Roxesect anti-mug stekker best heet + stinkt een beetje

Pagina: 1
Acties:
  • 18.501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Wie heeft er ook wel eens van die Roxasect anti-mug stekkers met vloeistof geprobeerd?

Ik heb ze vorig jaar voor het eerst gekocht, omdat we goede ervaringen met iets soortgelijks in Griekenland hadden.
Op zich werkt de stekker perfect: zodra die aan gaat hoor ik geen mug meer (en de kids ook niet).

Maar de stekker wordt behoorlijk warm/heet, en er komt een vieze lucht af, die ik van afstand nog ruik.
Niet extreem stinkend, maar ik heb 'm om die reden wel in de overloop gehangen en niet meer in de slaapkamer.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Okee, fijn dat hij zo goed werkt.
Jammer dat hij een beetje stinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:09
Is het juist niet de bedoeling dat hij warm wordt en stinkt? De warmte zorgt voor een snellere verdamping en het goedje zelf zal wellicht stinken. (maar dat zullen de muggen ook vinden, vandaar dat hij zo goed werkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
vroeger had je de Baygon Genius met bioalethrin (niet die nutteloze variant Genius Protector met citronella) waardoor muggen en alle kleine insecten echt dood gingen. fantastisch product was dat, maar potentieel schadelijk voor babies en peuters dus natuuuurlijk verboden. ik heb een paar jaren geleden nog wel vanuit indonesie of thailand of zo weten te bestellen, maar ik kan nu helaas geen refills meer vinden op ebay.

ik zie nu weer steeds vaker anti-mug stekkers met "werkzame stof", maar er staat niet bij welke stof het is.
gaan de muggen er dood van of worden ze alleen 'verjaagd' ? want producten die beweren muggen te verjagen werken gewoon simpelweg niet. ze moeten dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Het hoort wel warm te worden, zodoende de vloeistof meer verdampt.

Maar je zou ook 1-2 citroenplanten in je huis neer kunnen zetten helpt ook redelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotterdams
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Heb je hem niet op de kop . . . de vloeistof moet beneden, stekker boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Blijkbaar heeft Roxasect enkele malen de werkzame stof van de muggenstekker gewijzigd: vroeger citronella, maar op dit moment Prallethrin.
De huidige muggenstekkers met die stof zijn in 2013 toegelaten: http://www.ctb.agro.nl/ctb_files/140711_14480.PDF.

Hier lees je over dat Roxasect die stekkers begon te verkopen:
https://forum.viva.nl/thu...kker/list_messages/236945

Je leest nog wel eens over muggenstekkers met andere werkzame stoffen, maar die zijn allemaal verboden in Nederland, en sommige die vroeger in het buitenland verkrijgbaar waren, zijn dat tegenwoordig ook vaak niet meer omdat die schadelijk zijn voor kinderen tot 2 jaar.

Kortom:
- het stinkt (echt waar!)
- maar die Roxasect dingen werken - bij ons in ieder geval prima: je merkt binnen het uur het verschil tussen rondzoemende muggen en absolute stilte (alhoewel er af en toe nog een dappere mug binnen durft te komen, niet wetende dat z'n lot verzegeld is), en dat zelfs als we ventileren, wat wel zo lekker is met die warmte en de geur van de stekker is dan ook minder te ruiken
- het lijkt erop dat Roxasect het enige merk is met een dusdanige werkzame stof en dat er geen andere werkzame stof is die zo goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Update: heb nu iets soortgelijks van Kruidvat in huis.
Het is bijna identiek, zou me niet verbazen dat het uit dezelfde fabriek komt.
Maar deze ruikt/stinkt niet!
En gelukkig nog steeds geen mug.

• Sandra68
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Voorheen had ik ook die versie met citronella.Ik vond er niks aan.Met deze ben ik heeeeel blij.Werkt meteen.Ik heb ook al een voorraadje ingeslagen en ik ga nog bijkopen voordat het weer vervangen wordt voor iets wat niet werkt.Ik heb enkele reacties gelezen over de geur.Ik ruik echt helemaal niets in tegenstelling tot de vorige versie.Ik raad Roxasect van harte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devinet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 08:58
Wat gebeurt er als je zo’n stekker per ongeluk langer dan 10 uur in het stopcontact laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:54
Heb je liever een muggenbult of (kleine kans) lange termijn gezondheidseffecten?

Je komt al met een enorme hoeveelheid schadelijke chemicatien in aanraking in je leven. Ik zie niet in waarom je die "load" nog moet vergroten.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Noutie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:44:
Heb je liever een muggenbult of (kleine kans) lange termijn gezondheidseffecten?

Je komt al met een enorme hoeveelheid schadelijke chemicatien in aanraking in je leven. Ik zie niet in waarom je die "load" nog moet vergroten.
En waarom denk je dat er gezondheidseffecten zouden kunnen ontstaan door de onschuldige stoffen die er in zo'n ding zitten?

En als je dan toch zo bang bent voor die kleine kans op problemen, zal de kans dat je een ernstige ziekte oploopt van een muggenbeet een heel stuk groter zijn dan welk ander risico dan ook.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Noutie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:44:

Nou, van een muggenbult kun je regenwoordig ook flink ziek worden:

Gevaarlijke muggen rukken op in Europa: kans op akelige ziektes groeit

1 oplossing: Klamboe (maar dan heb je nog steeds het gezoem) >:)

[ Voor 5% gewijzigd door The_BoKmeester op 10-07-2023 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

redwing schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:48:
[...]

En waarom denk je dat er gezondheidseffecten zouden kunnen ontstaan door de onschuldige stoffen die er in zo'n ding zitten?
Als er onschuldige stoffen in zouden zitten, zouden de muggen er niet door naar het muggen-walhalla verhuizen... :+

Da's vaak HET probleem met allerlei chemicaliën; ze doen waarvoor het bedoeld is, maar de bijwerkingen, op korte of lange termijn, willen we niet zien/horen. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Als er onschuldige stoffen in zouden zitten, zouden de muggen er niet door naar het muggen-walhalla verhuizen... :+
Iets dat slecht is voor muggen is niet standaard slecht voor ons. Als ik een hond chocolade geef wordt ie ziek of gaat ie dood. Dat wil echter niet zeggen dat als jij chocolade eet je daarvan dus ook dood gaat. Jouw redenatie in deze wordt vaak gebruikt, maar slaat toch echt nergens op.
Da's vaak HET probleem met allerlei chemicaliën; ze doen waarvoor het bedoeld is, maar de bijwerkingen, op korte of lange termijn, willen we niet zien/horen. :X
HET probleem is dat we verzinnen dat allerlei stoffen schadelijk zouden zijn, die het helemaal niet zijn. We denken tegenwoordig overal expert in te zijn, maar tegelijkertijd worden we wel steeds ouder. Wat natuurlijk raar is met al die 'schadelijke' spullen die we in huis halen en binnen krijgen. Gezien hoe 'schadelijk' al die stoffen zijn zou je zeggen dat we juist steeds eerder dood zouden moeten gaan.

En nogmaals, als je zo bang bent voor schadelijke stoffen zou ik maar zorgen dat je die muggebult niet krijgt. De kans dat je dat problemen oplevert is vele malen groter dan dat zo'n stekker voor problemen gaat zorgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We dwalen af, we dwalen af... :+

Maar toch. Ik noem slechts b.v. PFAS, pyrethoïde bio-allethrin, of de vele 'lekkere' geurstofjes (aroma oliën, luchtverfrissers, etc.) die vaak allergie kunnen triggeren.
De vele knaagdier vergifstoffen die weliswaar goed werkten, maar inmiddels toch allemaal verboden zijn. Of dat 'ideale' spul wat glyfosaat heet. Enzovoorts.
Vooral de accumulerende effecten zijn vaak verradelijk.

Idd; gelukkig maar, dat we tegenwoordig wat meer vraagtekens plaatsen bij allerhande producten van de chemische industrie.
Zo zijn NSAID's goede pijnstillers. Maar laten we het maar niet over de bijwerkingen hebben.

En ja, sommige mensen reageren heftig op prikken van allerhande beestjes. Maar moeten we dan niet zoeken naar niet-chemische bestrijding?

Oh ja, en zelfs water is giftig, in grote hoeveelheden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 10-07-2023 09:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Weer zo'n topic dat verzandt in "chemie is eng!!!1!!!". Alles om je heen is chemie. Het menselijk lichaam is één grote chemische machine. Dat je iets niet begrijpt, wil niet zeggen dat het eng is.

Vorig jaar nog zo'n deerne op de kast gejaagd door haar te vragen wat ze ervan vond dat er diwaterstofoxide in het oppervlaktewater zat...

On topic: die anti-mugstekkers zijn veilig in gebruik, zolang je de gebruiksaanwijzing volgt. Je moet die containtertjes niet als fopspeen gebruiken...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Joh, een topic van bijna 7 jaar oud weer tot leven wekken @Devinet met een vraag/antwoord die gewoon zelf te bedenken is danwel te vinden. Deze gaat dus weer terug de grond in om verder te slapen

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.