Ik heb al jaren mijn pc draaien met de volgende componenten:
- Core i7 920 @ 3,5GHz (Nehalem)
- MSI X58 Pro
- OCZ Gold/Platinum 10GB (3x2 + 2x2) DDR3-1333
- AMD Radeon R9 480 (Denk ik, weet ik niet zeker)
- Xilence XP600
Ik heb al een tijdje een probleem met booten, waarbij er geen post komt en ook geen beep-codes, maar daar had ik de volgende workaround voor:
- Opstarten
- Kast openen en op "CLEAR CMOS" drukken
- Reset
(Computer boot nu en geeft een fout in de BIOS)
- Setup openen en m'n oude instellingen laden
(Computer boot nu goed)
- Met F11 de juiste schijf selecteren
Ik dacht dat het aan de batterij lag, maar die vervangen hielp niet.
Dat werkte, tot gisteren. Nu krijg ik wat ik ook probeer geen post meer. Na een tijdje gaat de pc alleen nog elke 10 sec. herstarten, wat betekent dat alle fans even stoppen en weer gaan. Ook handmatig een andere CMOS-insteling kiezen met switch op het moederbord werkt niet.
Wat nu? Ik vrees dat aan mijn moederbord ligt, maar als die kapot is is mijn pc praktisch total-loss.
- Core i7 920 @ 3,5GHz (Nehalem)
- MSI X58 Pro
- OCZ Gold/Platinum 10GB (3x2 + 2x2) DDR3-1333
- AMD Radeon R9 480 (Denk ik, weet ik niet zeker)
- Xilence XP600
Ik heb al een tijdje een probleem met booten, waarbij er geen post komt en ook geen beep-codes, maar daar had ik de volgende workaround voor:
- Opstarten
- Kast openen en op "CLEAR CMOS" drukken
- Reset
(Computer boot nu en geeft een fout in de BIOS)
- Setup openen en m'n oude instellingen laden
(Computer boot nu goed)
- Met F11 de juiste schijf selecteren
Ik dacht dat het aan de batterij lag, maar die vervangen hielp niet.
Dat werkte, tot gisteren. Nu krijg ik wat ik ook probeer geen post meer. Na een tijdje gaat de pc alleen nog elke 10 sec. herstarten, wat betekent dat alle fans even stoppen en weer gaan. Ook handmatig een andere CMOS-insteling kiezen met switch op het moederbord werkt niet.
Wat nu? Ik vrees dat aan mijn moederbord ligt, maar als die kapot is is mijn pc praktisch total-loss.