5 X de zelfde beordeling geven ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Was wat redom op tweakers aan het browsen toen ik een V&A beoordeling van iemand tegen kwam die 6 keer het zelfde gezegd + beoordeling geeft zonder enigen toelichting of linken wat hij gekocht heeft mag dit ? (mij lijkt van niet 8)7 )

Gaat om deze twee tweakers:
TMtheKing
Flash

Voorbeeld:
https://tweakers.net/aanbod/rating/450883/
https://tweakers.net/aanbod/rating/450811/

Mvg
sander

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag het ook al :) ik vroeg mij ook al af waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En andersom ook meerdere 5-ster beoordelingen. Zelfde dag geregistreerd, broertjes of clone?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Nu online

Sweatleek

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:25:
En andersom ook meerdere 5-ster beoordelingen. Zelfde dag geregistreerd, broertjes of clone?
Als het goed is niet de ene is 19 maart de ander 500BC. Hoop het niet... je verkoopt tog niet aan je broer :?

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt gelijk, niet zelfde datum; my bad :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sweatleek schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:35:
[...]

je verkoopt tog niet aan je broer :?
Vaak genoeg in V&A zulke beoordelingen tegengekomen. Nare manier van "reputatie" boosten. Idemdito met gratis spelletjes en kortingsbonnen/codes weggeven. Eigenlijk geen handel, maar toch lekker sterretjes verzamelen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Nu online

Sweatleek

Topicstarter
Fietsbel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Vaak genoeg in V&A zulke beoordelingen tegengekomen. Nare manier van "reputatie" boosten. Idemdito met gratis spelletjes en kortingsbonnen/codes weggeven. Eigenlijk geen handel, maar toch lekker sterretjes verzamelen.
Je kek zeker naar mijn beoordelingen :3. mijn mening is ja ik vind het oké maar vind het slijmerig staan. maar dan is het ook 1 beoordeling ook all zijn het er meer.

Waarom dan: Je handelt ergens in. want waarom mag je dan wel voor een B.V HDD of kappote Videokaart een V&A beoordeling geven en voor een key niet ?

@gambieter maybe get some more Cheese to stay sharp ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sweatleek op 24-05-2017 22:56 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:54

Flash

geen

Sind kort zie ik geen mogelijkheid meer om een object te kiezen waar de beoordeling betrekking op heeft.

De koper die 6 beoordelingen gaf heeft ook daadwerkelijk 6 objecten gekocht, lijkt mij dan ook alleszins redelijk dat hij deze per object beoordeeld ?

De moderators kunnen de mailwisseling inzien.

vergeet bovendien niet dat zeker de helft van de kopers geen beoordeling geeft.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:51
Flash schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:56:
Wel meer hoor, je mag blij zijn als 1 op de 10 er een geeft. (Ik vraag er niet om, dat kan het ook zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Flash schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:56:
Sind kort zie ik geen mogelijkheid meer om een object te kiezen waar de beoordeling betrekking op heeft.

De koper die 6 beoordelingen gaf heeft ook daadwerkelijk 6 objecten gekocht, lijkt mij dan ook alleszins redelijk dat hij deze per object beoordeeld ?

De moderators kunnen de mailwisseling inzien.

Je beoordeelt niet het product (daar is de pricewatch voor) maar de transactie en die is (neem ik aan op 1 dag) maar 1 keer gebeurt.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flash

Flash

geen

ik begrijp dat je niet het product beoordeeld, maar bij een beoordeling moet je het product kiezen dat je hebt gekocht of verkocht, maar ik onttrek me aan deze discussie, ik hoor het wel van tweakers als er iets niet in de haak is.

het lijkt hier soms wel een volkstribunaal. 438 goede beoordelingen dat zit sommige mensen kennelijk enorm dwars lijkt het. Er is ook iemand die heeft er 1.000 misschien daar eens kijken ?

geen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waar men zich al niet druk om kan maken... treurig om te lezen allemaal, meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash

Flash

geen

Ja en als je dan de beoordelingen van deze topicstarter bekijkt dan heb ik helemaal mijn bedenkingen.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Flash schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:24:
Ja en als je dan de beoordelingen van deze topicstarter bekijkt dan heb ik helemaal mijn bedenkingen.
Je moet niet meteen in de tegenaanval gaan. Hij heeft namelijk een punt, en misschien zelfs wel om jouw te helpen. Draai het namelijk eens om.

Je wilt iets kopen en jij ziet dit bij de verkopende partij. Ga jij dan ook niet denken dat het een troll is? Het is toch ook erg verdacht.

Ik ben persoonlijk van mening dat ik dit niet eens zou willen. Ik heb liever één goede beoordeling dan een zestal dezelfde die, ik kan het niet ontkennen, erg verdacht over komen.

Edit: Dat je met 438 louter positieve beoordelingen zit maakt wel duidelijk dat je te vertrouwen bent. Is dat met 434 stuks niet zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Family Guy op 26-05-2017 23:33 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
En er dan ook gelijk 4 teruggeven. Dat is dan ook wel opmerkelijk. Dus als ik bij 1 iemand 100x hetzelfde item koop. Ga ik dan ook 100 feedbacks aanmaken? Het gaat om 1 deal met weliswaar meerdere artikelen maar dat maakt het nog altijd 1 complete verkoop. Als er nou een periode van weken tussen zat dan snap ik de feedback. Maar met een combi deal is dit complete onzin.

EDIT : Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel ''unieke'' personen feedback aan flash hebben gegeven? Kijk al die 438 maar eens door, meerdere personen delen 2+ feedback in hetzelfde rijtje. Hij heeft er dus schijnbaar een handje van.

https://tweakers.net/aanbod/rating/448387/
https://tweakers.net/aanbod/rating/448389/

https://tweakers.net/aanbod/rating/447357/
https://tweakers.net/aanbod/rating/447371/

https://tweakers.net/aanbod/rating/446887/
https://tweakers.net/aanbod/rating/446891/

[ Voor 40% gewijzigd door rolandos582 op 26-05-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:38:
Waar men zich al niet druk om kan maken... treurig om te lezen allemaal, meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk.
Inderdaad, je druk maken om iets wat jou niet intereseert en het dan moeten uiten om de sfeer gelijk om te gooien ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Nu online

Sweatleek

Topicstarter
rolandos582 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:47:
En er dan ook gelijk 4 teruggeven. Dat is dan ook wel opmerkelijk. Dus als ik bij 1 iemand 100x hetzelfde item koop. Ga ik dan ook 100 feedbacks aanmaken? Het gaat om 1 deal met weliswaar meerdere artikelen maar dat maakt het nog altijd 1 complete verkoop. Als er nou een periode van weken tussen zat dan snap ik de feedback. Maar met een combi deal is dit complete onzin.
Deel de zelfde mening. Denk zo dra mensen dit gaan exploten dat het dan in eens niet meer mag maar omdat het nu bijna niet of amper voorkomt.

@Flash Laat ik even dom doen want daar ben ik goed in. Dus als jij van mij 20 R.A.M modules koopt omdat geef jij me 20 beoordeling met dezelfde text+beoordeling (Want ik verkoop ze per stuk) ? ik vind van niet want het is 1 tractie en geen meerderen.

Ik heb van een tweaker in december een SSD gekocht. toen in januari zag ik dat hij nog een ssd te koop had staan en gekocht. daar voor heb ik maar 1 beoordeling geven en er in gezet dat ik eerder/meereden heb overgenomen
Flash schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:24:
Ik gebruik jouw als voorbeeld. En wat heeft mijn beoordeling nou te maken met die van jouw. aan je reactie te lezen komt het eerder over als een soort. oo shit ze hebben me door. gelijk naar iemand anders wijzen.Ook wil ik geen DMs leaken maar voor jouw info er is een regel van geen transactie geen beoordeling. als je kan lezen waren er geen transactie plaats geweest Ik gebruik jouw als voorbeeld. En wat heeft mijn beoordeling nou te maken met die van jouw. aan je reactie te lezen komt het eerder over als een soort. oo shit ze hebben me door. gelijk naar iemand anders wijzen

[ Voor 25% gewijzigd door Sweatleek op 27-05-2017 20:37 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash

Flash

geen

@Sweatleek

Allereerst heb je geen idee wat, hoeveel en voor welk bedrag deze tweaker heeft gekocht.
Ten tweede heb ik niet om die beoordelingen gevraagd.

Dus als je al een zinloos topic wil starten zou je de koper als voorbeeld moeten nemen.

Bovendien, van de 20 beoordelingen heb jij 3 negatieve en 17 goede, dit komt neer op 15% negatieve beoordelingen. Misschien kun je je tijd beter steken in het correct behandelen van je kopers en dusdanige oplossingen bieden dat deze ontevreden kopers tevreden worden gesteld en bereid zijn hun negatieve beoordelingen te herzien.

Dit is ook van toepassing op Rolandos, zorg er beiden voor dat je je eigen zaken eerst op orde hebt voordat je een dergelijk topic start, het slaat werkelijk nergens op.

Ik reageer verder niet meer op deze onzin, succes !

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Nu online

Sweatleek

Topicstarter
Flash schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:14:
@Sweatleek

Allereerst heb je geen idee wat, hoeveel en voor welk bedrag deze tweaker heeft gekocht.
Als je leest staad er duidelijk "5 X de zelfde beordeling geven ?" en niet "tweaker 5x geeft beoordeling" en als je de eerste post leest zie je duidelijk dat ik een vraag stel. Je vraag er niet om maar je toet het wel terug
@Sweatleek
Bovendien, van de 20 beoordelingen heb jij 3 negatieve en 17 goede, dit komt neer op 15% negatieve beoordelingen. Misschien kun je je tijd beter steken in het correct behandelen van je kopers en dusdanige oplossingen bieden dat deze ontevreden kopers tevreden worden gesteld en bereid zijn hun negatieve beoordelingen te herzien.
Altijd maar naar andere wijzen. zeer voor wassen.

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sweatleek

Dus als je al een zinloos topic wil starten zou je de koper als voorbeeld moeten nemen.

Dit is ook van toepassing op Rolandos, zorg er beiden voor dat je je eigen zaken eerst op orde hebt voordat je een dergelijk topic start, het slaat werkelijk nergens op.

Ik reageer verder niet meer op deze onzin, succes !
Tja, er is een verschil tussen handelaar zijn met veel nieuwe onderdelen en particulier. kun je wel zeggen ''Ik ben particulier'' maar dat kan nooit met zo veel nieuwe hardware.
Pagina: 1