4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Die zit zo vast op je cpu.. die gaat nergens heen ..
( na een dag over gegaan op waterkoelling.. )
ps. iemand de silverado kopen ??
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hoeveel kost hij met verzendkosten?Op donderdag 05 juli 2001 21:24 schreef Fanman het volgende:
Ik heb er een ( precies een dag gebruikt)
Die zit zo vast op je cpu.. die gaat nergens heen ..
( na een dag over gegaan op waterkoelling.. )
ps. iemand de silverado kopen ??
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
er staat wel noisecontrol....maar ik wil dus echt geen stofzuiger in de kamer hebben
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Verwijderd
Ik had hiervoor een globalwin fop 38 deze heb ik meteen weer verkocht.
Je kunt de silverado op 7,10 en 12 volt laten lopen. Ik heb hem op 12 volt lopen en ik heb er geen spijt van.
op 7 hoor je hem bijna niet.
Verwijderd
Ik heb hem op mijn 1,33Ghz-266Mhz op 12V draaien en full loaded (SETI) wordt ie al gauw 55 a 57C.
Vinden jullie deze temp (okee met dit geweldige weer) "normaal".
Ik twijfel nog of ik er goed aan gedaan heb om de bijgeleverde koelpasta te gebruiken i.p.v. Artic Silver. Het leek mij dat ze bij deze zeer goed verzorgde koeler geen "rommel-pasta" bij geleverd wordt
Verwijderd
Verwijderd
Is dat acceptabel of (te) hoog??
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
dat vind ik knap...in de kast kouder dan er buiten...en waar koel je mee...met buitenlucht...maw...dat kan dus nooit....Op zondag 29 juli 2001 20:47 schreef CyCLoNe het volgende:
33 tot 36 graden is vrij hoog, ik zat met mijn case nog in originele staat op max 35 graden bij dit warme weer , bij normale temperaturen zit mijn case nu met 3 fans erin op 20 tot 23 graden, dus er kan nog wel het een en ander verbeterd worden in je case
ik vind het niet zo knap dat jij blijkbaar liever iemand afzeikt dan werkelijk te lezen wat er staatOp zondag 29 juli 2001 21:30 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
dat vind ik knap...in de kast kouder dan er buiten...en waar koel je mee...met buitenlucht...maw...dat kan dus nooit....
Verwijderd
hangt er vanaf wat jij een normale temperatuur vindOp zondag 29 juli 2001 23:55 schreef BartNL het volgende:
[..]
ik vind het niet zo knap dat jij blijkbaar liever iemand afzeikt dan werkelijk te lezen wat er staat
Onzin net als iedereen vind zo rond de 19 graden een normale kamertemperatuur.Op maandag 30 juli 2001 03:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat jij een normale temperatuur vind
Je reaktie klopte gewoon niet omdat de posting waar jij op reageerde wel klopte. Blijkbaar zit zijn kast altijd 5 graden boven kamer temperatuur.
Maar je mag het wel even uitleggen hoor waarom je reaktie wel klopte
thnx BartNL
Tuurlijk kan dat wel .. ik noem normale temperaturen 19 a 20 graden en dan is mijn kast zo rond de 20 a 23 graden .. ik koel met 1 intake panaflow en 2 outtake sunons allemaal 80 mm .. en als jij het niet wilt geloven ... i realy don't care ...
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
same here. 1x 12 cm sunon 7V intake en 2x 8 cm sunon blowers.Op maandag 30 juli 2001 23:06 schreef CyCLoNe het volgende:
hehehe .. fijn dat er mensen het voor me opnemen als ik er ff niet ben ...
thnx BartNL![]()
Tuurlijk kan dat wel .. ik noem normale temperaturen 19 a 20 graden en dan is mijn kast zo rond de 20 a 23 graden .. ik koel met 1 intake panaflow en 2 outtake sunons allemaal 80 mm .. en als jij het niet wilt geloven ... i realy don't care ...
3 graden boven kamertemp.
Verwijderd
Maar dat doet er niet toe, het punt is dat als de case temp 10 graden te hoog is, je CPU temp dat ook is.
(Case temp 5 graden hoger -> CPU temp 5 graden hoger)
Dus misschien moet je met een temp verschil tussen de kamertemp en de casetemp van meer dan 5-10 graden, eerst naar een betere airflow in het systeem toe werken, voor je een puist geld voor een dure koeler gaat uitgeven....
(De case zit gewoon dicht hoor, dit is een plaatje van de binnenkant ter uitleg..)
Intake 176mm Papst
Outtake 120mm Panaflo
Verwijderd
Thanks Hooi, we komen weer in de richting van het onderwerp terug (alhoewelOp maandag 30 juli 2001 23:21 schreef Hooi het volgende:
Maar dat doet er niet toe, het punt is dat als de case temp 10 graden te hoog is, je CPU temp dat ook is.
1. Ik heb een Thunderdonder 1,33Gb en heb het idee dat deze toch wel heeeeel veel warmte produceert (flink heet koelblok).
2. Mijn case-flow is inderdaad beroerd, en daar ga ik zeker op korte termijn iets aan doen. Alle intake-flow van beneden uit wordt min of meer tegen gehouden door flinke bundels IDE-kabels en verdwijnt door allerlei openingen voordat hij boven is.
Ik denk aan de koop van een Big Tower of wil eerder gezegd eerst eens wat flow ruimte proberen te creeren door het kopen van wat IDE-ROUND kabels.
Verwijderd
2) noohh.. dat met doe rounded IDE kabels is meer optisch dan dat het echt wat doet.
(D'r was onlangs nog een topic met een mooi voorbeeld. Ziehier plaatje en tekst).
Als je de flatcables allemaal loshaalt, en met enig nadenken plaatst, kun je ze, zoals het ook hoort, vrijwel altijd netjes plat leggen. Dat kost dus helemaaal niets, en werkt beter dan rounded IDE kabels.
Door zardoz - maandag 23 juli 2001 21:11
--------------------------------------------------------------------------------
Die rounded cables zijn allemaal flauwekul. Het leuke van 80 aderige flatcable (ATA100) is dat ze heel stug zijn en dat je ze gewoon keurig in de gewenste vorm kunt vouwen. Ze breken echt niet, ik heb het een aantal malen opnieuw gedaan. Hieronder zie je het resultaat. De flatcable ligt plat tegen de kast en belemmert de luchtstroom nog minder dan rounded cables. De foto is van onderaf genomen!
AMD T-Bird 1.2@1.3 - Zalman 3100 Gold - Asus A7V - 512MB PC133 CAS2 - MSI 8816 GF2 MX - Maxtor 30.7 Gb 7200 RPM+Maxtor 46 Gb 7200 - Ne2000 UTP PCI 100Mbit - Miditower Antec SX830 - 22" IIyama VM Pro 510 - Plexwr 8-4-32 - IOSS BIOS Savior
ik heb nu ook een noisecontrol silverado, op mn nieuwe KG7-RAID en atlhon 1,4...
ik heb nu ook haast geen airflow, morgen komen er 3 sunon fans in (2 in, 1 uit)...
nu (met 3x 80x80 gaten in mn kast) zit mn kast temp op 38 graden, en mn proc op 51... dit vind ik nog behoorlijk hoog... vooral voor zo'n dure cooler...
als ik morgen de fans erin heb, hoop ik dat ik mn proc onder de 40 kan krijgen, anders denk ik dat ik hem terug stuur...
Ik heb duz preciez hetzelfde!Op donderdag 05 juli 2001 21:49 schreef ureal het volgende:
Ik heb zelf ook zo'n ding en het is beslist geen stofzuiger.
Ik had hiervoor een globalwin fop 38 deze heb ik meteen weer verkocht.
Je kunt de silverado op 7,10 en 12 volt laten lopen. Ik heb hem op 12 volt lopen en ik heb er geen spijt van.
op 7 hoor je hem bijna niet.
Ik had ook eerst een FOP 38, maar die maakte echt takkeherrie.
Nu mijn Silverdootje lekker vast (op de CPU) op 12v lopen...
Tenminste weer lekker
De Silverado koelt zeker niet slecht. maar het voornaamste doel is STILTE.
En mijn temp werd 11 graden lager toen ik er een thermoengine opzette. Dat zegt genoeg. De Silverado koelt gewoon niet zo goed als een normaal koelblok met delta-fan.
Geen inspiratie
Verwijderd
Ik deel beide meningen... Ik heb ook na veel wikken en wegen een Silverado gekocht (voor mijn TB1 Gig.)
Ik vind persoonlijk ook dat hij slecht koelt... full load op 1333 Mhz. wordt mijn proc 58 graden... dit met alle casefans aan !!!
Aan de andere kant is hij redelijk stil (hij draait op 8 volt).. Mijn CDROM speler maakt full load meer kabaal !! (full spin dus.... ;-) )
Echter, hiervoor had ik een Smartcooler 1170H, die ook erg stil was, maar mij toch nog te veel resuis/ruis etc. gaf, dat is bij deze koeler niks minder,... meer zelfs !! Dat vind ik wel jammer...
...............misschien dan toch maar waterkoeling ??
R.
Op 1333 Mhz was hij eerst idle 51 en full load 61 graden.
Ik tot 3x toe de boel er weer opnieuw erop gezet met iets meer of iets minder pasta en dat hielp niks of wienig.
Ik dacht toen van ik geef je nog 1 kans en bestel artic silver.
Ik schok me rot.
Idle is nu 41 graden en full load 51 graden op 1400 Mhz
Verwijderd
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/
Verwijderd
Voor de rst een superkoeler.
Dit is tevens gedaan met de standaard koelpasta die bij de silverado's geleverd wordt, dus ik kan niet echt de mening delen dat ie slecht koelt. ik heb er wel 3 80 mm fan's bij in, waarvan 2 outtake en 1 achter mijn drie hd's als intake zit maar die intake is bijna nihil dus.
Plaats binnekort er nog een 4e bij, misschien dat ie dan wat kouder wordt, maar tis zo ook wel netjes vind ik.....
owh ja, ze draaien beide wel op 12 volt, de Silverado's dan