Instagram - Post Notificaties werken onvolledig (grr)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik manage mijn eigen onderwater/model instagram account. Ik merk dat ik door Instagram op "low visibility" mode gezet ben sinds enige tijd. Weet niet precies waardoor, maar het is erg duidelijk merkbaar.

Eén van de aanwijzingen (Behalve wat ingezakte interaction ratios i.v.m. gelijke posts een maandje geleden) is dat zelfs mensen die mijn account als "post notification" hebben ingesteld geen berichtje krijgen dat ik een nieuwe post heb gemaakt.

Dit weet ik o.a. van vrienden, partner en een paar andere instagram accounts die ik manage waar ik als test de post notificaties voor m'n hoofd account heb aangezet. Het werkt c.a. maar 30% van de tijd.

Ik heb mijn instagram shadowban problemen al opgelost en volgens de shadowban checker zijn m'n posts 100% in orde. Echter blijft mij het gevoel bekruipen dat er verborgen alghoritmes aan het werk zijn die om welke reden dan ook mij met vlagen (hopelijk niet permanent) een andere maximale 'ranking/zichtbaarheid' toebedelen. Als je zoals ik elke week 5x post met zeer grote regelmatigheid en extreem hoge postkwaliteit + alles monitort dan vallen je dit soort zaken vrij duidelijk op.

Iemand enig idee hoe dit komt? Wat er aan te doen is? Andere mensen dit ook opgevallen? (Het gaat om dit account overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kans bestaat dat (whoever they may be) mensen jouw account of specifieke foto's gerapporteerd hebben, waardoor het account op 'low visibility' is gezet.

Andere mogelijkheid: je post zo vaak dat Instagram simpelweg via het algoritme jouw posts niet meer zo vaak in timelines van mensen laat langskomen, om flooding / disengagement te voorkomen. Het is een optie om een of twee weken slechts 2 a 3 x per week te posten, kijken of dat verschil maakt.

Farfetched mogelijkheid: in je Instagram-profiel heb je een Russisch woord staan, voor fotoshoot. Niet iedereen is daar gecharmeerd van als de rest in het Engels is. Misschien aanpassen? :)

PS: hoi Michael ;) :w

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Remy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:40:
Kans bestaat dat (whoever they may be) mensen jouw account of specifieke foto's gerapporteerd hebben, waardoor het account op 'low visibility' is gezet.

Andere mogelijkheid: je post zo vaak dat Instagram simpelweg via het algoritme jouw posts niet meer zo vaak in timelines van mensen laat langskomen, om flooding / disengagement te voorkomen. Het is een optie om een of twee weken slechts 2 a 3 x per week te posten, kijken of dat verschil maakt.

Farfetched mogelijkheid: in je Instagram-profiel heb je een Russisch woord staan, voor fotoshoot. Niet iedereen is daar gecharmeerd van als de rest in het Engels is. Misschien aanpassen? :)

PS: hoi Michael ;) :w
Hey Remy,

Dankje voor de feedback. Ik plaats c.a. 4-5 fotos per week. Dagelijks dus, maar nooit meer dan één per 24 uur. Dat is in principe redelijk netjes gebruik, toch?

Dat van rapporteren zou kunnen, ik heb soms met vlagen wat semi-bloot in m'n fotos (maar afgelopen half jaar toch alleen maar mensen in bikini, eigenlijk).

Leuk dat je dat russische woord nog vertaald heb, oog voor detail haha. Wat bedoel je precies daar is men niet gecharmeerd van? de russen of de niet-russen? Ik probeer hier op Cyprus de russisch-oekraiense markt te benaderen en als in de subtitel van m'n Instagram handle een russisch woord staat dan helpt dat mijns inziens om volgers/aandacht te krijgen uit die hoek.

Ik weet dat er regelmatig veranderingen plaatsvinden aan de algoritmes van Instagram en misschien is het simpelweg een combinatie van ik ben te groot geworden (weet ik het, 12.5k grens doorbroken of een ander arbitrair nummer) + iets anders.

Opzich steekt het me niet zo dat ik niet meer zo extreem veel likes/volgers krijg bij sommige "golden" posts. Paar maanden geleden 3000-4000, nu met moeite tik ik de 2000 likes aan voor vergelijkbare content. Nog steeds zijn dat prima waarden voor een account van mijn grootte, daar ben ik mij bewust van - 99.5% van m'n content haalt de 10+% interactie en daar kan ik meer dan tevreden mee zijn.

Waar ik echter wel een beetje geirriteerd door geraak is dat post notificaties dus ook gemute worden 1/3de van de tijd. Dat is iets wat ik nergens gedocumenteerd zie, niemand die er over schrijft of het opgemerkt heeft. Post notificaties horen gewoon 100% van de tijd aan te komen, geen uitzonderingen. En dat doen ze niet :-( Ik heb altijd van die vage dingen die niemand anders heeft, lijkt het wel. En dus is er ook geen oplossing voor, tenzij ik het zelf uitvogel, misschien.

Thx iig voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

majic schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Hey Remy,

Dankje voor de feedback. Ik plaats c.a. 4-5 fotos per week. Dagelijks dus, maar nooit meer dan één per 24 uur. Dat is in principe redelijk netjes gebruik, toch?
In principe, ja. Maar Instagram kan daar dus (op basis van feedback) algoritmes op loslasten om het te dempen.
Dat van rapporteren zou kunnen, ik heb soms met vlagen wat semi-bloot in m'n fotos (maar afgelopen half jaar toch alleen maar mensen in bikini, eigenlijk).
Historie van accountfeedback kan lang duren :)
Leuk dat je dat russische woord nog vertaald heb, oog voor detail haha. Wat bedoel je precies daar is men niet gecharmeerd van? de russen of de niet-russen?
De niet-Russen. Niet iedereen vindt dat fijn om te lezen/zien in een verder Engelstalig profiel :)
Ik probeer hier op Cyprus de russisch-oekraiense markt te benaderen en als in de subtitel van m'n Instagram handle een russisch woord staat dan helpt dat mijns inziens om volgers/aandacht te krijgen uit die hoek.
Dat kan, maar het kan ook averechts werken.
Ik weet dat er regelmatig veranderingen plaatsvinden aan de algoritmes van Instagram en misschien is het simpelweg een combinatie van ik ben te groot geworden (weet ik het, 12.5k grens doorbroken of een ander arbitrair nummer) + iets anders.

Opzich steekt het me niet zo dat ik niet meer zo extreem veel likes/volgers krijg bij sommige "golden" posts. Paar maanden geleden 3000-4000, nu met moeite tik ik de 2000 likes aan voor vergelijkbare content. Nog steeds zijn dat prima waarden voor een account van mijn grootte, daar ben ik mij bewust van - 99.5% van m'n content haalt de 10+% interactie en daar kan ik meer dan tevreden mee zijn.

Waar ik echter wel een beetje geirriteerd door geraak is dat post notificaties dus ook gemute worden 1/3de van de tijd. Dat is iets wat ik nergens gedocumenteerd zie, niemand die er over schrijft of het opgemerkt heeft. Post notificaties horen gewoon 100% van de tijd aan te komen, geen uitzonderingen. En dat doen ze niet :-( Ik heb altijd van die vage dingen die niemand anders heeft, lijkt het wel. En dus is er ook geen oplossing voor, tenzij ik het zelf uitvogel, misschien.

Thx iig voor het meedenken!
Helaas, welkom bij social media - zo gaat het al veel langer bij bv Facebook. Die toont ook niet al je updates aan al je volgers: slechts een sampling. Pay to play = wil je iedereen (die jouw page geliked heeft!) bereiken met je bericht? Betalen dan maar... Lijkt erop dat Instagram (eigendom van FB ;) ) ook die kant op gaat... is je account succesvol? Dan draaien we je bereik terug... totdat je Instagram ads gaat inzetten.

LinkedIn
Instagram