Verhoging voor wasmachine/droger, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
wij willen een nieuwe "ruimte" bouwen waar de cv staat, nu wil ik de wasmachine verhogen zodat mijn wederhelft er makkelijker bij kan.

Nu kan ik 2 verhogingen kopen maar ik dacht zelf aan iets met hout en bv een betonnen bovenplaat die waterdicht is en een afvoer voor eventuele "overstroming"

ik wil het een beetje netjes doen, hebben jullie tips om dit eventueel aan te pakken. wat ik wil voorkomen is dat de boel gaat trillen en geluid gaat produceren.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 22:56
Persoonlijk zou ik hier geen hout voor gebruiken want dat gaat over het algemeen mee trillen.

Persoonlijk zou ik gaan voor een verhoging d.m.v. 'lijmblokken' deze op de juiste hoogte zetten en daar bovenop een betonnen plaat (storten). Het is al met al iets bewerkelijker maar staat als een huis.
Evt werk je het daarna volledig af met tegels (buitenkanten en bovenkant). Als je eronder bijv. vakken maakt kan je daar grote lades in doen met je voorraad wasmiddelen e.d.

Zal een dezer dagen even kijken of ik een voorbeeld foto voor je kan maken.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom kies je niet gewoon voor de kant-en-klare beschikbare verhogers?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:46

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat een geld, wat hout bij bouwmarkt en vast zetten in betonnenvloer, trilt hier al 15 jaar niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Annuk schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 02:31:
Persoonlijk zou ik hier geen hout voor gebruiken want dat gaat over het algemeen mee trillen.

Persoonlijk zou ik gaan voor een verhoging d.m.v. 'lijmblokken' deze op de juiste hoogte zetten en daar bovenop een betonnen plaat (storten). Het is al met al iets bewerkelijker maar staat als een huis.
Evt werk je het daarna volledig af met tegels (buitenkanten en bovenkant). Als je eronder bijv. vakken maakt kan je daar grote lades in doen met je voorraad wasmiddelen e.d.

Zal een dezer dagen even kijken of ik een voorbeeld foto voor je kan maken.
Je vergeet de stalen constructie uit HEB160 ofniet? 8)7 Lijkt me een beetje overkill om beton te storten voor deze toepassing...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:36
Hier een keukenblad bij de ikea gekocht en 5 tafelpoten van 70cm lang van de bouwmarkt onder gemonteerd (4 op de hoeken en 1 in het midden). Het geheel flext een beetje als de wasmachine staat te centrifugeren maar het spul gaat nergens heen. Droger en wasmachine staan nu op een prettige werkhoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door B-lex op 24-05-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:55
Hier met lijmblokken een verhoging gemaakt. Droger en wasmachine staan naast elkaar.
De ruimte tussen de blokken aan de voorkant zo gemaakt dat er precies twee bakken in passen (plastic laden van Ikea) Makkelijk als je de was uit de machines haalt, even de bak naar voren trekken.
Bovenkaat een dikke houten plaat op de lijmblokken geschoefd.
Trilt absoluut niet mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:20
B-lex schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:50:
Hier een keukenblad bij de ikea gekocht en 5 tafelpoten van 70cm lang van de bouwmarkt onder gemonteerd (4 op de hoeken en 1 in het midden). Het geheel flext een beetje als de wasmachine staat te centrifugeren maar het spul gaat nergens heen. Droger en wasmachine staan nu op een prettige werkhoogte.
Spannende constructie. Je zal niet de eerste zijn waarbij de wasmachine aan de wandel gaat omdat de was in de knoop raakt en de boel uit balans raakt. 70cm is een long way down :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:36
leecher schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Spannende constructie. Je zal niet de eerste zijn waarbij de wasmachine aan de wandel gaat omdat de was in de knoop raakt en de boel uit balans raakt. 70cm is een long way down :+
Kleine kanttekening; de wasmachine en droger zitten vast aan het blad (4 schroeven door het blad in de plasic stelpootjes). wellicht met 10 kilo wasgoed in een 6 kilo trommel dat de complete opstelling de deur uit loopt, maar bij normaal gebruik niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hier de wasmachine (en droger) opgehangen aan 4 kettingen met een veer er tussen. Aan de onderkant wel een klein staal kabeltje met trek ontlasting om ervoor te zorgen dat bij starten van de motor deze niet teveel gaat uitwijken (max 5 cm). Scheelt een hoop geluid :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:03:
Hier de wasmachine (en droger) opgehangen aan 4 kettingen met een veer er tussen. Aan de onderkant wel een klein staal kabeltje met trek ontlasting om ervoor te zorgen dat bij starten van de motor deze niet teveel gaat uitwijken (max 5 cm). Scheelt een hoop geluid :)
Het internet blijft me verbazen! Heb je toevallig ook foto's van de "opstelling"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Tekielja Die moet ik dan thuis maken, het idee is afgekeken van een stormketting:Afbeeldingslocatie: https://haxo.nl/uploads/webshop/Productafbeeldingen/1034468_1.jpg
Alleen dan iets langer (gewoon per meter te koop bij de bouwmarkt) en 4 sterke trek-veren via ebay.
Verder een stevige MDF plaat met op iedere hoek zo'n ketting vastgezet.

Hij hangt bij mij aan een schuin dak, de achterste kettingen zijn dus korter dan de voorste 2, heb de kettingen nog wat extra lengte over gehouden met een S haak zodat ik hem ook gemakkelijk kan laten zakken of nog wat hoger kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:39
Zo een verhoging is makkelijk zelf te maken. Ik heb het gemaakt met gipsblokken. Die aan elkaar lijmen met speciale lijm tot de gewenste hoogte. Op het geheel heb ik een dikke houten plaat gelegd. Om het geheel stevig te houden heb ik rond de beide zijkanten en de achterkant de blokken geplaatst en gelijmd. In het midden ook een "muurtje" gemaakt Het geheel is geverfd. De plank zit vastgelijmd en er zitten ook nog schroeven in. De plank uiteraard eerst geverfd om het geheel beter bestand te maken tegen vocht. Zowel droger als wasmachine staan naast elkaar. En extra, onder de machine hebben we mooi de ruimte om wasmiddel enz te plaatsen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
Gewoon dichtstapelen met blokken kan ook nog:
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/afb/topic12301/verhoging.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/afb/topic12301/wasm-droger.jpg
Hier gevonden: https://www.klusidee.nl/F...or-wasmachine-t12301.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:03:
Dat is best slim. Maar kunnen de machines hier wel tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

jeroen3 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:42:
Dat is best slim. Maar kunnen de machines hier wel tegen?
Waarom niet ? Gewoon op 4 pootjes stuitert dat ding een stuk meer heen en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Omdat hij nu wellicht gaat oscilleren doordat de binnenzijde ook een ophanging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@vso Wat is de bedoeling ?

Wasmachine hoger stellen ?
Droger op de wasmachine, of nast elkaar ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

jeroen3 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:45:
Omdat hij nu wellicht gaat oscilleren doordat de binnenzijde ook een ophanging heeft.
Daar is ie zwaar genoeg voor om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:51:
@vso Wat is de bedoeling ?

Wasmachine hoger stellen ?
Droger op de wasmachine, of nast elkaar ?
de bedoeling is:
- Hoger + opbergruimte eronder (en drainage put voor "geval dat")
- Naast elkaar

Het ophangen aan kettingen klinkt wel intressant, Out-side-the-box +1
Ik zie wel uitdaging met het naar beneden halen/vervangen.
Alleen dat gaat hem niet worden in ons geval, toch leuk idee.

Als ik een "kant en klare" oplossing zou kiezen moet ik nog steeds iets verzinnen voor waterafvoer .. en dan kan je wel een plastic bak eromheen doen. Alleen ik vind deze oplossing het net niet worden.

en een permanente oplossing is toch geen ramp want de ruimte is er juist voor bedoeld :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik zou bij ikea een paar lage kastjes + lades halen en een werkblad halen en daar de machines bovenop zetten. Eventueel de achterwand verstevigen met een multiplex plaat. Hoeveel trilt een moderne wasmachine die waterpas staat nou? Hier werkelijk niets.
De wasmachine zelf kun je in een speciale opvangbak voor lekkage zetten met daarin een waterslot.

Ophangen in veren 8)7 je zult steeds maar naar zulke prutserij moeten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasplank op 24-05-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

vso schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:06:
Ik zie wel uitdaging met het naar beneden halen/vervangen
Neem dat gaat juist heel simpel, per ook kan ik hem een stukje ophalen of laten zakken. Onder de MDF plaat zitten zelfs hele kleine wieltjes ingefreesd zodat ik hem ook makkelijk naar voren en achteren kan rijden wanneer ik er achter bij moet.

Een opvang bak heb ik daar niet, is opzich ook niet nodig want die zit in de wasmachine zelf. Ik vertrouw wel op mijn waterstop en waterslot met sensor.
Kaasplank schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:38:
Ophangen in veren 8)7 je zult steeds maar naar zulke prutserij moeten kijken.
Buiten dat ie op zolder staat en mij het aanzicht daar niet zoveel boeit zie je er eigenlijk niet veel van.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:06
Een opvangbak onder de machine heeft alleen zin als deze op een afvoer is aan te sluiten. Anders blijft het water in de bak staan en kunnen de pomp en/of motor kapot gaan door het water. Persoonlijk zou ik ook gaan voor een constructie van steen/beton dat is toch net wat vaster dan hout. Hier kun je dan ook een afvoer inmaken zodat het water wegloopt als de machine lekt, tevens handig om het water we te laten lopen als het filter uit de pomp verwijderd moet worden.

Maak de bak ook ruim genoeg, vaak genoeg gezien dat een nieuwe machine dieper is dan de oude machine en daardoor niet goed in de bak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:46
vso schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:06:
[...]
- Hoger + opbergruimte eronder (en drainage put voor "geval dat")
Voor het geval dat? Want de huidige ruimte heeft ook een afvoer?
Kan het kwaad als de opbergruimte eronder nat wordt (in het geval er een lekkage is)? Zo niet, waarom al die moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Pat911 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:55:
[...]

Voor het geval dat? Want de huidige ruimte heeft ook een afvoer?
Kan het kwaad als de opbergruimte eronder nat wordt (in het geval er een lekkage is)? Zo niet, waarom al die moeite?
Vroeger deden we op school proefjes om dingen te demonsteren..
zet een (slecht afgestelde) wasmachine & droger toch naast de tv & zet je ze aan tijdens je favo tv show :) en zet een 120L aquarium op tafel en sla er eens op met een hamer :)

Tenzij je dit normaal vind kan je in beide gevallen wel bedenken waarom de moeite het wel waard is om wat extra moeite te doen. zo niet kan je ook eventueel verdiepen in waterschade .. en verzekering..

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 24-05-2017 17:05 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:44:
[...]

Neem dat gaat juist heel simpel, per ook kan ik hem een stukje ophalen of laten zakken. Onder de MDF plaat zitten zelfs hele kleine wieltjes ingefreesd zodat ik hem ook makkelijk naar voren en achteren kan rijden wanneer ik er achter bij moet.

Een opvang bak heb ik daar niet, is opzich ook niet nodig want die zit in de wasmachine zelf. Ik vertrouw wel op mijn waterstop en waterslot met sensor.

[...]

Buiten dat ie op zolder staat en mij het aanzicht daar niet zoveel boeit zie je er eigenlijk niet veel van.
kan je een foto plaatsen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@vso Hoe heb je dit nu uiteindelijk opgelost? Kun je daar foto's van delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:32:
@vso Hoe heb je dit nu uiteindelijk opgelost? Kun je daar foto's van delen?
ik heb 2 goedkope verhogers gekocht, via MP en helaas waren deze gewoon verkeerde maat voor recente versies. dus die heb ik weer doorverkocht.

Ik heb nog niks gebouwd.

Belangrijkste vind ik is dat wat je ook bouwt, goed rekening houd met toegang tot de kraan, stopcontacten en afvoer (verstoppingen) en dus ook lekkage. Ook doe je dagelijks alleen maar de was, bij problemen wil je snel en makkelijk toegang hebben.

ik ga rekening houden met een open kraan / niet werkend waterslot, dus aan de voorkant komt er een schot van 5 a 10 cm hoog, die met sterke magneten op zijn plek word gehouden.

mijn inspiratie is https://handerella.com/inbouwkast-wasmachine.html

of beter (alleen geen spaanplaat maar watervast materiaal) Afbeeldingslocatie: https://www.w-i.be/wp-content/uploads/2016/07/IMG_20160420_170355.jpg

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/wasmachinekast/images/01_Wasmachinekast.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/wasmachinekast/images/02_Wasmachinekast.jpg

Zo heb ik het hier gedaan, pak 'm beet 15cm van de vloer af, maar zou nog wel wat hoger kunnen. Gewoon met hout. Onderop een rubberen dempingsmat vastgekit. Wasmachine en droger waterpas zetten en gaat geen kant op...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hier gewoon een paar 7x7cm grenen balken gepakt, op 50cm afgezaagd, dwarsbalken erin en een meubelplaat erop.
Kost niets en gaat echt nergens heen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50

DeFeCt

je wéét toch

Atlas schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:11:
Hier gewoon een paar 7x7cm grenen balken gepakt, op 50cm afgezaagd, dwarsbalken erin en een meubelplaat erop.
Kost niets en gaat echt nergens heen :)
Heb je daar nog poten onder gezet? Ik denk over een zelfde soort constructie na, maar twijfel of vier kleine poten op de hoeken een probleem gaan geven. Ik wil er namelijk nog een lade onder maken...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

DeFeCt schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Heb je daar nog poten onder gezet? Ik denk over een zelfde soort constructie na, maar twijfel of vier kleine poten op de hoeken een probleem gaan geven. Ik wil er namelijk nog een lade onder maken...
De poten zijn ook gewoon van die 7x7 grenen balken gemaakt. Daartussen zijn 2 openingen waar de wasmanden inpassen (op verzoek van vriendin :+ )

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50

DeFeCt

je wéét toch

Atlas schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:58:
[...]

De poten zijn ook gewoon van die 7x7 grenen balken gemaakt. Daartussen zijn 2 openingen waar de wasmanden inpassen (op verzoek van vriendin :+ )
Thanks, heb je misschien een fotootje voor de beeldvorming? Heb je de poten nog opgesloten tussen de balken of ze er koud onder gezet?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:20
Harrie_ schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo heb ik het hier gedaan, pak 'm beet 15cm van de vloer af, maar zou nog wel wat hoger kunnen. Gewoon met hout. Onderop een rubberen dempingsmat vastgekit. Wasmachine en droger waterpas zetten en gaat geen kant op...
Is het idee van een wasmachine lekbak niet dat de machine daadwerkelijk in de bak staat, zodat als een sensor onderin de machine water detecteert het waterslot afsluit? Dan is het logischer de lekbak bovenop het houtwerk te zetten ipv het houtwerk in je bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@leecher Dat is inderdaad het idee. Je kunt ook hopen dat hij nooit meer dan ~45 liter zal lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@leecher, @jeroen3 Ik heb zo'n ding op de watertoevoer zitten:

Afbeeldingslocatie: https://www.witgoedserviceonderdelen.nl/producten/333384.jpg

En vanzelfsprekend ligt dat zwarte ding in de lekbak. Water in de lekbak, dan gaat de watertoevoer op slot.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

leecher schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Is het idee van een wasmachine lekbak niet dat de machine daadwerkelijk in de bak staat, zodat als een sensor onderin de machine water detecteert het waterslot afsluit? Dan is het logischer de lekbak bovenop het houtwerk te zetten ipv het houtwerk in je bak :P
volgens mij werkt een waterslot op de meeste wasmachine anders. Dat is gewoon een soort klepje dat maximaal x liter per keer doorlaat. Als het na een x aantal liter niet kortstondig wordt onderbroken sluit hij het af.

Die geavanceerde met een sensor zie je alleen bij de duurdere (nieuwe) modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:56
Die sensor is gewoon een stukje piepschuim met een microswitch erboven :)
Maar het waterslot van de ''goedkope'' machines kun je herkennen aan de kunststof slang. Hier zit de rubber waterslang in, mocht deze lekken bouwt deze druk op in de kunststof slang en sluit het waterslot af. Een versie die werkt op x aantal liters per minuut ken ik niet en is ook redelijk nutteloos aangezien het meestal een klein lek betreft.
De schakelaar onderin de wasmachine heb ik totnogtoe eigenlijk alleen nog bij Miele gezien, ook niet zonder reden want alleen (elektrisch) waterslot+toevoerslang is al €180 geloof ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
vso schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:25:
wij willen een nieuwe "ruimte" bouwen waar de cv staat, nu wil ik de wasmachine verhogen zodat mijn wederhelft er makkelijker bij kan.
Mag je nog in bed slapen....
Pagina: 1