Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11-2021
Goeden avond,

ik heb wat opnamens gemaakt met mij nikon d7200 camera me een externe mic,
Nu ik deze filmpjes wilt afspelen op me camera of telefoon hoor ik alleen maar geruis.
zodra ik me koptelefoon aansluit is alles perfect hoorbaar. Op mijn windows PC doet alles het gewoon zonder koptelefoon.

Wat kan ik hier aan doen om de audio ook op me telefoon goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
Waar sluit je dan je koptelefoon op aan?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Universal Creations schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:30:
Waar sluit je dan je koptelefoon op aan?
bijvoorbeeld op me telefoon of op mijn camera dan hoor ik het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Ik heb het video bestand meerdere keren veranderd naar mp4 of avi maakt niet uit de audio blijft niet hoorbaar op me telefoon en of camera. En het gekke is op me pc heb ik wel gewoon geluid ook zonder koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:42

Grozno

acts without consequence!

Dat het zijn dat er iets raars gebeurd in de gebruikte audiocodec?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Grozno schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:53:
Dat het zijn dat er iuets raars gebeurd in de gebruikte audiocodec?
Jaa dat zou vast kunnen, wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Ik heb wat ondekt zodra ik de plugin net niet helemaal in me camera doe heb ik gewoon audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Is het toevallig een 4-polige koptelefoon met ingebouwde microfoon of regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik wou net zeggen, ligt het niet aan de (aansluiting van de) koptelefoon? :p

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Universal Creations schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:03:
Is het toevallig een 4-polige koptelefoon met ingebouwde microfoon of regeling?
Het is een akg perfection live p5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Ventieldopje schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:09:
Ik wou net zeggen, ligt het niet aan de (aansluiting van de) koptelefoon? :p
ik zat te denken plugin van de mic ? Net bij mediamarkt geweest maar ze sturen hem dan op naar nikon, dan ben ik hem weken kwijt wn kan hem niet missen dan maar opnemen met het stekkertje er net niet helemaal in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik snap het verhaal geloof ik niet helemaal. Even samenvatten, zover ik het denk te snappen:

-je hebt opnamen gemaakt met je D7200 en die AKG microfoon (die misschien wat voeding nodig heeft vanuit de camera).
-de opnamen beluister je op je camera terug zonder koptelefoon en je hoort ruis, maar met koptelefoon hoor je geen ruis.
-de opnamen beluister je op je computer en je hoort geluid

Kun je hier misschien een stukje plaatsen, dan kunnen wij ook luisteren.
rocco010 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:06:
Ik heb wat ondekt zodra ik de plugin net niet helemaal in me camera doe heb ik gewoon audio...
Heb je het nu over de microfoon? Maar je had toch al audio (met koptelefoon)? Is het niet gewoon veel te zacht? Daarnaast is die microfoon mono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Een beetje storingszoeken is toch niet zo moeilijk? :?

Maak een filmpje zonder externe mic en bekijk die dan op je camera en je PC, met en zonder koptelefoon. Heb je de problemen niet, dan ligt het aan je externe mic. Heb je de problemen dan ook, dan ligt het niet aan je externe mic maar aan iets anders. Als je op de PC geen problemen hebt dan kun je er van uitgaan dat het filmpje goed is.

Koptelefoons hebben verschillende aansluitingen die er vrijwel het zelfde uit zien en vaak ook wel passen, als je net een vreemde aansluiting hebt dan kan het zijn dat je niets hoort.

Kortom, ga zelf even onderzoek doen want dit wordt wel heel vaag ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Ventieldopje schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:39:
Een beetje storingszoeken is toch niet zo moeilijk? :?

Maak een filmpje zonder externe mic en bekijk die dan op je camera en je PC, met en zonder koptelefoon. Heb je de problemen niet, dan ligt het aan je externe mic. Heb je de problemen dan ook, dan ligt het niet aan je externe mic maar aan iets anders. Als je op de PC geen problemen hebt dan kun je er van uitgaan dat het filmpje goed is.

Koptelefoons hebben verschillende aansluitingen die er vrijwel het zelfde uit zien en vaak ook wel passen, als je net een vreemde aansluiting hebt dan kan het zijn dat je niets hoort.

Kortom, ga zelf even onderzoek doen want dit wordt wel heel vaag ;)
ik denk jammer genoeg dat je me niet begrijp maar ik ga me camera imruilen denk dat het aan de plugin van me mic ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
rocco010 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:40:
[...]
ik denk jammer genoeg dat je me niet begrijp maar ik ga me camera imruilen denk dat het aan de plugin van me mic ligt.
Je maakt het er ook niet duidelijker op, wederom niet ;) Je gaat nu je camera omruilen omdat je denkt dat het aan de input ligt of aan de plug van je microfoon?

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of dat de oplossing is. Laat je het weten als je je camera terug hebt?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco010
Net bij mdiamarkt geweest en hun hebben mij verteld dat een externe mic van de camera altijd gevoed door stroom moet worden. Hier klopt naar mijn iedee niks van. Maar hun hebben het getest met een andere mic en dan hebben we gewoon geluid.

Dua het ligt aan de mic die ik heb maar wat zou ik niet weten.....
Ventieldopje schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:42:
[...]

Je maakt het er ook niet duidelijker op, wederom niet ;) Je gaat nu je camera omruilen omdat je denkt dat het aan de input ligt of aan de plug van je microfoon?

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of dat de oplossing is. Laat je het weten als je je camera terug hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
rocco010 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:06:
Net bij mdiamarkt geweest en hun hebben mij verteld dat een externe mic van de camera altijd gevoed door stroom moet worden. Hier klopt naar mijn iedee niks van. Maar hun hebben het getest met een andere mic en dan hebben we gewoon geluid.

Dua het ligt aan de mic die ik heb maar wat zou ik niet weten.....

[...]
Waarom klopt dat naar jou idee niet dan? De externe mics die ik gezien heb voor DSLR's hebben allemaal een eigen batterij omdat de camera de microfoon waarschijnlijk niet van genoeg stroom kan voorzien.

Ik heb net even gegoogled wat voor microfoon je gebruikt maar dit is totaal geen microfoon die je hier normaal voor gebruikt en zomaar in je DSLR prikt. Deze microfoons hebben meer spanning nodig dan je camera kan voorzien en je zal dan ook een externe recorder nodig gaan hebben om dit werkend te krijgen. Andere optie is om een microfoon te kopen die voor DSLR's geschikt is en dus over een eigen voeding beschikt (wellicht dat draadloze microfoons werken?). Of je koopt een heel heel simpel ding met een 3,5" jack, die hebben daar vaak genoeg aan ;)

Het kan geen kwaad om je van te voren wat in te lezen en te testen. Je vraagt hier om advies maar gooit 99% van de tijd dat advies in de hoek en doet wat je zelf wil, zo gaan we je niet helpen natuurlijk.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Iedere microfoon heeft voeding nodig. Dit kan op verschillende manieren:
1. XLR microfoons hebben vaak 48V phantoomvoeding nodig
2. via een batterij in de microfoon
3. via de 3,5mm (of soms 2,5mm) aansluiting op de camera/telefoon
4. via de hotshoe (Sony heeft er zo een paar).

Het is belangrijk om dit vooraf uit te zoeken of te testen in een winkel. Een goed uitgeruste fotozaak zal doorgaans meer te bieden hebben op dit vlak (vooraf een afspraak maken is dan wel het beste, zodat je niet voor niets er naartoe gaat.

Pagina: 1