Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus1978
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 08:13
Hoi!

Ik heb een hele fijne telefoon (Sony), hij is stokoud, maar hij doet het nog prima en ik voel er weinig voor om honderden euro's uit te geven voor een nieuwe. Helaas krijg ik geen Android-updates meer, dus de eerste apps zijn in hun `terminale` fase beland. Ik hoorde dat er toch mogelijkheden zijn om een nieuwe Android versie op een telefoon te zetten. Is dat aan te raden? Zo ja, waar kan ik zoiets laten doen? Of kan ik toch beter een nieuwe kopen? Ik ben zelf absoluut niet handig (dat vermoeden hadden jullie waarschijnlijk al O-) ) dus dit is voor mij alleen een optie als ik dan weer even vooruit kan.

Bedankt alvast!

Groeten,
Suus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel, zoek maar eens op 'custom rom+je model telefoon,' maar als je er niet zo handig mee bent wordt dat waarschijnlijk moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Handig om te vertellen welke sony dan precies? Voor de meeste telefoons zijn wel andere roms te vinden, al moet de telefoon wel up to spec zijn voor de nieuwste android.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik zou hier eens beginnen:

https://forum.xda-develop...earch.php?q=Sony%20Xperia

Als er custom ROMs zijn voor jouw device (welke dit ook mogen zijn), dan zal het daar wel vermeldt staan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je geen vrienden om je heen die dit voor je kunnen doen?
Als je niet handig bent met techniek zou ik niet zomaar je telefoon aan de haal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus1978
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 08:13
Bedankt alvast! Ik heb een Xperia SP en die stond inderdaad in het lijstje. Ik ben even verder gaan zoeken en het ziet er best ingewikkeld uit. Kunnen die "smartphone-dokters" dit misschien? Ik geloof niet dat het mij zelf zou lukken... Als het lukt, ben ik dan de komende jaren klaar of moet ik dan nog steeds regelmatig (wekelijks, maandelijks?) iets updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb persoonlijk geen ervaring met smartphone-dokters, maar ik ga er even vanuit dat ze dit ook voor jou kunnen doen. Dit forum is overigens niet de plek om te vragen of iemand het voor je kan doen, maar mocht je op zoek zijn naar iemand kan je ook altijd een V&A advertentie plaatsen.

Verder zie ik dat je SP ook ondersteuning heeft voor LineageOS. Dat is een kwestie van één keer flashen en daarna komen de updates automatisch (elke week) binnen via OTA. Ik zie ook dat die ROM geen gekke of rare bugs heeft, dus die kan je ook prima gebruiken.

Als je niet zo handig bent, dan lijkt mij het in ieder geval wel verstandig om iemand te zoeken die er meer verstand van heeft. Heb je geen handige buurman / neefje o.i.d.?

Verder is het verstandig om voordat jij of iemand anders hiermee aan de slag gaat je toestel te backuppen, aangezien het toestel volledig gewiped wordt tijdens dit proces.

offtopic:
Ik heb je titel even wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 08:44 ]

Pagina: 1