Hoi,
Nu krijgen wij binnenkort een glasvezel aansluiting in het woonhuis.
Het is de bedoeling dat we op het bedrijf deze gaan gebruiken voor het internet van de computers.
Daarnaast behouden we de bestaande internetverbinding en willen we deze blijven gebruiken voor de externe toegang tot de camera`s en het alarm.
Op het moment hebben we 2 ubiquiti acces points 1 in het woonhuis 1 in het bedrijfspand.
Deze zitten op hetzelfde subnetmask als het complete netwerk. Hier ben ik persoonlijk niet zo blij mee.
Nu wil ik de glasvezelaansluiting toevoegen aan het netwerk. Tegelijk misschien meteen even de wifi + het huis op een ander vlan zetten.
Hierbij wat geklieder van mij in paint over de bestaande situatie. links het woonhuis rechts het bedrijf.
]
Zelf zat ik te denken om de glasvezelaansluiting vanuit het huis meteen met een kabel naar het bedrijfspand te doen. En hier door middel van een dual wan router met vlan support alles op de bestaande manier aan te sluiten. Alleen zal ik dan met het probleem zitten dat de camera`s van het woonhuis automatisch op een ander vlan zitten.
vraag 1: zou ik door middel van port forwarding hierbij dan nog steeds via de experiabox op het netwerk kunnen?
Nu is mijn vraag hoe zouden jullie deze situatie aanpakken en ben ik zo op de goede weg?
Al het mogelijke advies of suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt,
Rob
Nu krijgen wij binnenkort een glasvezel aansluiting in het woonhuis.
Het is de bedoeling dat we op het bedrijf deze gaan gebruiken voor het internet van de computers.
Daarnaast behouden we de bestaande internetverbinding en willen we deze blijven gebruiken voor de externe toegang tot de camera`s en het alarm.
Op het moment hebben we 2 ubiquiti acces points 1 in het woonhuis 1 in het bedrijfspand.
Deze zitten op hetzelfde subnetmask als het complete netwerk. Hier ben ik persoonlijk niet zo blij mee.
Nu wil ik de glasvezelaansluiting toevoegen aan het netwerk. Tegelijk misschien meteen even de wifi + het huis op een ander vlan zetten.
Hierbij wat geklieder van mij in paint over de bestaande situatie. links het woonhuis rechts het bedrijf.
]Zelf zat ik te denken om de glasvezelaansluiting vanuit het huis meteen met een kabel naar het bedrijfspand te doen. En hier door middel van een dual wan router met vlan support alles op de bestaande manier aan te sluiten. Alleen zal ik dan met het probleem zitten dat de camera`s van het woonhuis automatisch op een ander vlan zitten.
vraag 1: zou ik door middel van port forwarding hierbij dan nog steeds via de experiabox op het netwerk kunnen?
Nu is mijn vraag hoe zouden jullie deze situatie aanpakken en ben ik zo op de goede weg?
Al het mogelijke advies of suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt,
Rob
[ Voor 4% gewijzigd door robvdheijden op 24-05-2017 10:34 ]