Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuw systeem bouwen met als doel gamen, vnml. voor Star Citizen.
Star Citizen is een prachtg spel in ontwikkeling en ik ben van plan een systeem te bouwen onder de 2000 euro wat het maximale daaruit kan halen, Ik speel mijn met huidige PC vnml. nog via mijn TV waarvoor een 1070 voldoende zou zijn, maar met het oog op een mogelijke upgrade naar VR in de toekomst overweeg ik om een 1080 te nemen.
Ik hoop er ook een aantal jaar weer mee voorruit te kunnen, mijn eerste game pc is nu 3 jaar oud en kan bijv. star citizen nog maar net aan op low met een gtx770 en een i54670.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum bedrag is 2000 Euro, maar iets meer richting de 1750 euro blijven kan geen kwaad,
en ik ga het zelf in elkaar zetten of samen met een vriend van mij dus ik verwacht geen assemblage kosten los van misschien een anti-statische armband.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem vooral veel rand apparatuur mee, wat neerkomt op dat veel usb poorten gewenst zijn,
ik heb er nu standaard 2 t16000m joysticks aanhangen, Logitech g13, Toestenbord en muis, en van tijd tot tijd een Logitiech G27, of een stuk of 4 Xbox 360 controllers e.d. als er bezoek is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hieronder mijn Huidige bouwplan.
- Intel Core i7-7700K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
- MSI Z270 SLI Plus
pricewatch: MSI Z270 SLI Plus
- MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
- Corsair Carbide Clear 400C Wit
pricewatch: Corsair Carbide Clear 400C Wit
- MSI Core Frozr L
pricewatch: MSI Core Frozr L
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R
- Seasonic Prime Gold 650W
pricewatch: Seasonic Prime Gold 650W
- Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
- Samsung 960 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
Ga je overklokken?
Ben ik nog niet over uit maar ik wil wel iets bouwen dat de optie openlaat, vandaar de 7700k en de Z270, en de MSI CPU Cooler zou ook een 7700K op 5ghz aan moeten kunnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier al een tijdje over aan het nadenken geweest en ben vooral zeer nieuwsgierig naar wat jullie zelf anders zouden doen met een budget van tussen de 1750 en 2000euro, met Gaming als primaire doel.
Ik hoop voordat ik mijn definitieve aankoop doe nog wat ideen te krijgen om te voorkomen dat ik iets over het hoofd heb gezien, of ergens spijt van te krijgen.
2 weten maar dan 1 zeggen ze
Ik wil een nieuw systeem bouwen met als doel gamen, vnml. voor Star Citizen.
Star Citizen is een prachtg spel in ontwikkeling en ik ben van plan een systeem te bouwen onder de 2000 euro wat het maximale daaruit kan halen, Ik speel mijn met huidige PC vnml. nog via mijn TV waarvoor een 1070 voldoende zou zijn, maar met het oog op een mogelijke upgrade naar VR in de toekomst overweeg ik om een 1080 te nemen.
Ik hoop er ook een aantal jaar weer mee voorruit te kunnen, mijn eerste game pc is nu 3 jaar oud en kan bijv. star citizen nog maar net aan op low met een gtx770 en een i54670.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum bedrag is 2000 Euro, maar iets meer richting de 1750 euro blijven kan geen kwaad,
en ik ga het zelf in elkaar zetten of samen met een vriend van mij dus ik verwacht geen assemblage kosten los van misschien een anti-statische armband.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem vooral veel rand apparatuur mee, wat neerkomt op dat veel usb poorten gewenst zijn,
ik heb er nu standaard 2 t16000m joysticks aanhangen, Logitech g13, Toestenbord en muis, en van tijd tot tijd een Logitiech G27, of een stuk of 4 Xbox 360 controllers e.d. als er bezoek is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hieronder mijn Huidige bouwplan.
- Intel Core i7-7700K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
- MSI Z270 SLI Plus
pricewatch: MSI Z270 SLI Plus
- MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
- Corsair Carbide Clear 400C Wit
pricewatch: Corsair Carbide Clear 400C Wit
- MSI Core Frozr L
pricewatch: MSI Core Frozr L
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15R
- Seasonic Prime Gold 650W
pricewatch: Seasonic Prime Gold 650W
- Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
- Samsung 960 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
Ga je overklokken?
Ben ik nog niet over uit maar ik wil wel iets bouwen dat de optie openlaat, vandaar de 7700k en de Z270, en de MSI CPU Cooler zou ook een 7700K op 5ghz aan moeten kunnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier al een tijdje over aan het nadenken geweest en ben vooral zeer nieuwsgierig naar wat jullie zelf anders zouden doen met een budget van tussen de 1750 en 2000euro, met Gaming als primaire doel.
Ik hoop voordat ik mijn definitieve aankoop doe nog wat ideen te krijgen om te voorkomen dat ik iets over het hoofd heb gezien, of ergens spijt van te krijgen.
2 weten maar dan 1 zeggen ze