Beste Tweakers,
Mijn ouders hebben een opstelling waarbij ze de audio van de (digitale) TV graag over de DVD speler willen hebben. Nou weet ik niet zeker of het mogelijk is, maar ik zal eerst even de achtergrond informatie verschaffen. De apparaten zijn:
- Horizon media box SMT-G7401 van Ziggo (Handleiding op externe site)
- Samsung UE32C8700 Led TV (Handleiding op externe site)
- Sony DAV-S800 (Handleiding op externe site)
Het volgende is van toepassing:
Ik heb ook een poging gewaagd om de DVD speler op de Horizonbox aan te sluiten, hierbij heb ik ook vele instellingen geprobeerd maar tevergeefs.
Als laatste heb ik bovenstaande nogmaals geprobeerd maar dan op 'Optical out' op de DVD speler (had een vermoeden dat dat nooit zou werken maar ik dacht ik probeer het gewoon).
Mijn vragen zijn:
1) Is het complete systeem incompatibel met elkaar, gezien de DVD speler nogal oud is?
2) Als het wel zou moeten werken, welke instellingen zou ik dan moeten hebben en hoe zou ik dit aan moeten sluiten?
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Mijn ouders hebben een opstelling waarbij ze de audio van de (digitale) TV graag over de DVD speler willen hebben. Nou weet ik niet zeker of het mogelijk is, maar ik zal eerst even de achtergrond informatie verschaffen. De apparaten zijn:
- Horizon media box SMT-G7401 van Ziggo (Handleiding op externe site)
- Samsung UE32C8700 Led TV (Handleiding op externe site)
- Sony DAV-S800 (Handleiding op externe site)
Het volgende is van toepassing:
- De Horizon box is verbonden met de TV door middel van een HDMI kabel (dit werkt zonder problemen). Verder zijn er geen verbindingen met de Horizon box.
- De TV is verbonden met de DVD speler met een splitter die naar 'Video 1 in' loopt in oldschool Geel Wit Rood, waarmee DVD's bekeken kunnen worden (dit werkt zonder problemen). Verder zijn er geen verbindingen met de DVD speler.
Ik heb ook een poging gewaagd om de DVD speler op de Horizonbox aan te sluiten, hierbij heb ik ook vele instellingen geprobeerd maar tevergeefs.
Als laatste heb ik bovenstaande nogmaals geprobeerd maar dan op 'Optical out' op de DVD speler (had een vermoeden dat dat nooit zou werken maar ik dacht ik probeer het gewoon).
Mijn vragen zijn:
1) Is het complete systeem incompatibel met elkaar, gezien de DVD speler nogal oud is?
2) Als het wel zou moeten werken, welke instellingen zou ik dan moeten hebben en hoe zou ik dit aan moeten sluiten?
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!