verbinden met Synology nas met andere ip range

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-07 00:59
Mijn vraag
mijn vraag is wie weet er of dat ik mijn computer kan verbinden met een synology nas ter wel mijn computer op een andere range zit dan mijn synology nas voorbeeld mijn computer is verbonden met de wifi en is met het ip range adres 192.168.1.1 verbonden ter wel mijn synology nas op ip range 192.168.2.1 zit maar wel verbonden is met de zelfde wifi router, hoe kan ik het op de makkelijkste manier bereiken via wifi

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen software gevonden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op google opgezocht maar niets gevonden

Beste antwoord (via Nathanvandijk op 02-07-2017 12:45)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, je afbeelding werkt niet en - eerlijk gezegd - je tekst ook niet.

Buitendien zal jouw PC niet alleen een route naar de NAS moeten hebben, de NAS moet ook een route naar jouw PC hebben. Dus neem contact op met de beheerder van de NAS en leg haar het probleem voor. Wie weet komt er dan wel een oplossing

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 22:00
Wat je nodig hebt is een static route om van het ene subnet naar het andere subnet te komen. Maar ik vraag me af of jou situatie daarmee opgelost is.

Heb je niet toevallig een wifi router gebruikt om je wifi te versterken? Zo ja, kijk hier even [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
hoi chickpoint,
helaas kan ik niet op de instellingen komen van de router want de router is van iemand anders
is er een andere manier om er wel bij te komen zonder dat ik instellingen moet veranderen op de router zelf ???

Groeten Nathanvandijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
Dat kan dan moet een statische route toevoegen:
in een admin commandprompt:
route ADD 192.168.2.0 MASK 255.255.255.0 ip-adres van de router.
Om deze bij het start van Windows te behouden gebruik je route -p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Voor zover ik weet heb je hier twee mogelijkheden:

* een route toevoegen op de router voor het tweede subnet of, indien dit niet mogelijk is, een tweede router plaatsen waar je wel op kunt inloggen.

* de synology in hetzelfde subnet plaatsen als je wifi-netwerk. Heb je een specifieke reden om met verschillende subnetten te werken? Lijkt me vrij zinloos in een home network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:52

JdM

Humbled

Komt de Synology ook niet tevoorschijn via de assistant-tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
JdM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:10:
Komt de Synology ook niet tevoorschijn via de assistant-tool?
Dat ding werkt alleen binnen een broadcast domain, dus gaat niet cross-subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 22:00
Nathanvandijk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:22:
hoi chickpoint,
helaas kan ik niet op de instellingen komen van de router want de router is van iemand anders
is er een andere manier om er wel bij te komen zonder dat ik instellingen moet veranderen op de router zelf ???

Groeten Nathanvandijk
Ik weet niet wat de situatie precies is en daarom is het ook vrij moeilijk om je te helpen. Probeer eens de situatie wat duidelijker uit te leggen en maak eens een tekeningetje hoe de boel aangesloten zit.

Anders gaan we inderdaad roepen om static routes, maar ik denk dat die hier niet aan de orde zijn. :+
Mijn glazen bol zegt dat je 2 wifi routers hebt die op de verkeerde manier ingesteld zijn, maar ja.. het is een glazen bol. Dus voorzie ons van wat meer informatie en ik ben er zeker van dat we je wat beter kunnen helpen!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
uitleg afbeelding
de bedoeling is rechts onderin is mijn laptop(en dat ip adres is 10.17.0.120) die is verbonden met een een wifi router (dat ip adres is 10.17.0.1) die verbonden met een ethernet kabel naar een switch die geeft stroom (POE) voor de router die switch is verbonden met een grote switch (dat is ip adres 172.17.13.1) die eigenlijk het hele intern netwerk aan vast zit met kabels (moet je denken Computers, Printers, Camera's en ga zo maar verder) waar ook de Nas op aangesloten zit (met het ip adres 172.17.13.100) waar ik nou juist verbinding mee wil hebben om live camerabeelden uit te kijken maar zo als je ziet kan dat niet want de router heeft een ander ip adres dat de grote switch dat komt om dat de wifi router eigenlijk bedoelt is om mobiele telefoons en tablets aan te sluiten via wifi maar de dns server of de wins server ik weet zo snel niet op te zoeken want ik schrijf dit bericht op een ander netwerk is dus vandaar dat ik het niet weet is dat ip adres van de grote netwerkswitch dus is er een mogelijkheid om via de wifi punt naar de andere ip adres te komen zonder dat ik moelijke ingewikkelde stappen moet zetten met mijn laptop

ik hoop dat ik het goed probeert heb uit te leggen anders hoor ik het wel

oja vergeten te zeggen ik heb dyslexie dus de zinnen kloppen niet altijd maar daar kan ik helaas niets aan doen

hier is de afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/XouqLZXGlTFFBDKbze_GitB5R8hXxQ_ZnOyr1XN2KFc31GphXgu9dHUHMn0Xnv3k_s__cmJ204Pj5_k=w953-h759

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Buitendien zal jouw PC niet alleen een route naar de NAS moeten hebben, de NAS moet ook een route naar jouw PC hebben. Dus neem contact op met de beheerder van de NAS en leg haar het probleem voor. Wie weet komt er dan wel een oplossing

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
Brahiewahiewa

andwoord:
sorry ik heb nog niet alles ondekt om afbeeldingen in te vogen dus excuses er voor

bedankt voor de tip Brahiewahiewa ik zal het voor leggen aan de beheerder
Pagina: 1