Na al een tijdje bezig te zijn geweest met het configureren van een eigen build heb ik dan eindelijk iets gevonden wat in mijn ogen best wel fraai is. Echter geeft de site van alternate aan dat een 750 watt voeding niet genoeg is terwijl ik met 2 verschillende configurators heb gerekend en hierbij kom ik op een +/- 550 watt voeding. Weten jullie hier raad mee of moet ik echt een upgrade naar een betere voeding gaan kiezen? (onderaan staat de build die ik gevonden heb)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, een heel klein beetje videobewerking (te weinig in mijn opzicht om voor een i7 te gaan). Dit systeem moet momenteel de huidige en toekomstige games op een 1440p monitor kunnen runnen en in de toekomst op een 4k scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoals de titel al zegt mag het systeem maximaal 2350 euro gaan kosten inclusief Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, huidig systeem gaat verkocht worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een GTX 1080 ti lijkt mij een vereiste aangezien ik in de toekomst op een 4k beeldscherm wil gaan gamen. Verder moet er in dit budget wel een m.2 ssd passen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met zowel Intel als Nvidia dus wil hier ook graag bij blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt een vereiste maar wel een wens, door het vele zoeken naar onderdelen heb ik ontdekt dat er tegenwoordig veel componenten zijn die rgb ondersteunen. En aangezien ik mijn pc er lekker fraai uit wil laten zien is rgb geen slechte keuze, ik kan er namelijk alle kleuren mee in stellen en zit niet vast aan een kleur. Dus mochten er vergelijkbare componenten zijn met rgb, dan zijn deze welkom in de build
. Verder moet alles bestelbaar zijn op alternate.nl
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel 2 systemen zelf gebouwd maar nog geen een in deze prijscategorie ik heb wel wat verstand van het bouwen maar ben er nou ook geen expert in vandaar dat ik mijn build (wat ik zelf heb gevonden) hier op het forum plaats om er experts naar te laten kijken
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, een heel klein beetje videobewerking (te weinig in mijn opzicht om voor een i7 te gaan). Dit systeem moet momenteel de huidige en toekomstige games op een 1440p monitor kunnen runnen en in de toekomst op een 4k scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zoals de titel al zegt mag het systeem maximaal 2350 euro gaan kosten inclusief Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, huidig systeem gaat verkocht worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een GTX 1080 ti lijkt mij een vereiste aangezien ik in de toekomst op een 4k beeldscherm wil gaan gamen. Verder moet er in dit budget wel een m.2 ssd passen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met zowel Intel als Nvidia dus wil hier ook graag bij blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt een vereiste maar wel een wens, door het vele zoeken naar onderdelen heb ik ontdekt dat er tegenwoordig veel componenten zijn die rgb ondersteunen. En aangezien ik mijn pc er lekker fraai uit wil laten zien is rgb geen slechte keuze, ik kan er namelijk alle kleuren mee in stellen en zit niet vast aan een kleur. Dus mochten er vergelijkbare componenten zijn met rgb, dan zijn deze welkom in de build
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel 2 systemen zelf gebouwd maar nog geen een in deze prijscategorie ik heb wel wat verstand van het bouwen maar ben er nou ook geen expert in vandaar dat ik mijn build (wat ik zelf heb gevonden) hier op het forum plaats om er experts naar te laten kijken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 245,45 | € 245,45 |
| 1 | Asus ROG Strix Z270E Gaming | € 215,- | € 215,- |
| 1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 830,- | € 830,- |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart) | € 220,50 | € 220,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 158,50 | € 158,50 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR | € 151,50 | € 151,50 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 80,50 | € 80,50 |
| 1 | Corsair Force MP500 240GB | € 146,41 | € 146,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.166,36 | |