Naam van DJI drone is pas laat duidelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
nieuws: DJI presenteert zijn eerste kleine drone

In dit artikel komt pas in de tweede paragraaf na de inleiding de naam 'Spark' naar voren. Het is voor de duidelijkheid prettiger om de naam duidelijk te maken in of de inleiding of de titel al.

Bijvoorbeeld
Fabrikant DJI heeft zijn eerste mini-drone met de naam Spark gepresenteerd.
of
Het quadcoptertje, genaamd Spark weegt ongeveer 275 gram en heeft de grootte van een frisdrankfles.
Daarnaast is de grootte van een frisdrankfles een vreemde vergelijking en zeker op Tweakers zijn er echt dingen die men beter kent. Bijvoorbeeld een gsm. De Spark's body is even groot als een Samsung Galaxy S8.
Dat is heel wat duidelijker dan een frisdrankfles (0,5 liter? 1 liter? 2 liter?)

[ Voor 51% gewijzigd door MuddyMagical op 24-05-2017 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 09:23

arnoudwokke

Redacteur
Ik laat de fles toch even staan, want door de dikte is hij echt niet vergelijkbaar met een smartphone, vind ik.
De naam Spark heb ik even toegevoegd aan de inleiding, dank voor de opmerking :)

Moet daardoor een beetje denken aan iets dat jaren terug is gebeurd. Als student werkte ik op de sportredactie van een regionale krant. Ik maakte een verslag van een basketbalwedstrijd van - als ik het wel heb - ongeveer vijfhonderd woorden. Schitterend wedstrijdverslag, maar er ontbrak iets: in het hele verslag was ik vergeten om de uitslag te noemen.

Om mij er op ludieke wijze aan te herinneren, had mijn chef mijn naam boven het artikel veranderd in 'Arnoud Koekenbakker' en vervolgens een printje gemaakt en achter mij aan de muur opgehangen. Tot mijn vertrek heb ik hem met trots laten hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Door een frisdrankfles als vergelijking te gebruiken is, zoals door @MuddyMagical opgemerkt, inderdaad totaal niet inzichtelijk wat de grootte is van de drone.
(0,5 liter? 1 liter? 2 liter?)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Ik ben van mening dat ik echt niet weet hoe groot de Galaxy S8 is. Ongeveer wellicht.
Of de frisdrankfles de betere keuze is. Een banaan is dat ook weer niet (wel grappig uiteraard).
Dan kun je er beter een liniaal naast leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
arnoudwokke schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:52:
Ik laat de fles toch even staan, want door de dikte is hij echt niet vergelijkbaar met een smartphone, vind ik.
De naam Spark heb ik even toegevoegd aan de inleiding, dank voor de opmerking :)

Moet daardoor een beetje denken aan iets dat jaren terug is gebeurd. Als student werkte ik op de sportredactie van een regionale krant. Ik maakte een verslag van een basketbalwedstrijd van - als ik het wel heb - ongeveer vijfhonderd woorden. Schitterend wedstrijdverslag, maar er ontbrak iets: in het hele verslag was ik vergeten om de uitslag te noemen.

Om mij er op ludieke wijze aan te herinneren, had mijn chef mijn naam boven het artikel veranderd in 'Arnoud Koekenbakker' en vervolgens een printje gemaakt en achter mij aan de muur opgehangen. Tot mijn vertrek heb ik hem met trots laten hangen :)
Hoor ik een nickchange aankomen? ;)

Begrijpelijke opmerking over de dikte inderdaad. Vind zelf de frisdrankfles qua vorm en afmeting echt wat anders dan de drone en doet daardoor geen recht aan het feit dat de Spark veel kleiner is dan gebruikelijk.

Oh, ik zie een goede suggestie in de comments; een blikje frisdrank!

[ Voor 7% gewijzigd door MuddyMagical op 26-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 09:23

arnoudwokke

Redacteur
Ja, die is goed! Aangepast (blikje frisdrank dus, niet mijn nick :P)
Pagina: 1