Je eigen reactie op je vraag-topic als 'beste antwoord'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:11
Stel, ik maak een vraag-topic omdat ik een vraag heb. Mensen reageren hierop maar tussen de reacties zit nog niet het 'juiste' antwoord. Na wat zoeken kom je zelf tot de oplossing. Je plaatst dan een reactie op je eigen topic (tenminste, ik doe dat wel. Wel zo netjes zodat andere lezers weten dat het probleem niet meer speelt en ook jouw oplossing kunnen lezen). Echter, je kan je eigen reactie niet markeren als 'beste antwoord'.

Ik denk dat het handig is als dit wel mogelijk is. Zo kunnen mensen bij het browsen op de forums ook het vinkje zien achter je topictitel, zodat ze ook weten dat het een vraag is met een antwoord.

Voorbeeld: Webserver werkt niet meer na toevoegen 2e NIC in CentOS 7
Ik had zelf het antwoord op mijn vraag al halverwege de discussie geplaatst, maar omdat de discussie daarna nog (enigszins off-topic) doorging, is het voor andere lezers heel lastig om te zien dat de vraag niet meer actueel is en wáár dan het antwoord staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan kies je daar toch gewoon de bevestiging van Hero of Time als beste antwoord?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Moderatoren kunnen jou post wel aanmerken als beste antwoord. Wil je dat een moderator dat doet. Druk dan even op 'Rapporteer' bij die post / jou topic.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Maar de vraag is al eerder gesteld en het antwoord was dat dat bij design was: Anders krijg je mensen die vragen gaan stellen, beantwoorden, als goed markeren en zo Karmapunten binnen harken.

@rens-br Je kunt jouw eigen post niet rapporteren. (wel het eigen topic, maar niet een specifieke post) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nachtnet schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:59:
@rens-br Je kunt jouw eigen post niet rapporteren. (wel het eigen topic, maar niet een specifieke post) ;)
Goed punt :P

Verder zie ook: Zelf het beste antwoord aanleveren.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:11
@Marzman : In dit specifieke topic zou dat inderdaad wel kunnen, maar er zullen wellicht topics zijn waarbij dat niet zo duidelijk is.

@rens-br & @nachtnet : Ik zal het topic dan even Rapporteren. En het probleem dat mensen dan hun eigen vragen gaan beantwoorden om Karma te farmen is natuurlijk heel makkelijk op te lossen: Als je de topicstarter bent én je markeert je eigen reactie als antwoord dan krijg je daar gewoon geen Karma voor.

Maargoed als dit 'working as intended' is dan doen we het zo! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nachtnet schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:59:
Dat is toch niet zo lastig? 'Vroegâh' kon je geen posts los rapporteren en plakte men de link naar de post in de TR. Dat werkt nu ook nog gewoon, dus wat is het probleem? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
@Hero of Time First World Problem.. ;)
Pagina: 1