Programatisch links in PDF

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Luitjes;

Ik heb een regelboek van een spel in PDF formaat. Dat boek beslaat zo'n 470 paginas dus bladeren is nogal eens lastig.

Nou zijn alle regels netjes in standaard formaat met standaard hoofdstuk indeling aangemaakt. Er is een prachtige inhoudsopgave en alle referenties tussen regels voldoen ook aan een standaard. Het zou dus heel mooi zijn als iedere referentie klikbaar zou zijn om naar de betreffende regel te springen.

De meeste PDF editors hebben prachtige menu opties om links toe te voegen. Je selecteerd een tekst, klikt op de menu optie, selecteerd het doel en voila. Prachtige link. Behalve dat het hele document mutje vol zit met referenties. Als ik de handmatige weg moet bewandelen verwacht ik dat ik mijn baan op zal moeten zeggen en een paar maanden lang 40 uur per week moet gaan linken. Geen optie dus.

Is er een programma wat ik kan zeggen "Link iedere keer dat ergens G34.0 staat naar regel G34.0"? Of mischien zelfs "Link iedere keer dat ergens $##.# staat naar regel $##.#"?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 10:25
Dit programma kan volgens mij wat jij beschrijft... https://www.evermap.com/abm_lnk_summary.asp

Maar gratis is het niet bepaald...

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 24-05-2017 22:01 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben voor mijn hobbyproject eens begonnen met HelpNDoc www.helpndoc.com en dat zag er goed uit. Free for personal use, kan oa pdf files maken en heeft eea aan tooling. Of het kan wat jij zoekt weet ik niet; ik ben op html in combinatie met wordpress overgegaan voor mijn helpfiles

... en gaat over tot de orde van de dag