Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:32
Mag ik van Microsoft op een azure machine die ik door middel van een MSDN account van de zaak heb gekregen een bitcoin miner runnen?

Het gaat om deze miner http://nicehash.com
Het msdn account is van een gold partner account van het werk. Met dit MSDN account heb je het recht om 130 euro per maand aan azure tegoed te spenderen. Hiermee vang je zelf ongeveer 10 euro per maand.

De volgende URL heb ik gevonden en is volgens de eula voor azure, msdn met azure wordt hier specifiek in genoemd. Verder nog de eula van MSDN doorgespit maar daar vond ik niets interessants in.
subscription-agreement

Het voelt apart dat ik van MS een tegoed krijg die ik daarna inzet om zelf een aantal procentjes terug te vangen. Daarom wil ik graag zeker weten dat dit mag. Zo niet dan ga ik het ook niet doen natuurlijk.

De vraag of het van de baas mag vind ik op dit moment niet interessant dat komt wel na het antwoord of het wel of niet zou mogen.

Gaarne jullie input.

Edit vanwege typos.

Beste antwoord (via RagEnigma op 23-05-2017 22:23)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Er staat me iets van bij dat die 130 euro alleen voor ontwikkel/test doeleinden is, ondere andere:
Maandelijks Azure-tegoed voor Visual Studio-abonnees is specifiek bedoeld voor ontwikkel- en testgebruik. Werkbelastingen voor productie moeten worden uitgevoerd met normale Azure-abonnementen, zoals Betalen per gebruik.
Als je bitcoins mined draai je volgens mij feitelijk gewoon productie.
Daarnaast 130 euro credits verbranden voor een tientje opbrengst is een beetje zonde natuurlijk. Kan je er beter wat leuks mee doen.

Roomba E5 te koop

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 19:41
Je vraagt jezelf af of Microsoft het 'oke' vindt dat jij rekenkracht aan een derde partij verkoopt voor eigen gewin.

You may not rent, lease, lend, resell, transfer, or host the Product, or any portion thereof, to or for third parties except as expressly permitted in this agreement or the Online Services Terms.

Microsoft wil het dus absoluut niet hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Crasheeee op 23-05-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Volgens mij doe ik dit voor mezelf en niet voor anderen. Ik gebruik wel third party tools maar dat is normaal.
Het kan zijn dat ik het verkeerd wil lezen natuurlijk.

De facepalm vind ik trouwens een beetje overbodig.

De nederlandse Eula
U mag het Product of enig onderdeel daarvan niet verhuren, in lease geven, uitlenen, doorverkopen, overdragen of hosten aan of ten behoeve van derden, behalve indien dit uitdrukkelijk wordt toegestaan in deze overeenkomst of de Voorwaarden van de Online Diensten.

NL eula

[ Voor 48% gewijzigd door RagEnigma op 23-05-2017 21:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Er staat me iets van bij dat die 130 euro alleen voor ontwikkel/test doeleinden is, ondere andere:
Maandelijks Azure-tegoed voor Visual Studio-abonnees is specifiek bedoeld voor ontwikkel- en testgebruik. Werkbelastingen voor productie moeten worden uitgevoerd met normale Azure-abonnementen, zoals Betalen per gebruik.
Daarnaast 130 euro credits verbranden voor een tientje opbrengst is een beetje zonde natuurlijk. Kan je er beter wat leuks mee doen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me niet dat gold partner accounts daarvoor bedoeld zijn. Los van of het mag zal je baas daar zeker wat van vinden. Bovendien: dat account is van de zaak, dus de evt inkomsten ook, en anders is het in principe diefstal lijkt me.

Maar als je wilt experimenteren: bij AWS kun jij gewoon een GPU optimized instance huren, (G2, wellicht F1 als je handig bent). Ik ken azure niet goed genoeg om te weten of ze zoiets ook bieden (verwacht van wel) maar dan zou ik het zeker onder je eigen account doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
sig69 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:56:

[...]

Ik denk dat dit wel duidelijk is. Het is inderdaad een omgeving voor test en/of ontwikkel en daar valt bitcoins minen niet echt onder.

De url over het testen en ontwikkelen
The Eagle schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:18:
Lijkt me niet dat gold partner accounts daarvoor bedoeld zijn. Los van of het mag zal je baas daar zeker wat van vinden. Bovendien: dat account is van de zaak, dus de evt inkomsten ook, en anders is het in principe diefstal lijkt me.

Maar als je wilt experimenteren: bij AWS kun jij gewoon een GPU optimized instance huren, (G2, wellicht F1 als je handig bent). Ik ken azure niet goed genoeg om te weten of ze zoiets ook bieden (verwacht van wel) maar dan zou ik het zeker onder je eigen account doen.
Ik zei in de openingspost al dat de vraag of de baas het goed vindt niet belangrijk is op dit moment. Verder heb je zeker gelijk dat als er geld vrijkomt dit met resources van de zaak is gedaan. Ik wil de administratie wel eens om zien gaan met bitcoins in hun exact applicatie :)
De baas zei als Microsoft er geen probleem mee heeft dan kun je best wel eens prutsen hiermee. Microsoft heeft er zo te zien wel problemen mee dus gaan we hier maar niet mee verder.

[ Voor 3% gewijzigd door RagEnigma op 23-05-2017 22:24 ]

Pagina: 1