Auto deur isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44
Ik ga even een hele domme vraag stellen:

Ik heb twee silentcoat starter kits liggen welke ik wil gaan gebruikenom de portieren van mijn Peugeot Partner te isoleren. Dit omdat de standaard kartonnen speakers de boel al laten klappperen en de nieuwe speakers die ik besteld heb zullen dit natuurlijk nog veel erger gaan doen.

Ik weet dat de zware metalen matten zijn voor het ontdreunen en rechtstreeks op het metaal moeten. (De Partner heeft al een fragiel foamplaatje in de fabriek mee gekregen, deze zal ik wel volledig moeten verwijderen denk ik)

Maar dan komt er voor mij iets nieuws: De set heeft foam matten, Noppen en de ander is glad.

De noppen moeten demping geven dus dat gladde spul zal dan de "noise isolation" zijn. Maar hoe dien ik dat te gebruiken? Dat gladde spul rondom en achter de speaker en dan de noppen over de rest van de metalen matten?

Niet hier gekocht maar wel zelfde spul:

https://www.caraudioshop....t/silent-coat-starter-set

Beste antwoord (via mission op 24-05-2017 18:50)

Anoniem: 93248

Die sound absorber komt inderdaad op het paneel, die andere op de deur zelf. Kijk wel uit dat je het foam niet er af trekt/duwt als de ruit op en neer gaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit staat op de site die je linkt.
Verwerking

Plak het ontdreuningsmateriaal o.a. direct achter de speaker, om de speaker heen
en op het deurpaneel op de meest vlakke delen.

De Noise Isolator plakt men het best direct achter de speaker, over het
ontdreuningsmateriaal heen.

De Sound Absorber werkt het beste indien men het aan de binnenkant van het
deurpaneel plakt, rondom (maar niet voor) het luidsprekerrooster.

De Starter Set is bedoeld als betaalbare upgrade voor eenvoudige installaties,
voor optimale demping is één Startker Kit niet voldoende. Wij adviseren daarom
bij hoogwaardige installaties de diverse materialen los te kopen in de
benodigde hoeveelheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 24-05-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Net deur voorzichtig los gehaald. Mijn auto is niet zo mooi als ik dacht. Recht achter de speaker zit meteen al het glas, er zit niks tussen behalve een flutstukje foam. Word dus even passen en meten of het spul dan tussen de ruit en deur kan. En verzinnen hoe ik nu iets achter de speakers plak.

En die noise absorber (noppenspul) plak ik dus op het deurpaneel en niet op de deur zelf?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Die sound absorber komt inderdaad op het paneel, die andere op de deur zelf. Kijk wel uit dat je het foam niet er af trekt/duwt als de ruit op en neer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
Eerst alleen de rechterdeur gedaan (om verschil te zien en had niet genoeg foam). Speakers inmiddels ook binnen en samen met het isoleren maakt het echt een wereld van verschil.

Helaas nog steeds een rammel in het paneel :( maar dat komt wel goed, ik ga een dikkere laag foam aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Rammels kun je beter even gericht aanpakken. Vaak is het een schakelaar, kabel of een ander los onderdeeltje dat resoneert. Dat kun je eenvoudig oplossen door een klein stukje dempings/bitumen mat op het betreffende onderdeel te plakken. Klakkeloos de hele deur volplakken geeft ook niet altijd het gewenste resultaat. En maakt het vaak onnodig duur.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
kendo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:03:
Rammels kun je beter even gericht aanpakken. Vaak is het een schakelaar, kabel of een ander los onderdeeltje dat resoneert. Dat kun je eenvoudig oplossen door een klein stukje dempings/bitumen mat op het betreffende onderdeel te plakken. Klakkeloos de hele deur volplakken geeft ook niet altijd het gewenste resultaat. En maakt het vaak onnodig duur.
De hele deur bedekken in een laag foam leek mij inderdaad ook wat teveel van het goeie. Ik zal de deur binnekort weer loshalen en eens goed gaan zoeken wat er waar rammelt.

(Ik heb trouwens de deur gewoon beplakt met de 4 stroken zwaar spul. Achter de speaker zit een hele gladde mat en in het andere deel van de deur heb ik een hele mat noppen spul. Het deurpaneel heeft overal rondom het speakergat foam en op alle plekken waar de plaat tegen het frame aankomt)
Pagina: 1