Hoe krijg ik mijn PC en router verbonden met een kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763561

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al enige tijd last van dat mijn internet steeds circa 15 seconden wegvalt en weer terugkomt. Dit probleem wil ik graag oplossen.

Hoe zit alles verbonden:

Huidig: Modem ----- Extra wifipunt ------ PC

Wat ik wil: Modem - Splitter - PC / Extra Wifipunt

Nu heb ik een splitter gehaald waar je van 1 kabel naar 2 gaat. Na van alles proberen werkt dit niet.

Iemand enig idee hoe ik dit op los? Of moet ik gewoon een switch kopen?

Bvd,
Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Is het echt een PC of een laptop.
In geval van laptop gewoon deze even naast je modem plaatsen en daar gewoon een UTP kabel van laptop in je modem stoppen. (voor de zekerheid even wifi op je laptop uit zetten).

Is het echt een PC. Dan wel of een lange UTP kabel pakken. Of even je PC verplaatsen.

Ik snap de splitter niet zo. Die kan/moet gewoon weg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:14

Wildfire

Joy to the world!

Als je echt een splitter bedoelt dan zit je fout, dat gaat niet werken. Wat je wel kunt doen is een switch kopen, maar dan kun je dus net zo goed een access point halen: http://www.allesoverdraad...int/wat-een-access-point/

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 23-05-2017 19:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 21:16
Dit kan prima. Je kunt over 1 CAT5 kabel 2 aansluitingen maken voor bijvoorbeeld 2 pc's of 1 pc en een wifi punt. Ik heb dat zelf wel vaker gedaan als ik geen zin had om een 2e kabel te trekken.

Je moet alleen goed controleren welke aders je gebruikt in de ethernet stekker, zoiets:

Stekker 1:
1 wt/gr
2 gr
3 wt/or
6 or

Stekker 2:
1 wt/bl
2 bl
3 wt/br
6 br

Ik heb nooit een splitter gekocht, maar domweg de CAT5 kabel gesplitst en in 2 stekkers gemonteerd :)

[ Voor 15% gewijzigd door HuMon op 23-05-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik heb thuis deze opstelling: Modem (Ziggo in Bridge Mode), vanuit modem utp kabel naar router die centraal in woning staat en daardoor overal top wifi zonder extenders etc, en bedraad vanuit router naar pc's/PS/tv/mediaplayer. Draadloos alleen laptop en telefoons.

Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54

weebl

YARR!

Wat je zoekt is een switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het topic is dubbel met: Hoe krijg ik mijn PC en router verbonden met een kabel en past beter in NT, dus schopje die kant op.

Ik laat aan de moderatoren in die sectie over wat er gebeurd met het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Hoe zorgt een switch voor een extra wifipunt? ;) Niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54

weebl

YARR!

445033 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Hoe zorgt een switch voor een extra wifipunt? ;) Niet!
Een "wifipunt" bestaat niet, wat jullie bedoelen is een acces-point. Ook die kan je gewoon kopen... Deze sluit je aan op je switch ;)

Met netwerkkabel-splitters en wifipunten ga je nergens komen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:59
HuMon schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:17:
Dit kan prima. Je kunt over 1 CAT5 kabel 2 aansluitingen maken voor bijvoorbeeld 2 pc's of 1 pc en een wifi punt. Ik heb dat zelf wel vaker gedaan als ik geen zin had om een 2e kabel te trekken.

Je moet alleen goed controleren welke aders je gebruikt in de ethernet stekker, zoiets:

Stekker 1:
1 wt/gr
2 gr
3 wt/or
6 or

Stekker 2:
1 wt/bl
2 bl
3 wt/br
6 br

Ik heb nooit een splitter gekocht, maar domweg de CAT5 kabel gesplitst en in 2 stekkers gemonteerd :)
Je ziet in de startpost al dat TS niet heel veel netwerkkennis heeft (nu pun intended). Hoe kun je verwachten dat hij over RJ45 connectors en een krimptang beschikt en dan ook nog weet hoe hij de stekkers (en kabels) moet knijpen?

@TS de meest voor de handliggende oplossing is om je splitter te vervangen voor een switch, je hebt hiervoor geen dure switch nodig, denk bijvoorbeeld aan pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch met 5 aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met splittertjes werken is inderdaad vragen om problemen, zeker als je niet helemaal weert wat je aan het doen bent.
Investeer in goed spul, want op deze manier blijf je aanrotzooien.
Mocht het wegvallen van de verbinding al aanwezig zijn voordat je de splitter plaatste, zul je echt veel meer info moeten geven, zie ook NT Beleid & Het algemeen beleid #quickstart

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 21:16
Gadgeteer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Je ziet in de startpost al dat TS niet heel veel netwerkkennis heeft (nu pun intended). Hoe kun je verwachten dat hij over RJ45 connectors en een krimptang beschikt en dan ook nog weet hoe hij de stekkers (en kabels) moet knijpen?

@TS de meest voor de handliggende oplossing is om je splitter te vervangen voor een switch, je hebt hiervoor geen dure switch nodig, denk bijvoorbeeld aan pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch met 5 aansluitingen
Eigenlijk ging het mij om de 1e reacties die werden geplaatst:
Ik snap de splitter niet zo. Die kan/moet gewoon weg.
En:
Als je echt een splitter bedoelt dan zit je fout, dat gaat niet werken.
Een netwerk kabel kun je wel degelijk splitsen, daarom gaf ik een voorbeeld. En ik weet niet of TS een RJ45 connector kan knijpen, misschien kan hij dat wel, maar wist hij niet welke aders gebruikt moeten worden.

Maar ik ben het er volledig mee eens dat een switch een prima optie is!
Pagina: 1