Toon posts:

a7v + duron 700 warmte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een big tower met een a7v + duron 700
nog niet overgeclocked.
cooling spullen ga ik volgende week bestellen.

me proc word 50 graden en me mobo word 36 graden.
er zit een iceberg cooler op de proc.
me videokaart word trouwens 45 graden
( GeForce2 )
is dit een beetje standaard warmte ???

wat voorn warmte moet ik hebben als ik de xtra cooling monteer ???
( chrome Orb, intake en outtake fan )
en ik smeer overal wat van dat silver thermal pasta op.
en ik wil gaan overklokken naar +/- 950 mhz.

( in me kamer is het +/- 22 graden )

Verwijderd

je processor lijkt me erg warm
Ik heb een Duron 600@850 met een standaard Coolermaster d'rop en die wordt maximaal
47 C ...

O ja, m'n mobo wordt maximaal 28 C

Verwijderd

ik heb een asus met een 700 die standaart ook iets van 48/50 graden word me mobo word iets van 29/32 graden
ik heb hem al op 900 mhz gehad toen werd me proc bijna 60 graden met een standaart coolermaster dus ik wacht nog ff tot ik beter koeling heb

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Als je die zooi goed installeert moet je op de 950 ongeveer dezelfde temperaturen zien.
Zorg in ieder geval dat de airflow uit je kast (boven) goed is.

loading...

Verwijderd

hmmm mijn duron 700 op m'n abit kt7-raid is nu 56 graden, dat hoort ook niet helemaal geloof ik, zit 'n standaard coolertje op...
ik ga wel 's 'n fatsoenlijke cooler halen, dan zou 't beter moeten gaan Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• DaNose
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij mij is 'ie ook al zo warm. Duron 600 is 57 graden! met mijn kast open. Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat hij in zijn standaard instellingen (nog niet overklokt) 1,65 volt krijgt van mijn KT7-RAID. Ik dacht dat Durons op 1,5 volt draaiden?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Mijn duron600@900 wordt rond de 51 graden met de kast open en standaard coolermaster.
Loopt op 1.75 volt

Wel heb ik een kamerventilator op de kast gericht op standje 1 (daardoor maakt ie nauwelijks lawaai terwijl je een gigantische airflow krijgt)

Verwijderd

Mijn duron 650@750 is nu zo'n 33 graden, op 1.6 Volt. Ik heb ook een Coolermaster.

Verwijderd

A7V + D600:
@600 29/40 (MoBo/CPU temp)
@650 28/40
@700 30/42,5
@750 34/43
@800 39/48
@850 Not Tested Yet
@875 35/53

Wel allen stabiele settings

Gebruik een TennMax cooler, draait op 5000 RPM

Koeling in ATX kast is standaard van de 235W voeding.

Verwijderd

Mijn Duro 600@700 op A7V wordt ook vrij warm:
50/34 graden maar dat is wel met de koe aan (scheelt toch een graadje of 3). Zit een coolermaster cooler op (DP5-5G11, de hoge van de 2 die ze bij SWW hadden). Loopt wel stabiel.

Iemand een idee wat voor temperaturen de boel instabiel wordt/extreem snel slijt?

Ik vraag me ook af hoe nauwkeurig die temperatuursensors zijn.

Waar heeft ieder zijn temp. sensor zitten? Ik heb hem zelf tussen de rand van de proc. (dus niet de core) en het koelblok zitten.

New B: Heb jij nog extra koeldingen in je kast zitten want die temperaturen zien er wel goed uit?

Verwijderd

Ik heb inderdaad extra koeldingen:
Aan de voorkant van mijn pc voorin:8x8 cm ventilator, JustCooler Fc100 (voor AGP kaart)
en ik heb een Iceberg IB140 systeemkoeler.

Ik had mijn Duron eerst op 600@900 lopen, maar die werd toen 30/54 graden, terwijl die momenteel op 600@850 27/44 is (voltage weer verlaagd sinds vorige post). Bij 900 MHz moet ik namelijk het voltage flink verhogen (VCore @900= 1.84 en @850 1.67!) Zoals je ziet heeft de hoogte van het voltage vrij veel invloed op de warmteontwikkeling.

Ik heb de temperatuursensor trouwens onderaan mijn heatsink en tegen de processor zitten

Verwijderd

hmmm, Ben een voorzichtige overklokker (50Mhz stappen) maar het begon na een dagje draaien op 700 wel te kriebelen dus ik dacht: ik zet hem op 750.

Win2k kwam tijdens het opstarten met een of andere blauwe scherm met een foutmelding. Dat was tijdens het zwarte scherm waarbij onder in beeld die balk vol loopt. Heb niet echt goed onthouden wat er nou precies stond maar het was weg toen ik hem weer op 700 zette. Ga het denk ik nog wel eens proberen maar vind ik toch niet echt bemoedigend.

Stabiel systeem vind ik toch wel belangrijk.

Verwijderd

exparrot:
Heb je het voltage wel verhoogd? Lijkt mij dat de Duron makkelijk @750 moet kunnen lopen bij 1.61 V (1.60 volgens A7V handleiding)

Verwijderd

700@960 58 graden mobo is 32 graden
dubbele coolermaster

Verwijderd

700@960 58 graden mobo is 32 graden
dubbele coolermaster

Verwijderd

Nee, heb nog niets aan het voltage gedaan. Die win2k bluescreen komt waarschijnlijk ergens anders vandaan. Die lange topic over RIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL....
http://gathering.tweakers.net/Forum8/HTML/002249.html

Ga er straks nog wel mee aan de gang maar moet natuurlijk ook een beetje aan 'normaal' computeren toekomen. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Ik heb nu 650@900 op 1.85V wordt 56 graden en mobo 33 (met koetje aan). Standaard coolermaster cooler. A7V mobo.
Pagina: 1