Wij hebben een Agpo Econpact 225C uit 2003 en gezien de leeftijd van 14 jaar moeten we toch al wat gaan orienteren naar een nieuwe, gezien deze modellen ook gemiddeld 8-12 jaar zouden meegaan en de beroerde kwaliteit (wij hebben veel problemen gehad met de brander automaten). Nu is het probleem niet zo zeer het onderhoud en vervangen van onderdelen, we hebben een onderhoudscontract dus dat gedeelte is wel gedekt.
Wij willen wel binnen enkele jaren erg graag verhuizen (<5).
Wat ik mij dus afvraag is, als de cv ketel het toch echt begeeft binnen dit tijdsbestek (waarvan de kans erg groot is) en vervangen moet worden, wat zou dan beter zijn: een koop, huur of lease-toestel?
Ook al is kopen in de algemene zin het goedkoopst, ik vind het erg zonde van het geld als we binnen enkele jaren wel weg gaan.. Ik zou dan liever per maand betalen en relatief duurder uit zijn.
Nu vind ik dus bij Feenstra (loopt mijn onderhoudscontract ook) met de keuzehulp:
Ander voorbeeld (e-wacht):
Even niet uitgaande van de praktijk, maar de theorie:
5 jaar:
Intergas:
Huren: 60 x 22p/m + 150 installatie= 1470
Kopen: 1150 + 60 x 10 (feenstra onderhoud) = 1750
Vailliant:
Huren: 60 x 29p/m + (minimaal) 500 installatie = 2190
Kopen: 1375 + (minimaal) 500 installatie + 60 x 13,29 (ewacht onderhoud)= 2671
In absolute getallen wint het kopen op lange termijn, maar gezien onze wens om binnen enkele jaren te verhuizen lijkt huur dan net beter, ook omdat het contract overdraagbaar is.. Wat te doen?
Wij willen wel binnen enkele jaren erg graag verhuizen (<5).
Wat ik mij dus afvraag is, als de cv ketel het toch echt begeeft binnen dit tijdsbestek (waarvan de kans erg groot is) en vervangen moet worden, wat zou dan beter zijn: een koop, huur of lease-toestel?
Ook al is kopen in de algemene zin het goedkoopst, ik vind het erg zonde van het geld als we binnen enkele jaren wel weg gaan.. Ik zou dan liever per maand betalen en relatief duurder uit zijn.
Nu vind ik dus bij Feenstra (loopt mijn onderhoudscontract ook) met de keuzehulp:
Los kost hij € 1.154 met installatie. Maar dit merk wordt dan niet echt overal geroemd, ik lees meer over Remeha en Vailliant die beter beoordeeld worden. Ik kan via die hulp ook niet zelf kiezen tussen merken.De Intergas Kombi Kompact HRE 24/18A - CW3
Voor € 22,- per maand + eenmalig € 149,- voor de installatie krijgt u:
Duurzame cv-ketel van Nederlandse topkwaliteit
Thermostaat plus incomfortset
App waarmee u altijd en overal uw verwarming bedient
Onderhoud en service
24/7 online monitoring van de cv-ketel
Maandelijks opzegbaar (na 1 jaar) zonder afkoopregeling
Ander voorbeeld (e-wacht):
Een wat beter merk dus, maar daar komen nog eens installatiekosten bij (500?).Vaillant EcoTEC plus VHR 25-30 CW4
Koop: € 1.375,-*
Huur: € 28,99 p.m.*
* Inclusief 21% btw, exclusief installatiekosten
Even niet uitgaande van de praktijk, maar de theorie:
5 jaar:
Intergas:
Huren: 60 x 22p/m + 150 installatie= 1470
Kopen: 1150 + 60 x 10 (feenstra onderhoud) = 1750
Vailliant:
Huren: 60 x 29p/m + (minimaal) 500 installatie = 2190
Kopen: 1375 + (minimaal) 500 installatie + 60 x 13,29 (ewacht onderhoud)= 2671
In absolute getallen wint het kopen op lange termijn, maar gezien onze wens om binnen enkele jaren te verhuizen lijkt huur dan net beter, ook omdat het contract overdraagbaar is.. Wat te doen?
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12