nog iets tussen dat beide signalen samenvoegt.

Verder maakt men in de audio wereld een onderscheid tussen woonkamer en zalen. De akoestiek is in beide gevallen totaal anders en daarmee ook de eisen van de audioset. In een woonkamer hoor je veel meer detail en wordt het geluid niet geblokkeerd door obstakels. In een zaal valt detail al snel weg en moet het geluid door/over tafels en mensen heen, zodat het achterin ook nog hoorbaar is. Dit laatste vereist veel meer vermogen en vooral een hogere plaatsing.

Wil je het goed doen, dan moet je dus op zoek naar twee sets actieve speakers. Afhankelijk van het budget beperkt dat de mogelijkheden aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 10:44

Jag

Een setje ls308 van Yamaha kun je overwegen! Er moet idd wel een mixertje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
@Jag Bedoel je niet JBL lsr308? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:35
Er zit een niet te onderschatten verschil tussen thuisgebruik en gebruik voor optredens. Waarschijnlijk wil je in beide gevallen in ieder geval ook een mengpaneel, om alles netjes aan te sluiten. Ik zou beginnen met eerst bedenken wat je precies wilt, vervolgens jezelf in te lezen wat er zoal is en dan lekker langs bij bijvoorbeeld Bax-Shop (zit wel een beetje in een uithoek; Goes;) want daar heb je alles van studiomonitoren voor thuis tot maatje stevig concert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wma123
Dank voor jullie reacties! Wij gaan vooralsnog voor een actieve speaker voor kleine zaaltjes. Zijn er actieve speakers waar je zowel microfoon als elektrische piano op kunt aansluiten (2 ingangen), eventueel met ingebouwde equalizer? En natuurlijk een geschikt is voor zang en piano die dat mooi neutraal weergeeft. De microfoon is in ieder geval niet op de elektrische piano aan te sluiten. Budget 400 euro nieuw. Ik ben benieuwd of er concrete speakers zijn die jullie me kunnen adviseren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zelf heb ik goede ervaringen met EV.

In je prijsklasse zou je kunnen denken aan 1 van deze:
https://www.bax-shop.nl/a...eeweg-actieve-luidspreker

Ruim voldoende voor thuis en kleine zaaltjes een eenvoudig te upgraden door 2e speaker en daarna subs toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

wma123 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:57:
Dank voor jullie reacties! Wij gaan vooralsnog voor een actieve speaker voor kleine zaaltjes. Zijn er actieve speakers waar je zowel microfoon als elektrische piano op kunt aansluiten (2 ingangen), eventueel met ingebouwde equalizer? En natuurlijk een geschikt is voor zang en piano die dat mooi neutraal weergeeft. De microfoon is in ieder geval niet op de elektrische piano aan te sluiten. Budget 400 euro nieuw. Ik ben benieuwd of er concrete speakers zijn die jullie me kunnen adviseren......
Ik heb je al een concreet voorstel gedaan, valt zelfs binnen je budget. Ik zou er een los mixertje bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, laat ik dan een iets gerichtere link geven,
https://www.thomann.de/nl/fender_passport_conference.htm
Of dichter bij huis:
https://www.bax-shop.nl/s...ence-draagbaar-pa-systeem
Iets dikker
https://www.bax-shop.nl/b...t-draagbaar-pa-systeem-v4
Nog dikker, minder merk.
https://www.bax-shop.nl/s...t-portabele-pa-speakerset

Ik ben gecharmeerd van dit soort setjes omdat de boel netjes in elkaar klikt. Je loopt dus niet te hannessen met flightcases etc.

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 26-05-2017 00:48 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Zijn er actieve speakers waar je zowel microfoon als elektrische piano op kunt aansluiten (2 ingangen), eventueel met ingebouwde equalizer?
Dit soort configuraties zijn gebruikelijk op keyboardversterkers, zie bijvoorbeeld hier. Mocht je geen stereo-opstelling nodig hebben, dan zorgt een dergelijk apparaat voor een stuk minder aansluitwerk van kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wma123
dank voor de adviezen. inmiddels ben ik alweer verder en zit in dubio.
Wat klinkt beter bij piano en zang gecombineerd:
de Yamaha Stagepas 400i of een set van Power Dynamics PD12-A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Zou de Yamaha pakken, de meest veelzijdige, vooral door het los/vaste mixertje.
Geeft een stukje meer controle, je kan evt pauzemuziek spelen en je hebt er een galmpje in zitten, is wel lekker voor zang.

En 2 speakers kan voor spreiding ook wel lekker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wma123 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:49:
dank voor de adviezen. inmiddels ben ik alweer verder en zit in dubio.
Heb je getwijfeld over België?
Wat klinkt beter bij piano en zang gecombineerd:
de Yamaha Stagepas 400i of een set van Power Dynamics PD12-A ?
Wat beter klinkt kan niemand zeggen zonder ze beide gehoord te hebben. Maar als ik 't zo zie is die Yamaha op z'n minst een stuk handiger vanwege de ingebouwde doch uitneembare mixer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:56

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1