WD 20.0gig 7200rpm maar win89 ziet um niet ?!

Pagina: 1
Acties:

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik heb een westeren digital 20.0gig 7200rpm HDD gekocht,
op Pri staat mijn eerste HDD deze staat op pri slave dus op dezelfde IDE kabel als mijn andere schijf
dan heb ik nog een writer pri en een dvd speler slave van de writer.
nu ziet ik in mijn bios (als ik comp opstart) wel 4 devices (1schijf, WD20.0gig, writer, en dvd) maar win89 ziet hem niet.
ik heb wel eens horen waaien dat je een nieuwe HDD eerst moet formateren, maar hoe format ik hem als win89 hem niet ziet ?
ik heb ook al fdisk in dos geprobeert maar daar kan je alleen partities enzo invoegen/verwijderen, dus mijn vraag is:

Hoe Krijg Ik Mijn Schijf Geformateerd ?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmmz, moet je ff met Microsoft bellen en dan vragen naar fix win89 version -int. build. -545
:P

Bel dus: 020-5001005

• Toulinash
en owja ik heb de 'UTFS' gehanteert ... voor de n00bs die dat meestal beginnen te roepen ...

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Wat zijn de specs van je mobo?

Je kan toch gewoon formateren in dos?
format c: /q ( /q zorgt ervoor dat het maar 20 sec. duurt.... het gebeurt dan wel veel minder grondig)

Als hij dan zegt dat hij het proggie "format" niet kan vinden moet je ff "path C:\windows\command".
Als dat niet werkt moet je gewoon ff naar die dir toe gaan. (voel je niet beledigd als het te simpel is geformuleerd :) )

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Toulinash
en owja ik heb de 'UTFS' gehanteert ... voor de n00bs die dat meestal beginnen te roepen ...

• Toulinash
ik kan geen format c: intypen omdat ik niet weet welk lettertje hij gekregen heeft ...
want win89 ziet hem niet alleen mijn bios ziet hem wel

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hé aP_, hij wil zijn c: niet formatteren!!! Niet doen dus!

[het BESTE antwoord]
Start fdisk, maak een partitie aan op die WD van 20 gb, reboot, en nu ziet windows hem, en kan je formatteren.
[het BESTE antwoord]

ps, voor meer details even "reply'en"

Juist

• Toulinash
hoe maak je partities op een schijf die je comp 'niet' ziet ?

en waarom zou je mijn mobo spec's moeten hebben ...
Asus P3B-F 440BX flagship fatherbord

en zou je dit dan stap voor stap uit kunnen leggen ? :)

anders loop iok me eigen weer vast enzo

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Start op in DOS (is sneller) door als je het Windows opstart logo ziet meteen of "F8" te drukken, (als je te laat bent meteen resetten, Windows is nog niet zo ver dat ie volgende keer scandisk gaat doen.)

Typ acher de c:\> "fdisk", als dit niet werkt typ dan "cd windows\command" (enter) en dan "fdisk".

Kies voor "Ja"(vraag over >2gb)

Kies optie 5, selecteer de 2e hd

Kies nu voor partitie maken(optie 1), en dan voor primaire dos partitie(weer optie 1) en voor de grootst mogelijke grootte.

Sluit fdisk nu af, en reboot naar Windows, hier ziet ie als het goed is de hd, en je kan hem formatteren

Nog meer weten? reply dan ff

BTW. ik hoop dat je Win98 bedoelt ipv 89 *D

Juist

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb een nieuwe maxtor schijf van 20.4 gig en win98 ziet em niet maar 2000 wel.

Weet iemand iets?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Toulinash het is Win98, zoals mensen je al hebben proberen duidelijk te maken...
Pagina: 1