Toon posts:

Passief gekoelde laptops?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het aan mij of kan ik nergens aanvinken in de pricewatch dat ik alleen opzoek ben naar passief gekoelde laptops? Heb eerder een laptop gehad maar die begon vreselijk te blazen als ik ook maar iets deed dat de processor enigszins belast.

Ik heb hier en daar wat gezocht maar het lijkt een speld in de hooiberg. Maar daarbij hoor ik ook dat juist passief gekoelde laptops altijd wel problemen hebben met de koeling. waarbij je altijd te maken hebt met enige vorm van throttling. Weet iemand hier meer van en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
De "airflow" in een laptop is al aanzienlijk slechter dan die van een desktop, dus ben je meer afhankelijk van de beperkte fans die erin zitten. Dusja..als je wat gaat doen, wordt je cpu/gpu warmer en gaan de fans harder draaien om het niet te heet te laten worden (= dusdanig heet dat hardware kan bezwijken)

Passief gekoeld; dan hou je zeer weinig koeling over...wordt je cpu warmer en zal je de capaciteit ervan nooit volledig benutten. Zal me niet eens verbazen als de blue-screens / shutdowns je om de oren vliegen als je wat inspannends gaat doen..ter beveiliging van je hardware.

Mijn ervaring is dat laptops sowieso al warmer worden...laat staan als ze ook nog passief gekoeld zouden worden. Dan heb je zo een laptop van 80+ graden in je handen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij zijn Intel Core m3 laptops per definitie passief gekoeld.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:45
spone schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:32:
Volgens mij zijn Intel Core m3 laptops per definitie passief gekoeld.
Ik heb een laptop met een Intel Pentium N3700 (Braswell) en er zit ook geen fan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ligt er aan hoeveel CPU en GPU kracht je nodig hebt. Ze zijn er wel, maar als je iets wil wat flink snel is dan zijn ze er niet. Voor wat internetten en office met een SSD erbij moet het lukken. Wil je gaan gamen of renderen dan kan je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 19:56
Als alternatief zou je een tablet + toetsenbord kunnen overwegen.
Pagina: 1