Mijn Netgear WNDR3700v5 zit met een kabel aan de muur, maar om de paar weken hebben we ineens een kwartier (of langer) geen internet. Kabelaar gebeld, het blijkt te liggen aan een policy aan hun kant: er mag slechts een apparaat (=1 MAC-adres) op de poort zitten, en ze zien er meerdere in de logs, vandaar de blokkade. Dat wisselen van MAC-adres heet 'flipflopping'.
Firmware van de router is up-to-date. Ik heb alle instellingen van de router doorzocht, en ik kwam niks tegen van het forwarden van MAC-adressen of iets, behalve gewoon de instelling "Router MAC address". Drie opties:
Hoe dan ook, fast-forward een paar weken zonder problemen, en het internet klapt er weer uit. Weer gebeld, ze zien nog steeds (of eigenlijk: nu ineens weer) verschillende MAC-adressen. Ik snap werkelijk niet waar het aan ligt, wat de router aan het doen is. Iemand enig idee?
Firmware van de router is up-to-date. Ik heb alle instellingen van de router doorzocht, en ik kwam niks tegen van het forwarden van MAC-adressen of iets, behalve gewoon de instelling "Router MAC address". Drie opties:
- Use Default Address
- Use Computer MAC Address
- Use This MAC Address: <invulveldje>
Hoe dan ook, fast-forward een paar weken zonder problemen, en het internet klapt er weer uit. Weer gebeld, ze zien nog steeds (of eigenlijk: nu ineens weer) verschillende MAC-adressen. Ik snap werkelijk niet waar het aan ligt, wat de router aan het doen is. Iemand enig idee?
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.