Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 13:34
hallo Forum leden

ik heb een corsair ax1200i die blijf uitvallen als ik de pc opstart.
na opstarten word het ROG logo zichtbaar en knipperd 3 maal vervolgen hoor je een tik uit de PSU komen en valt de pc uit.

ik ben mijn pc klaar aan het maken voor een gtx 1080 ti sli upgrade maar heb al meerdere dagen problemen met uitvallen van de pc. na een CMOS reset en een bios update, heeft de pc nog 3 dagen gewerkt. s'morgens kreeg ik hem niet meer aan, na meerdere onderdelen geswapped te hebben kwam ik bij de psu uit

SPECS

CPU: i7 4930k (OC 4.6 Ghz)
MOBO: Asus rampage 4 extreme
RAM: 32 gb corsair vengance 1600mhz
GPU: 2x gtx 980 ti Sea Hawk (OC 1530 Mhz)
CPU Cooler: Cryorig A80
PSU: Corsair Ax1200i
...
dingen die ik al heb geprobeert

ik heb de pc aangesloten op een Corsair CS650M die ik nog had liggen. met deze PSU werkt alles wel oke

ik heb de PSU volledig losgekoppeld van de pc en hem gejumped op de mobo kabel en een molex fan aan gesloten met het zelfde resultaat na een 10 sec valt de pc weer uit.

de fan van de PSU schommeld wel elke 3 sec (ik weet niet of dit normaal is. ik weet dat Corsairs AXi voedingen niet actief koelen als hij het passief ook red)

ik ben te einde raad wat ik nog kan proberen daarom bij deze vraag ik of nog iets over het hoofd zie.

Sorry voor menige Spelling of taal fouten.
...

Beste antwoord (via mjfast16 op 23-05-2017 19:46)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Je hebt alles gedaan wat ik ook zou doen en ik leid uit je verhaal af dat de voeding kapot is.
Als je nog garantie hebt, dan zou ik hem terugsturen naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Alle reacties

• CryRaven
Tja, je hebt heel veel dingen geprobeerd en alles wijst op de psu.
Dat word dus een RMA.

• mjfast16
Oke leg uit ??

Acties:
  • Beste antwoord

• CryRaven
Je hebt alles gedaan wat ik ook zou doen en ik leid uit je verhaal af dat de voeding kapot is.
Als je nog garantie hebt, dan zou ik hem terugsturen naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
Volgens de volgende pagina; pricewatch: Corsair AX1200i

Heb je 10 jaar carry-in garantie, dus daar maar gebruik van maken denk ik zo. :)

• mjfast16
maakt het uit of een en bon hebt bij de voeding ik heb deze namelijk 2de hands gekocht zonder bon.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
mjfast16 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:56:
maakt het uit of een en bon hebt bij de voeding ik heb deze namelijk 2de hands gekocht zonder bon.
For end user customers, submit an RMA# request online at: corsair.force.com
A valid proof of purchase is required for RMA processing (i.e. receipt, invoice, copy of credit card statement).
To request an Express or Advanced RMA, a valid credit card must be provided to secure the new replacement unit for shipping prior to Corsair receiving the defective unit.

Ja dus, ik zou degene waarvan je voeding kocht proberen te contacten. En mocht dat niet lukken, alsnog een mail proberen te sturen naar Corsair.

• mjfast16
Ik heb net een RMA aangevraagd hopelijk word hij geaccepteerd

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zonder bon wordt deze waarschijnlijk geweigerd, daar is Corsair de laatste jaren niet erg coulant meer in.

Maar je hebt dus een defecte voeding gekocht? Dan zou ik toch de verkoper eens aanspreken...

• mjfast16
Voeding heeft 2.5 jaar prima gewerkt. Voeding is gekocht via marktplaats. Deze zou bij een project voor bitcoin mineing worden gebruik dit project is alleen nooit van de grond gekomen door de dalende succes rate van het minen en de asic miners. Voeding zat nog in de plastic toe ik hem kocht bon was alleen kwijt. In die tijd dacht ik dat Corsair met zijn AXi voedingen en hun 10 jaar garantie zo'n goeie voedingen maken die niet binnen 10 jaar kapot zouden gaan. Helaas fout gedacht.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De bon was 'kwijt'. In dit digitale tijdperk kan je een bon bijna niet kwijtraken, maargoed. Ondanks dat een AX1200i zo'n beetje de beste voeding is die er bestaat, blijft het gevoelige hardware. Je kan dus gewoon pech hebben, dat kan je nooit uitsluiten.

Ik hoop van harte dat Corsair achter hun voeding kwaliteit staat en je garantie verlenen, al zijn ze dit niet verplicht als fabrikant. Het eerste aanspreekpunt is namelijk altijd de winkel, daar is namelijk ooit de voeding aangeschaft waardoor zij de garantieverplichtingen dragen. Corsair mag helpen, maar is dit zeker niet verplicht.
Pagina: 1