Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor nieuwe studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tomba1961
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07-2022
Goedemiddag,
ik ben vaker door jullie geholpen met adviezen waardoor ik graag op het volgende ook jullie mening en dergelijk zou willen hebben.

De vragen zijn van mijn middelste dochter.

Wat ga je met je laptop doen?
- Ik ga een nieuwe studie volgen voor de komende 3 jaar nl. applicatie- en mediaontwikkelaar.
- Programmeren is een groot deel van de studie.
- Vermoedelijk Windows 10 als OS.
- Als ik ermee zou kunnen gamen zou het ook fijn zijn

Wat is je budget?
Indien mogelijk rond de €. 1.000,=

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag naar school (25km van huis, met de trein)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer op de 1ste plaats en Asus op de 2de plaats.
Geen Dell en geen Toshiba iig.
Met HP Pavilion DV7 heb ik de ervaring dat deze heel snel heet werd.

- 15" scherm
- SDD + HDD van 1 TB indien mogelijk
- Minimaal 8GB geheugen
- Videokaart laat ik aan jullie over

Mocht het advies iets duurder uitvallen dit even extra onderbouwen.
Mijn dochter gaat de laptop zelf betalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.

Thomas

Alle reacties

Verwijderd

Tomba1961 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:02:
Goedemiddag,
ik ben vaker door jullie geholpen met adviezen waardoor ik graag op het volgende ook jullie mening en dergelijk zou willen hebben.

De vragen zijn van mijn middelste dochter.

Wat ga je met je laptop doen?
- Ik ga een nieuwe studie volgen voor de komende 3 jaar nl. applicatie- en mediaontwikkelaar.
- Programmeren is een groot deel van de studie.
- Vermoedelijk Windows 10 als OS.
- Als ik ermee zou kunnen gamen zou het ook fijn zijn

Wat is je budget?
Indien mogelijk rond de €. 1.000,=

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag naar school (25km van huis, met de trein)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer op de 1ste plaats en Asus op de 2de plaats.
Geen Dell en geen Toshiba iig.
Met HP Pavilion DV7 heb ik de ervaring dat deze heel snel heet werd.

- 15" scherm
- SDD + HDD van 1 TB indien mogelijk
- Minimaal 8GB geheugen
- Videokaart laat ik aan jullie over

Mocht het advies iets duurder uitvallen dit even extra onderbouwen.
Mijn dochter gaat de laptop zelf betalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.

Thomas
Ik zou je dochter de volgende laptop aanraden:

pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VX-FY186T

Deze Asus is volledig uit aluminium opgebouwd en derhalve enorm stevig en dus geschikt aangezien zij veel met de laptop onderweg is. Ook heeft deze laptop een dedicated GTX GPU, zodat zij van tijd tot tijd zelfs een spel kan spelen. Verder voldoet deze laptop aan al haar eisen. Hij ligt dan wel €50,00 boven het budget, maar dat lijkt me niet onoverbrugbaar. Je krijgt er absolute kwaliteit voor terug.

De toetsen tikken enorm fijn, en ook het werken met de touchpad zal haar bevallen. :)

Hier een vrij recente review:

Degelijke krachtpatser
Thijs99 13 maart 2017
Ik raad dit product aan
Fraai design
Snelle processor
Goede prijs/kwaliteit

Een snelle degelijke krachtpatser deze laptop van Asus. Dankzij de 8GB flashgeheugen bij de 1000 GB harde schijf, start deze laptop snel op en heeft deze toch veel opslagruimte. De i7 quadcore processor is zeer snel en in combinatie met de 8 GB RAM en NVDIA videokaart kun je moeiteloos films kijken, streamen, foto's bewerken en meerdere dingen tegelijk doen. Verder nog een verlicht toetsenbord en veel aansluitingen. Daarnaast een degelijke en mooie behuizing, overall heel veel laptop voor je geld. Het formaat en gewicht vallen ook best mee, geen superlichtgewicht, maar dat kan ook niet met deze prestaties.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2017 23:17 ]

• Tomba1961
Tusa,
alvast bedank voor je antwoord en het advies. _/-\o_
Mijn dochter heeft in de tussentijd hier en daar wat opgezocht en gevraagd aan vrienden die ook veel in het "vak zitten" en vraagt zich af wat jullie over de volgende laptop kunnen vertellen:

https://tweakers.net/pric...-aspire-vx-591g-78j8.html

Ik snap best dat ik nu ruim boven de €. 1.000,= uit ben gekomen en dat jou advies mogelijk ook anders was geweest als mijn limiet hoger was.
Maar goed ...... ze heeft was extra gekregen van haar oom dus .... :P

Je snap dus wel dat de keuze nu €.200,= is gaan liggen.

Verwijderd

@Tomba1961 Acer valt onder de categorie 'budget' laptops. Gezien het feit dat zij veel onderweg is met de laptop, zou ik deze dus absoluut afraden. De gehele behuizing bestaat uit goedkoop plastic, waarop je bang moet zijn dat het knapt of scheurt wanneer de laptop onverhoopt valt of dat deze per ongeluk ergens tegenaan botst. De Acer valt onder de categorie budget omdat er dus bezuinigd is op de behuizing en ook het scherm is niet bijster fraai qua kleuren en helderheid.

Als zij echt een gaming laptop wil, waar deze Acer dus ook onder valt, maar die toch iets degelijker is en niet onder de categorie 'budget' valt, koop dan een Asus of MSI:

pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY578T

pricewatch: MSI GP62M 7RD-014NL (Leopard)

Maar zoals gezegd...je neemt wel bepaalde risico's als je er dagelijks zoveel mee onderweg bent, want ook deze laptops hebben een kunststof behuizing. Ik zou dus echt kiezen voor de Asus VivoBook Pro N552VX-FY186T....

En vergeet niet dat elke laptop met een GTX10xx serie kaart een accuvreter is......

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2017 14:05 ]

Verwijderd

@Tomba1961 Laat wel even weten welke het uiteindelijk geworden is a.u.b. Dat is altijd leuk om te weten voor de Tweakers. ;)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

P_Tingen

omdat het KAN

Persoonlijke noot: als je elke dag 2x25 km moet reizen met je laptop, kan hij maar beter niet al te zwaar zijn. Ik heb mijn 15,6'' ingeruild voor een 14'' en dat was een van mijn beste beslissingen ooit, wat een genot, zo'n compacte laptop

... en gaat over tot de orde van de dag

• Tomba1961
@Verwijderd
De keuze is uiteindelijk toch gevallen op de Acer Aspire VX5-591G-78J8

Een andere optie was mogelijk de Lenovo Legion Y520-15IKBN geweest.

Dezelfde specs echter er zat een SSD in van maar 128GB ipv 256GB. Niet dat dit de doorslag heeft gegeven, laat dat duidelijk zijn.

Het ging uiteindelijk om de uitstraling, het design, hoe het e.e.a. voelde in haar handen en dergelijke en ik moet eerlijk bekennen dat de Acer mooier en strakker was.

Daarnaast heeft ze ook nog een Roccat Kone XTD muis gekocht, een Case Logic Laps zwart en een ACER Predator laptop rugzak.

In totaal was ze dan ook €. 1.315,= euro kwijt.
Iets boven budget maar die tas zag er echt ontzettend goed uit en gezien ze minimaal 3 jaar deze studie gaat volgen dan maar iets goeds kopen.

Ik wil je iig nog bedanken voor de het advies.

@P_Tingen
Toen ze op de Media College zat had ze een HP Pavilion 17", die nam ze ook iedere dag mee.
Daar is ze idd van teruggekomen.

Verwijderd

Tomba1961 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:47:
@Verwijderd
De keuze is uiteindelijk toch gevallen op de Acer Aspire VX5-591G-78J8

Een andere optie was mogelijk de Lenovo Legion Y520-15IKBN geweest.

Dezelfde specs echter er zat een SSD in van maar 128GB ipv 256GB. Niet dat dit de doorslag heeft gegeven, laat dat duidelijk zijn.

Het ging uiteindelijk om de uitstraling, het design, hoe het e.e.a. voelde in haar handen en dergelijke en ik moet eerlijk bekennen dat de Acer mooier en strakker was.

Daarnaast heeft ze ook nog een Roccat Kone XTD muis gekocht, een Case Logic Laps zwart en een ACER Predator laptop rugzak.

In totaal was ze dan ook €. 1.315,= euro kwijt.
Iets boven budget maar die tas zag er echt ontzettend goed uit en gezien ze minimaal 3 jaar deze studie gaat volgen dan maar iets goeds kopen.

Ik wil je iig nog bedanken voor de het advies.

@P_Tingen
Toen ze op de Media College zat had ze een HP Pavilion 17", die nam ze ook iedere dag mee.
Daar is ze idd van teruggekomen.
Ik wens haar heel veel plezier met haar laptop. :)

Alleen begrijp ik jouw opmerking niet zo goed wat haar studie aan gaat. Dan maar iets goeds kopen omdat zij boven haar budget uit kwam. Er waren namelijk veel betere alternatieven geweest voor dit geld. Welke studie gaat zij overigens volgen....applicatie- en mediaontwikkelaar....of gaming? :p ;)

Lenovo valt overigens ook onder de budget laptops....zelfde laken een pak dus.

YouTube: Lenovo Legion Y520 Review

@Tomba1961 Een laatste tip die je haar mee kunt geven; 'Ga niet gamen op de accu', dat is niet te doen met deze laptop. Dat bevestigd de volgende review vanaf de 10.20 minuut ook:

YouTube: Acer Aspire VX15 VX5 gaming laptop - detailed overview and tests.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2017 09:37 ]

Pagina: 1