Ik wil hier in huis wat sfeerverlichting ophangen. We hebben het over een 9 tal RGB lampen en evenveel witte lampen. Ik heb hier ook 1 halogeen sfeerlamp die ik mee wil in het verhaal. Het liefst van al hou ik nog wat muurschakelaars over, momenteel zijn deze reeds draadloos. Op termijn zie ik het nog gebeuren dat de gordijnen open en dicht gaan via een gelijkaardig systeem, maar dat is nu geen bepalende factor voor de keuze. Het huis is goed voorzien van iOS en OSX devices.
Ik wil dit gaan doen
Ik twijfel als ik dit met Hue, Lightify of toch met homekit ga doen.
Op dit forum is een ruime voorkeur voor Hue tov het Osram systeem lijkt het, Osram is echter ook een major speler in de verlichting, dus zeker ook iets om rekening mee te houden. Het assortiment gaat ook verder dan dat van Hue, mijn halogeen kan ik zomaar via een smart stekkerblokje aansluiten.
Homekit lijkt deze keuze voor mij weg te nemen, want het stuurt beide, en nog veel meer aan, in het nadeel van Homekit is dan weer dat het opnieuw een extra laagje complexiteit is, en dat ik me nog wat dieper in het ecosysteem van apple inkoop.
Ik zie mezelf geen google of amazon systeem in huis halen.
We heeft deze keuze ook reeds gemaakt, en welke beweegredenen had je?
Ik wil dit gaan doen
- een locatie voorzien van een langzaam verkleurende lichtkleur, denk aan de verkleuring van een ondergaande zon
- de keuken voorzien van 2 scenes: als ik kook moet het licht volop boven het aanrecht, aan tafel mag het licht dan zachtjes, als ik geserveerd heb moet het licht in de keuken dan weer zeer zachtjes.
- die keukentafel wordt soms als werkruimte gebruikt, dan moet het licht op kantoorhelderheid gezet worden
- in de leefruimte wil ik op basis van tijdstip een bepaalde kleur gaan hebben die een positief effect hebben op rust / activiteit
Ik twijfel als ik dit met Hue, Lightify of toch met homekit ga doen.
Op dit forum is een ruime voorkeur voor Hue tov het Osram systeem lijkt het, Osram is echter ook een major speler in de verlichting, dus zeker ook iets om rekening mee te houden. Het assortiment gaat ook verder dan dat van Hue, mijn halogeen kan ik zomaar via een smart stekkerblokje aansluiten.
Homekit lijkt deze keuze voor mij weg te nemen, want het stuurt beide, en nog veel meer aan, in het nadeel van Homekit is dan weer dat het opnieuw een extra laagje complexiteit is, en dat ik me nog wat dieper in het ecosysteem van apple inkoop.
Ik zie mezelf geen google of amazon systeem in huis halen.
We heeft deze keuze ook reeds gemaakt, en welke beweegredenen had je?
You don't need eyes to see, you need vision