Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11 22:18
Hi,

Ik maak al jaaaaaren gebruik van de Exchange verbinding van outlook.com op mijn apparaten. Zo heb ik het ook ingesteld voor mijn ouders die op hun tablets en telefoons hun mail bekijken. Dit werkte allemaal mooi in harmonie. Op twee Samsung tablets wordt de standaard Samsung Mail app gebruikt, en op de telefoons (LG en Sony) de Gmail app (die kan ook al een tijdje Exchange praten).

Plotseling was het raak afgelopen zaterdag. Geen van de apparaten wou nog een verbinding maken. De ene keer kwam de foutmelding dat de inloggegevens niet correct waren, de andere keer dat de verbinding was mislukt. (ja, die apps zijn totaal niet duidelijk wat dat betreft). En het gekke is, een persoonlijk outlook.com-adres werkt wel prima op de Samsung en LG.

Dus ik contact opnemen met de chat van Microsoft. De beste persoon vertelde mij dat een Exchange verbinding niet eens beschikbaar was voor consumenten. Gek, aangezien ik daar al zo lang van gebruik maak met verschillende accounts.

Heeft iemand ook problemen? Iemand al een oplossing gevonden? Voor de duidelijkheid: gebruikersnaam en wachtwoord zijn gewoon correct, ik kan gewoon bij het account via de browser en andere apps.

Extra informatie:
  • Het betreft hier géén outlook.com, live.com, Hotmail.com of welke andere postfix dan ook. Er is gekozen om in te loggen met een zeelandnet.nl-account. Dus we loggen in met [gebruikernaam]@zeelandnet.nl
  • De gegevens die worden gebruikt zijn:
    Server: eas.outlook.com
    Gebruikersnaam: Het e-mailadres
    Poort: 443
    Beveligingstype: SSL/TLS
  • De standaard outlook-app vinden ze maar niks. Dat is dus geen optie.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik lees er misschien overheen, maar begrijp ik het nou goed dat je dus de server gegevens van Microsoft gebruikt in combinatie met een provider-mailadres?

Je hebt dus verder geen outlook / hotmail / live account?

• xFeverr
rens-br schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:01:
Ik lees er misschien overheen, maar begrijp ik het nou goed dat je dus de server gegevens van Microsoft gebruikt in combinatie met een provider-mailadres?

Je hebt dus verder geen outlook / hotmail / live account?
Nee, niet goed begrepen. Het is een Microsoft account, maar niet met een Microsoft mailadres. Hiermee kan je dus gewoon outlook.com gebruiken om de email op te halen van de providermail en lezen.

Voorbeeld van de signup pagina waar je je eigen emailadres kan gebruiken:
http://imgur.com/zCHevbO

[ Voor 8% gewijzigd door xFeverr op 23-05-2017 17:09 ]

• rens-br

rens-br

Ah ok. Je hebt je domeinnaam gekoppeld aan oulook.com. Ik heb recentelijk ook deze problemen gehad in combinatie met een eigen domein. Ik kreeg het met geen mogelijkheid meer aan de praat op Outlook 2016. Microsoft is zijn servers aan het updaten en alle mailaccounts gaan over naar de nieuwe outlook omgeving.

Is het mogelijk om in de app de instellingen handmatig in te geven?
Want je moet dan de volgende gegevens gebruiken:
Gebruikersnaam: mailadres
Domein: leeg
E-mailadres: e-mailadres
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS

Mocht dat niet werken dan kan je ook nog het volgende proberen:

(onder "Unable to configure Custom Domains accounts to connect in Outlook as an Exchange account [ WORKAROUND])
When connecting in Outlook as an Exchange account, you are unable to configure your personal custom domain email account.

WORKAROUND

1. Add a CNAME record to your DNS settings at your domain registrar. A CNAME record is needed for Outlook to configure the account using Autodiscover. The only record you need to add is for Host Autodiscover.
Record typeHostPoints toTTL
CNAME (Alias)autodiscover autodiscover.outlook.com1 hour

2.Verify your MX record is still configured for Hotmail. An MX record ensures you can receive email from other people.

When you originally setup your Domain settings for Outlook.com an MX record was added to your DNS settings. This record has some unique numbers and/or letters followed by *.pamx1.hotmail.com and it needs to be preserved. You can confirm the MX record is still configured properly by looking up your domain at https://mxtoolbox.com. This record should be listed before any other MX records for this domain. For example, this is what it should look like on https://mxtoolbox.com:

PrefHostnameIP AddressTTL
10123456789.pamx1.hotmail.com 65.54.188.109 60 minBacklist Check SMTP Test
Het probleem is dat je mailprogramma op zoek gaat naar de Account settings, maar deze niet kan vinden omdat Autodiscovery instellingen niet gevonden kunnen worden (of niet correct zijn)

• xFeverr
Helaas... het blijft bij 'Verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord'.

Ook kan ik niet even heel makkelijk de DNS instellingen van mijn provider wijzigen, dat lijkt me niet de bedoeling :P

Het lijkt onmogelijk... Nu staat hij op een 15 minuten sync van IMAP, maar dat is vreselijk. Ik wil push!

• rens-br

rens-br

@xFeverr. Hoe heb je binnen outlook ingesteld dat je inloggen met je zeelandnet account?
Pagina: 1