Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

POST process blijft hangen - nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustMoes
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10-2023
Beste Tweakers,

Ten eerste, ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic, feel free to move.

Vorige week heb ik de onderstaande hardware set besteld en zorgvuldig geassembleerd. Nadat ik deze op de randapparatuur heb aangesloten kreeg ik geen beeld. Hmmm.. zal wel een issue zijn met de video kaart was mijn eerste gedachte.

TL/DR; het lijkt op een defecte processor of verkeerde BIOS versie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 203,55€ 203,55
1Asus ROG STRIX H270I GAMING€ 133,75€ 133,75
1Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING€ 325,01€ 325,01
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 65,75€ 65,75
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 133,-€ 133,-
1Corsair TX550M V2€ 75,15€ 75,15
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 289,40€ 289,40
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.319,61

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Eerst even wat feiten;
- Fans gaan draaien
- Alle LED lampjes branden

Mijn eerste ingeving was een defecte videokaart, dus heb ik mijn monitor op de interne videokaart aangesloten. Deze gaf echter nog steeds geen beeld. Hiernamaals heb ik de videokaart in een andere PC gehangen waaruit bleek dat deze zonder problemen een output gaf naar het scherm. Dit probleem lijkt dus uitgesloten.

Hiernamaals heb ik wel eens een probleem gehad van een defecte voeding. Om te testen heb ik de voeding uit mijn oude PC gepakt, welke nog steeds zonder problemen werkt in mijn oude PC. Ook dit gaf geen enkele output op het scherm.

Een kapot moederbord dus... Tenminste dat dacht ik, ik heb een nieuw moederbord besteld (zelfde type) waarmee ik het zelfde probleem bleef krijgen.

Na het aansluiten van een intern speakertje, die een kennis van mij nog had liggen, kreeg ik geen enkele output op het speakertje. Waarna ik de RAM bankjes heb verwijderd en de PC opnieuw heb aangezet. Dit resulteerde, zoals verwacht, in een BEEP code die aanduid dat er geen RAM geheugen aanwezig is.

Hierna heb ik de PC aangezet met de bare minimum, kortom, alleen de 24+4 pins ATX connector en de processor connector van de voeding aangesloten, de processor+koeling en RAM geheugen. Still the same problem.

Ook heb ik de CMOS batterij losgekoppeld voor een aantal minuten waarna ik de PC opnieuw opgestart heb. Dit heeft echter ook geen effect gehad

Na het lezen van deze post van een aantal jaren geleden lijkt het naar het zelfde probleem te leiden.

De problemen die ik nu nog kan bedenken zijn;
- Outdated BIOS
- Een brakke CPU

Mijn vraag is, welke dingen zou ik nog kunnen testen om vast te kunnen stellen wat het probleem is?

- JustMoes

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:19

rdejongjr

Gnome

Dat bord heeft geen update nodig voor de cpu. Plaats eens een paar fatsoenlijke foto's van hoe uet is aangesloten en het socket?

• JustMoes
De videokaart heb ik nadat ik deze getest heb niet meer aangesloten aangezien ik met redelijke zekerheid kon uitsluiten dat die het probleem veroorzaakte.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/vatt79.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/5ktLTZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/KRQCrT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/3nFkRC.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door JustMoes op 23-05-2017 19:20 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sowieso is één ding heel vreemd, de voeding heeft alleen maar zwarte kabels, terwijl er toch duidelijk een 24 pins ATX kabel aanwezig is met allemaal gekleurde draden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• JustMoes
De 24 pins ATX kabel is de dikke ingepakte kabel welke op de laatste foto te zien is. Dit is een van de twee niet modulaire kabels (samen met de CPU voeding).

• -The_Mask-
  • Niet online
JustMoes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:38:
De 24 pins ATX kabel is de dikke ingepakte kabel welke op de laatste foto te zien is. Dit is een van de twee niet modulaire kabels (samen met de CPU voeding).
Dat heb je idd juist, maar dat weet ik wel. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• JustMoes
Ik heb zojuist alle condensatoren op het moederbord gecontroleerd. Ik heb er geen een gezien die bol staat.

• -The_Mask-
  • Niet online
Eh nee natuurlijk niet, waarom zou je dat überhaubt controleren? Je moederbord heeft zelfs niet eens elco's alles zit in de solid state caps, zoals elk modern moederbord. Maar je heb nog geen steeds geen reactie gegeven op hetgeen wat ik zei.

AMD Nieuwsdiscussie

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 14:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

The Mask bedoeld te zeggen dat je waarschijnlijk een kabel gebruikt hebt die niet origineel bij de voeding hoort.
Een beetje flauw om mensen te 'helpen' met raadseltjes...

Heb je de originele 24pins voedingskabel nog liggen en kun je die eens aansluiten? Wellicht even gewoon rechtstraaks over het mobo voeren in plaats van achterom de bodemplaat.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• -The_Mask-
  • Niet online
@ElCondor Is geen raadsel en nee dat bedoel ik niet. Je kunt immers geen vaste kabel los halen behalve door hem af te knippen. Vandaar de vraag die ik stelde, waar dus geen antwoord op komt. Dus nogmaals: hoe is een gekleurde 24 pins ATX kabel mogelijk bij een voeding met zwarte kabels?

Misschien gebruikt hij één of andere vreemde verloop kabel welke het probleem veroorzaakt of een andere flut voeding die het probleem veroorzaakt. Maar zolang er geen antwoord op die vraag komt, is er ook geen antwoord te geven op zijn vraag. De topicstarter maakt er nu een raadsel van, ik niet...

[ Voor 56% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2017 15:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik mis even waar jij ziet dat die voeding alleen maar zwarte kabels zou gebruiken...?

• -The_Mask-
  • Niet online
ElCondor schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:30:
Ik mis even waar jij ziet dat die voeding alleen maar zwarte kabels zou gebruiken...?
Zo ziet die er nu eenmaal uit.

https://www.kitguru.net/c...pply-review-80-plus-gold/ (750W versie maar komt op hetzelfde neer, zelfde voeding op de 200W na)

AMD Nieuwsdiscussie

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ben benieuwd wat de TS nu aangesloten heeft. Ik pak de popcorn vast...

Pagina: 1