USB stick dood door partitie programma?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik heb een Lexar 32gb usb 3.0 drive gekocht... ik was bezig mijn harde schijven te herindelen, wat wel is gelukt, maar van het een op het ander doet de usb drive het niet meer, ledje werkt nog wel ik zie ook een station verschijnen in de verkenner maar wanneer ik daar dubbel op klik, krijg ik te zien : "plaats een schijf of een ander geschikt medium in usb-station F:"

Via apparaten beheer zie ik bij het station : (draagbare apparaten) USB Memory Bar.. (vreemde aanduiding)

via schijfbeheer kom ik niet verder, kan daar alleen de schijf letter veranderen...

[ Voor 10% gewijzigd door Loek3000 op 24-05-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:40
Wat als je kijkt via command prompt:
code:
1
2
diskpart
list disk

Als je de disk daar ziet staan probeer dan
code:
1
2
sel disk # (nummer van de USB-disk
clean

Dan zou hij in Disk Management weer zichtbaar moeten zijn om hem te kunnen formatteren.

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
heb ik geprobeerd, maar al eerder kreeg ik deze melding:

Disk 2 No Media 0 B 0 B (0 bytes)

Virtual Disk Service error:
Er bevindt zich geen medium in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Probeer BOOTICEx64 eens, launchen met admin. Kies de drive, en kies voor parts manage en dan re-partition.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Linux livecd!
gparted bijvoorbeeld is en daar is een livecd/stick van, om te formatteren.
Elke linux live cd(usb stick) ubuntu, xubuntu kan ook.
In linux heb je gparted , daar kun je mee formatteren,
of je installeert "schijven"(of disks), hier kun je ook meer formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Wil je de stick weer gebruiken of je data terug en hoe oud is de stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit klinkt als een hardwareprobleem; De controller op je USB stick kan niet meer praten met het flash geheugen daarop. Einde oefening, tijd voor een garantieaanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
Inderdaad de linux optie heb ik geprobeerd maar ook hier kreeg ik deze niet aan de praat, vind nog steeds gek die USB MEMORY BAR van 1 gb, terwijl het 32gb is...

Garantie ga ik inderdaad proberen, het is van Lexar, dus moet even kijken hoe ik dit kan verhalen...

BOOTICEx64 werkt wel maar ook daar word de drive niet herkent, blijf het merkwaardig vinden, schijfbeheer laat een drive zien, maar partition wizard weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Probeer voor de zekerheid op een nieuwere pc(andere hardware), waar je zeker van bent dat deze grote usb sticks herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
ja inderdaad, ook al eerder geprobeerd, ik had hier ook even moeten opsommen wat ik eerder heb gedaan..

zonet ubuntu live cd geprobeerd met gparted, maar alsnog geen drive te bekennen....... vreemd hoor, wel via schijfbeheer en bios, maar dus niet via andere manieren te benaderen...... kan zoiets niet via de gigabyte moederbord worden uitgezet? SMI USB MEMORY BAR / silicon motion inc

lijkt wel alsof het moederbord dit automatisch heeft toegewezen, ik ga zo eens kijken of ik het daar kan zoeken

andere hardware levert hetzelfde op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het klopt dat je wel een drive ziet, dat is de controller. De partition wizard kan er echter niks mee, want er hangt geen medium (flash geheugen) aan.
Ik zou je adviseren om gewoon contact op te nemen met de verkoper voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt alsof de controller geen communicatie heeft met de settings EEPROM en niet met de NAND flash chip, of dat er iets stuk is. Garantie laten afhandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
klopt inderdaad, heb al de leverancier bereikt en krijg me geld terug, zo een korte tijd heb ik ermee gedaan en nu al stuk...

allen bedankt !
Pagina: 1