Toon posts:

pc dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik startte net mijn pc op, bootte in windows, en opeens staat mijn muiscursor stil. pc compleet vast. Resetten, scandisk gaat aan, windows start, en loopt weer vast. Nog eens resetten, alle D-LED's op mijn MSI k7T Raid bord rood :(. Nou, ik stroom ervanafg(powerknop reageerde die niet meer op), wacht 5 minuten, zet hem weer aan, windows start, en crasht meteen weer met allerlei vage errors. Is dit de warmte? of is ie gewoon dood?

systeem:

MSI K7T RAID
256 MB sdram
TB 850@850(nee, niet overgeklokt, ligt het niet aan)
Sparkle geforce 2 mx 400 64 mb tv-out
guillemot maxi sound fortissimo
realtek 10 Mbit kaartje.

Verder was de CPU niet warm. Die chip met die koelfin op het mobo werd ook niet bijzonder warm, en mijn videokaart ook niet, vooral niet toen ik er een fan onderplakte, crashte nog steeds :(

Verder nog totaal geen crash gehad, alles heeft tot nu toe goed gedraaid.

Iemand enig idee? Ik ga morgen in ieder geval bij Norrod langs

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, check eerst eens je geheugen, Windows doet meestal vaag met brak geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan hem nu niet testen, hij werkt namelijk compleet niet. Ik zal in ieder geval kijken of het geheugen er goed in zit. Wat doet een moederbord zonder geheugen?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

R.I.P. and the funeral follows.

Een pc zonder geheugen doet nixs, geeft geen piep oid.
Op een MoBo moet minimaal een cpu en memory aanwezig zijn.

Ps, pc compleet uit elkaar halen, en dan alleen de nodige dingen er opzetten.
Tjek eerst of de PSU niet defect is.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
geheugen zit er goed in, dat was het niet. Nou ja, morgen ga ik bij norrod langs, die lossen het maar op, daar heb ik het gekocht, en dit is toch vrij duidelijk stuk.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

kan wel de warmte zijn overigens..

zet je kast anders open en boot dan windows eens..

loopt ie altijd op hetzelfde tijdstip vast of verschilt het?

Verwijderd

Topicstarter
kast staat open. Windows booten? da's knap, als dat nou eens zou kunnen.
fouten verschilden nogal, toen hij het nog deed (ongeveer 10 minuten heeft ie het gedaan nog na eerste fout).

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, had niet eens vermeld dat ie helemaal dood was. Was ie al toen ik dat poste. gewoon vier rode ledjes.

Verwijderd

Heel appart ja, ik heb een MSI K7T Pro en heb hetzelfde, doet helemaal niks meer, behalve dan die 4 D-LED's laten branden..

Verwijderd

Mijn MSI turbo was deze week ook dood gegaan. (Toeval ofzo ??? :( )
Van het ene op het andere moment wou hij niet meer opstarten. 4xrood. Bleek dus ECHT WEL het MoBo te zijn. Heb ik dus even omgeruild. Het blijkt dat er toch wat mis is met die dingen. Het zelfde nieuwe MoBo heeft een heel andere indeling.... Strange...

Verwijderd

Topicstarter
misschien kwam msi er opeens achter dat die dingen niet tegen warmte kunnen? |:(

zal wel niet hoop ik

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik had ook een probleem dat m'n PC telkens spontaan vastliep en uiteindelijk bleek dat mijn videokaart er niet helemaal goed inzat. Ik zou dus effe alles effe goed aandrukken.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Op donderdag 05 juli 2001 22:12 schreef Diamon het volgende:
R.I.P. and the funeral follows.

Een pc zonder geheugen doet nixs, geeft geen piep oid.
Op een MoBo moet minimaal een cpu en memory aanwezig zijn.

Ps, pc compleet uit elkaar halen, en dan alleen de nodige dingen er opzetten.
Tjek eerst of de PSU niet defect is.
+ een videokaart ja, anders krijg je alsnog biepjes.
PC moet minimaal uit:
cpu
memory
video
bestaand anders...
BEEP BEEEEEEEEEEEP BEEP BEEP

Verwijderd

Topicstarter
en hij leeft weer! Het mobo was kapot, even naar norrod, binnen twintig minuten had ik een nieuw mobo. Verder helemaal hetzelfde moederbord, alleen een paar onderdelen zijn anders geplaatst/zien er anders uit, zoals de condensatoren om de socket heen enzo.

:)

Verwijderd

vin het allemaal maar vaag

Verwijderd

Ik heb mijn K7T Pro nu 11 maanden en een paar dagen, zit er gewoon standaard 1 jaar garantie op?

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:38
Moet je ff op je bonnetje kijken, als je die niet meer hebt ziet het er voor die garantie een beetje somber uit. :P

Greetingz,

Verwijderd

Heb het bonnetje gevonden, staat verder niks over op, is zo'n handgeschreven ding. Heb het bord destijds bij Powerline gekocht op een beurs.

Maar ff contact zoeken dan :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hebben jullie het hier over de gewone K7T Turbo-R of de Limited Edition, want volgens mij is die ook al weer aardig veranderd dan de eerste revisies hoor. Is wel cool, je moet je xtra USB-poorten ergens aansluiten onder je AGP slot (NOT, zit gewoon bij de aansluiting van je reset-knop enzo)

20*350ZO45°

Pagina: 1