Toon posts:

Tbird + Abit KT7a + win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem:

Abit KT7a
Tbird 900 Mhz
320 mb geheugen
Sound blaster live
Geforce 2 gts pro 64mb
30 gb Ibm hd
scsi plextor cdrom
Lite on 12x10x40 Brander
Iiyama Vision master pro 410 17"

zo nu weten we alles
maar het gaat mij erom dat wat ik ook doe
ik krijg het niet goed draaiend onder Win2k
ik heb alles al gedaan
de Via 4in1,soundblaster live en de geforce 2 pro drivers geinstalleerd niks helpt
service pack 1 en 2 geprobeert
en wat ik ook doe er komt geen geluid uit
wie heeft hier nog meer last van of heeft een oplossing
hiervoor had ik een Intel en was het een fluitje van een cent
onder win98 en ME draait het zonder problemen
goed je moet er wel wat meer voor doen om het stabiel te krijgen maar onder Win2k |:(
Gek wordt ik er van :?

Verwijderd

Topicstarter
Oja voor ik het vergeet

volgens mij zit het grootste probleem
in de Sounblaster Live

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 11:53
Soundblaster topics zijn er genoeg te vinden in combinatie met KT133(a).
Wat ik net gedaan heb is een getweakte bios gedownload zodat ik ACPI kan disabled. (KT7A)

MY GoT I'm in heaven!! :P

Lekker alles een eigen IRQ onder Win2k. APM aangezet en compu gaat prima uit wanneer ik alsluit en ook hibernate werkt 100%. Als een trein.
ACPI uitzetten betekend trouwens ook dat je Win2k bijna zeker opnieuw zal moeten installeren.

Het is trouwens ook wat puzzelen met je pci kaarten. kijk op http://www.viahardware.com en dan de KT7 faq.

Verwijderd

Topicstarter
waar heb je die getweakte bios
gedownload

en welke versie is dat

Verwijderd

Je hoeft niets te downloaden. Gewoon onder Windows bij je hardware onder 'Computer' aangeven dat je een 'Standard PC' hebt ipv een 'ACPI compliant..'. Hij start opnieuw op, detecteerd je hardware opnieuw en geeft alles netjes een eigen IRQ.

ACPI sucs. Soundblaster kaarten hebben d'r last van en ook (in ieder geval) Hauppauge TV kaarten. Het uitschakelen van ACPI zorgt voor flink wat minder problemen.

Nadeel is dat je je PC niet meer automatisch uit kunt zetten (who cares) en dat je CPU geen idle commando's meer krijgt waardoor 'ie warmer wordt (everyone cares)

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op donderdag 05 juli 2001 20:53 schreef geinponum het volgende:
Oja voor ik het vergeet

volgens mij zit het grootste probleem
in de Sounblaster Live
kan kloppen

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Nieuwste BIOS, Via 4.31 of hoger, alleen soundblaster drivers, geen soundblaster software, verder ACPI uit, want die gooit al je apparaten op 1 IRQ, wat problemen kan geven :( . Dit hielp op mijn systeem ong. het zelfde als die van jou (allebei VIA KT133A, verder zie sig) . Alles draait hier stabiel, op hier en daar een freeze na, maar dat komt denk ik door de hoge cpu temp (60+)

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
win2k draait hier echt perefct. (zie sig. voor config)

je moet wel liveware voor win2k installeren, niewste via's/detonators en alle amd/via patches die je kan vinden (www.viahardware.com)

acpi uitzetten maakte hier alles alleen maar ergen. en ik moest steeds me hand naar de aan/uit knop brengen want hij ging niet meer vanzelf uit :(

als je net een verse install van 2k doe moet je
eerst 1. sp2 erop gooien
2. via 4in1 4.32 installen
3. andere via patches die je kan vinden (zit dat niet in sp2?)
4. detonators erop
5. liveware win2k

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 09 juli 2001 07:53 schreef weareborg het volgende:
acpi uitzetten maakte hier alles alleen maar ergen. en ik moest steeds me hand naar de aan/uit knop brengen want hij ging niet meer vanzelf uit :(
Poe he, veel werk >:) , maar je kan ook daarna weer APM aanzetten dan gaat ie weer automatisch uit :)
Pagina: 1