Een paar maanden geleden heb ik op dit forum een post gemaakt om een pc te gaan bouwen van €900. Het kwam allemaal niet lekker uit en nu is het dus een aantal maanden verder. Ik wil over ongeveer een maandje een pc gaan bouwen van rond de €1000, dus m'n budget is wat omhoog gegaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Cities: Skylines, CS:GO, GTA V
Video bewerken
Livestreamen + opnemen (Cities: Skylines)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1000 euro in gedachte, ik heb maximaal €1050 te besteden.
Assemblage ga ik laten doen (weet nog niet door wie/welk bedrijf), aangezien ik erg onhandig ben en weinig verstand heb van het assembleren. Ik weet dat hier veel mensen mee oneens zijn
Randapparatuur neem ik gewoon mee van vorige pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur inc. scherm neem ik mee uit mn vorige build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede CPU voor livestreamen en editen (minimaal 8 threads)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU & GPU: AMD. Het wordt wel lastig met de videokaart want de RX580 is slecht leverbaar.
Gigabyte vind ik wel een leuk merk voor het moederbord. Ga ik ervan profiteren als ik de videokaart ook van Gigabyte neem?
PSU: Corsair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen: alles kunnen uitvoeren wat ik hierboven heb geschreven
Wensen:
Niet te luid (beetje geluid is niet erg hoor, ik heb gelezen dat de AMD stock cooler vrij stil is),
looks
Beste prijs/prestatieverhouding
Ga je overklokken?
Ik ben hier vrij onbekend mee dus ik wil het liever nog niet gaan doen. Is de clockspeed van de R5 1600 dan wel voldoende?
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies en tips voor de build. Ook zou ik graag antwoorden willen op de vragen die ik gesteld heb ik dit topic
Lijstje:
Hier mijn redenen waarom ik de componenten heb gekozen:
CPU: 6c/12t, handig voor streamen/editen?
Moederbord: Mooi moederbord, RGB, cashback
Videokaart: RX580, is 4gb wel genoeg of zou ik echt voor de 8gb gaan? Ik vind namelijk de prijs net ietsjes te hoog bij de 8gb. Verder: Helaas is de RX580 slecht leverbaar, gaat ie goed leverbaar worden in een maandje, denken jullie?
Opslag: 1tb, voor videos, bestanden
250gb ssd. Ik heb bewust voor de Samsung gekozen aangezien de kwaliteit volgens velen beter is dan de MX300. Ik heb geen zin om al mn bestanden kwijt te raken.
Case: Mooi strak
RAM: 3000Mhz is denk ik wel voldoende voor de prijs.
PSU: hier heb ik mn grootste twijfels bij (omdat deze niet zo stil is). Graag wil ik bij Corsair blijven.. De andere opties zullen 550watt worden bij Corsair. (TX550 V2 / RM550x) Is dit niet overkill?
Bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Cities: Skylines, CS:GO, GTA V
Video bewerken
Livestreamen + opnemen (Cities: Skylines)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1000 euro in gedachte, ik heb maximaal €1050 te besteden.
Assemblage ga ik laten doen (weet nog niet door wie/welk bedrijf), aangezien ik erg onhandig ben en weinig verstand heb van het assembleren. Ik weet dat hier veel mensen mee oneens zijn
Randapparatuur neem ik gewoon mee van vorige pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur inc. scherm neem ik mee uit mn vorige build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede CPU voor livestreamen en editen (minimaal 8 threads)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU & GPU: AMD. Het wordt wel lastig met de videokaart want de RX580 is slecht leverbaar.
Gigabyte vind ik wel een leuk merk voor het moederbord. Ga ik ervan profiteren als ik de videokaart ook van Gigabyte neem?
PSU: Corsair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen: alles kunnen uitvoeren wat ik hierboven heb geschreven
Wensen:
Niet te luid (beetje geluid is niet erg hoor, ik heb gelezen dat de AMD stock cooler vrij stil is),
looks
Beste prijs/prestatieverhouding
Ga je overklokken?
Ik ben hier vrij onbekend mee dus ik wil het liever nog niet gaan doen. Is de clockspeed van de R5 1600 dan wel voldoende?
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies en tips voor de build. Ook zou ik graag antwoorden willen op de vragen die ik gesteld heb ik dit topic
Lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 225,45 | € 225,45 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 120,- | € 120,- |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G | € 239,- | € 239,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 94,- | € 94,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 992,30 | |
Hier mijn redenen waarom ik de componenten heb gekozen:
CPU: 6c/12t, handig voor streamen/editen?
Moederbord: Mooi moederbord, RGB, cashback
Videokaart: RX580, is 4gb wel genoeg of zou ik echt voor de 8gb gaan? Ik vind namelijk de prijs net ietsjes te hoog bij de 8gb. Verder: Helaas is de RX580 slecht leverbaar, gaat ie goed leverbaar worden in een maandje, denken jullie?
Opslag: 1tb, voor videos, bestanden
250gb ssd. Ik heb bewust voor de Samsung gekozen aangezien de kwaliteit volgens velen beter is dan de MX300. Ik heb geen zin om al mn bestanden kwijt te raken.
Case: Mooi strak
RAM: 3000Mhz is denk ik wel voldoende voor de prijs.
PSU: hier heb ik mn grootste twijfels bij (omdat deze niet zo stil is). Graag wil ik bij Corsair blijven.. De andere opties zullen 550watt worden bij Corsair. (TX550 V2 / RM550x) Is dit niet overkill?
Bedankt voor jullie hulp!