Allereerst natuurlijk superleuk idee, en hopelijk kan hij het ook waarderen
Het voornaamste probleem waar je tegenaan zal lopen zal het budget zijn. Zowel TV als soundbar daarbinnen krijgen betekend consessies doen op geluid en beeld.
Gegeven dat films via de beamer worden bekeken neem ik aan dat de behoefte voor en grote TV niet zo zeer het punt zal zijn, en een kwalitatief goed beeld daarmee belangrijker is. Een 37" of 40" scherm is daarmee waarschijnlijk een aantrekkelijke keuze (hangt uiteraard heel erg af van onder meer de kijk-afstand, maar uitgaande van een gemiddelde situatie...). Ook budget-technisch gezien zal dat nog aantrekkelijk blijven. Een
pricewatch: Samsung UE40K5100AW Zwart zou bijvoorbeeld een leuke keuze hiervoor kunnen zijn voor een scherm van onder de 400,- waardoor je grofweg nog 200,- over houdt voor een geluidssysteem.
Natuurlijk doe je op een dergelijke TV dan ook al wel enkele consessies, Zo is de refreshrate slechts 50Hz en zijn er niet al te veel HDMI-inputs (wel weer op te lossen met een aparte HDMI-switch mocht het nodig zijn).
Ook daar zal je dus wel enigszins budgettechnisch te werk moeten gaan want dat gaat behoorlijk zeuren worden om wat te vinden. Een
pricewatch: Yamaha YAS-105 Zilver zal denk ik al wel de aanzienlijk betere keuze geven maar ook een
pricewatch: JBL Cinema SB150 zou een optie kunnen zijn. Van alle twee hoef je geen wonderen te verwachten, maar ten opzichte van de speakers van de TV en voor gebruik bij de beamer zal je al een enorme sprong voorwaarts maken.
Mijn advies zou dan ook zijn om ofwel het budget wat op te rekken, ofwel te kiezen om 1 van de 2 (dus TV of Soundbar) te doen, zodat je deze dan ook echt goed kan uitvoeren. Zou je dan naar de TV kijken voor een budget tot 600,- dan kan je bijvoorbeeld bij een
pricewatch: Sony Bravia KD-43X8305C Zwart uitkomen, wat een zeer aanzienlijk beter scherm is.
Voor zowel beeld als geluid is toch nog altijd het beste advies om te gaan kijken en te luisteren. Specificaties geven een indicatie, maar het daadwerkelijk zien en vergelijken met elkaar geeft je een veel beter idee van waar je nu daadwerkelijk een goede koop aan doet.
Succes er in ieder geval mee