Toon posts:

Burn-prog voor de Macintosh

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist mijn gitaarleraar (een digibeet) even laten zien hoe hij audio-tracks moet fikken naar cd met zijn Mactintosh. Het proggie waarmee we dat deden was een nogal simpel proggie, met de naam 'toaster' of iets dergelijks.

Eigenlijk heeft hij een proggie nodig dat wat uitgebreider is. En dan heb ik het met name over de optie om cd's zo te fikken dat je ze open laat en er later nog wat achteraan kan branden.

Op die manier kan hij heel handig een paar tracks fikken waar een student een tijdje mee kan oefenen. Als hij/zij ermee klaar is, kan er dan wat achteraan.

Nu ben ikzelf absoluut niet bekend met het Macintosh-platform, dus daarom wil ik Mac'ende GoT'ers vragen of ze goeie fik-progs weten voor de Mac. Het liefst een gratis shareware-geval zonder trial period.

Bij voorbaat dank. :)

P.S. We hebben ook wat geprobeerd met een andere burnprog genaamd Adeptec ...... (nogwat)..... maar dat programma liet de tracks van de audio-cd in de cd-rom niet zien. :? :?

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:14

peace, love & linux

wil je van mp3's een muziekcd maken?

gebruik dan gewoon itunes van apple. http://www.apple.com/itunes/download/

voor gewoon data cd's branden gebruiken we hier adaptec toast. Die kan volgens mij ook best audiocd's bouwen. En als het goed is bestaat er ook een freeware versie van.

In Mac0S 9.1 zit Cdrecord ingebouw. Die is ook te downen bij apple. Daarmee is het een lege cd in de writer stoppen. Er komt een melding of je mac de cd moet initialiseren. Ja kiezen. Cdtje wordt gemount op je bureaublad. Sleep er de rommel op die je wilt. Cd vol? sleep em in de prullebak en hij gaat em automatisch branden (na vragen om bevestiging natuurlijk)

zo makkelijk is het allemaal op een Mac :7

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat ie van een audio cd een audio cd fikt.

Hij heeft z'n lesmateriaal namelijk ook op cd staan, en om dat eerst weer om te zetten naar mp3 is overbodig. Gewoon een kopietje van een audio-cd dus.

Maar goed, je zegt dat je de tracks in dat cd-icoon in je applicatie kan slepen zodat je dan een tracklist samen kan stellen? Wij zaten ons al af te vragen hoe het toch kwam dat een prog geen tracks wilde 'zien' van de audio-cd.

Maar ik heb trouwens geen optie gezien waarmee je kan aangeven dat je de cd open wilt laten. Hoe zit dat?

Verwijderd

je was al dicht in de buurt.. gebruik adaptec toast... versie 4 of 5 (de meest recente!) kan je gewoon je audio cd opslepen kies je als cd-soort audio CD en fikken maar... het is overigens alleen mogelijk om audio cds in 1 keer te branden.. CD-roms kan je openlaten om daarna nog een sessie bij te branden.. ik gebruik TOAST altijd al en het is een heel uitgebreid programma :)..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Toast 4/5 DLX is gewoon helemaal de shit. Ziet er misschien simpel uit, maar het kan ALLES en MEER (fik jij maar eens een DVD of backup met easy cd verkrachter). Nero is er ook voor de Mac trouwens.

zo!

maar als je brander door iTunes wordt ondersteun kan je gewoon een AIFF van die cd wegschrijven en weer terugbranden (dat is 100% cd-kwaliteit), is een STUK goedkoper in aanschaf.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 23:07 schreef rdesign het volgende:
je was al dicht in de buurt.. gebruik adaptec toast... versie 4 of 5 (de meest recente!) kan je gewoon je audio cd opslepen kies je als cd-soort audio CD en fikken maar...
Oh...... dus je moet dat cd-icoontje op je desktop naar het windowtje van Toast slepen om de tracks erin te krijgen?
het is overigens alleen mogelijk om audio cds in 1 keer te branden..
Waarbij je ze dus niet openlaat?
CD-roms kan je openlaten om daarna nog een sessie bij te branden..
En hier ineens weer wel?

Wat bedoel je nou precies? :?

• chem

chem

Reist de wereld rond

hij zegt het precies goed

een audio-cd moet je in 1x branden

een data-cd kan je in meerdere sessies branden (wat dus verschillende iconen op de dsktop oplevert)

je kan ook audio op een data cd fikken trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja nu zie ik ineens wat ie bedoelt.

Maar als je zegt dat audio-cd's alleen in 1 keer te branden zijn, dan bedoel je dus dat je die niet open kunt laten om er later nog een paar audio-tracks achter te branden?

Verwijderd

ja idd... audio cd's moeten in 1 keer gebrand worden en worden daarna meteen afgesloten door de brand software..
ik heb zo al meerdere cd's vern*!@$kt door eerst te testen met 1 liedje.. hehe.. door te proberen leer je veel... ;).. maarre het handigst is gewoon TOAST openen. Dan krijg je een window voor je.. daar sleep je je audio cd op.. TOAST kiest dan uit zichzelf audio-cd (tenminste als je de nieuwe versie gebruikt!).. dan kan je beginnen.. je kan nog wat instellingen doen, zoals aantal seconden stilte tussen nummers, maar werkt niet als je brander dat niet ondersteund.. etc..

succes...

p.s. wat ook cool is, is om een enhanced cd te maken.. combi van Audio-CD en CD-Rom..
kan je dus je audio op kwijt en misschien tekstbestanden met songteksten o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok dan, bedankt. Da's duidelijk 8-)

• chem

chem

Reist de wereld rond

ook kewl: MP3'S rechtstreeks uit toast branden (betere kwaliteit?), joliet cd's fikken, CD-i, VCD en mac/iso hybrid fikken

en dat allemaal op 1 cd :P

Pagina: 1