PC speaker (2.0 of 2.1)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Ik zoek een?
Deftige speakers voor op m'n bureau, naast m'n scherm.
Ik luister vooral (volgens spotify) naar Trance/house/chill/relax music. (zit meestal wel bass in)

Misschien is een 2.1 speaker hierdoor beter voor mij?
De PC speakers moeten ook goede duidelijke klankweergave geven, want ik bekijk nogal veel serie's via netflix.

Wat is je budget?
€100-€150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Asus maximus IV hero geluidschip
- Kamer, boxen naast scherm, op 10cm van de muur

Wat ik zelf al heb opgezocht:
2.0:
pricewatch: Creative Gigaworks T40 Series II
(excellent award van hardware info, of toch voor de T30)

Edit: Na talloze review te lezen, beslist om zeker geen creative boxen te kopen. Alle boxen van creative verkocht in de EU hebben die 'stanbye feature'.
10' afk -> Boxen in standbye -> Beginnen pas te spelen terwijl je pc al 10"-30" verder zit op het liedje. Dus je moet dan iedere keer het liedje/film/audio 10"-30" terug draaien.

2.1:
pricewatch: Logitech Z623
(bronze award van hardwareinfo)

-> Slechte audio kwaliteit, volgens noaudiophile.com.
bron: http://noaudiophile.com/Logitech_z623/

Iemand andere suggesties?
Zie eindpost voor de oplossing op m'n eigen vraag.

[ Voor 32% gewijzigd door Qinshi op 26-05-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-05 13:08
Zelf heb ik het volgende speakerset:

pricewatch: Edifier C3X

Ben er zelf erg tevreden mee, heb niet veel referentie materiaal, maar tot nu toe heb ik eigenlijk geen minpunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
hmmm bedankt voor de info.
Hoe groot zijn de speakers?
Misschien een foto van die speakers naast je pc scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zelf de Z623. Fantastische speakers. Wat ik zelf heel fijn vind is de subtiliteit ervan. Ik hoef geen rare gele kleuren voor mijn speakers, maar vooral een goed setje dat niet te veel opvalt.
Daarnaast hebben ze een BONKERS AMOUNT aan vermogen, waardoor ze ook voor een klein feestje erg goed gebruikt kunnen worden.

[ Voor 24% gewijzigd door untflanked op 23-05-2017 18:58 ]

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
ivm die Edifier C63X:
https://be.hardware.info/...elodieus-100-euro-en-meer

In de praktijk is de C3X voor muziekweergave niet eens duidelijk beter dan de rest. Sterker, de subwoofer heeft al snel de neiging te overheersen, die moet je echt een flink stuk verder weg zetten en in heel wat nummers moesten we dan nog de bas naar de laagste stand draaien. Van alle Edifier 2.1 sets klinkt de C3X wel duidelijk het beste, maar de satellieten komen wat dof over, iets wat we vaker hebben gemerkt bij de muziekweergave van 2.1 en 5.1 sets van dit merk. De subwoofer is duidelijk het sterkste punt, het is de enige in deze test die onze rap en trance selectie goed weergeeft. Bij klassieke muziek missen we definitie, bij complexere delen klinkt het al snel chaotisch. Voor games is de C3X zonder meer een prima keuze.

De twee modellen van Creative zijn een heel ander verhaal. Deze blinken eerder uit qua muziekweergave, al is de meerwaarde van de aanzienlijk duurdere T50 in vergelijking met de T30 wat ons betreft te beperkt om de meerprijs te rechtvaardigen, al is hij wel nipt beter, zeker in de vocalen en bij hogere volumes. Beide sets hebben gezien de afwezigheid van een subwoofer een onverwacht krachtig laag, bij tijd en wijle overheerst dat zelfs wat. Gelukkig zit er een toonregeling op. Van alle genres komt rock het minst tot zijn recht, Guns ‘n’ Roses klinken bijna slaperig. Afgezien daarvan zijn we best te spreken over deze sets, maar de gemiddelde prijs is eigenlijk te hoog voor het gebodene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe kritisch jij zelf bent, persoonlijk merk ik niet zo heel veel van waar zij zich aan storen.

Vind extra bass ook niet erg ofzo, ik luister voornamelijk Hardstyle en daar is het wel fijn. Je hebt trouwens ook de optie om de bass output te verlagen. Mbt de foto, deze zal ik morgen plaatsen, moet deze dan even naar de drive uploaden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 06:35
Zelf heb ik veel last van diverse plaatsen verkregen geluid, waar de bas etc anders ingesteld is, dit is vooral bij 2.1 en 5.1 te horen, dus steeds bijstellen.
Omdat meeste geluid voor 2.0 is gemaakt, heb je met 2.0 boxen daar minder last van, zeker met de bass die steeds anders is, en het meeste geluid is gemaakt voor 2.0 boxen.
Dus koop een goede 2.0 set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Ik zie trouwens ook dat de speakers waar ze zo negatief over waren toch een 'Excellent' award hebben gekregen. Precies ja :p

Maar bij deze de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wlnfkyjgfptne.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/creq23la0rer1.png

En ik weet het, de positionering slaat nergens op, maar ik heb niet voldoende ruimte voor een andere set-up :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Die bass staat naast u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Ben ik nu een u? Nog maar 18 jaar hoor haha. Maar ja, de subwoofer staat inderdaad links. Komt omdat ik erachter geen plek meer heb. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:47

FeaR

In GoT we trust

Qinshi schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:48:
Wat is je budget?
€100-€150
Dan zou ik eerder iets als pricewatch: Edifier R1700BT neerzetten. 2.1 klinkt leuk, maar bij dit soort setjes is het veelal geen echte subwoofer te noemen. Het is meer dat de speakers die op het bureau worden neergezet klein worden gehouden waardoor de mid-lage tonen niet geproduceerd kunnen worden. Dat gaat dan via de "subwoofer" lopen waardoor deze niet alleen doet wat deze hoort te doen: het echte laag. Je kan je voorstellen dat als je tonen vanaf zeg een 150 - 200 Hz al afkapt en laat spelen door een speaker die op de grond hoort te staan dat het qua natuur getrouw geluid niet alles is. Dan liever iets grotere speakers met bijvoorbeeld een 5" woofer die niet zo laag gaan, maar wel een natuurgetrouw(er) geluid weergeven. Mits het dus wel naast je scherm past... Ik heb Argon 7450a actieve speakers met een 5" woofer en dat is best een formaat naast een 27" scherm, klik voor foto.

Let ook niet te veel op vermogen. Een merk als Logitech geeft de meest hoge waardes op, maar veelal worden die gemeten bij 10% THD. Wetende dat THD voor vervorming staat en dat je eigenlijk niet hoger wil zitten dan 0,1% laat wel raden wat het met het geluid doet als je die waardes echt aan gaat spreken.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 24-05-2017 13:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
FeaR schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Dan zou ik eerder iets als pricewatch: Edifier R1700BT neerzetten. 2.1 klinkt leuk, maar bij dit soort setjes is het veelal geen echte subwoofer te noemen. Het is meer dat de speakers die op het bureau worden neergezet klein worden gehouden waardoor de mid-lage tonen niet geproduceerd kunnen worden. Dat gaat dan via de "subwoofer" lopen waardoor deze niet alleen doet wat deze hoort te doen: het echte laag. Je kan je voorstellen dat als je tonen vanaf zeg een 150 - 200 Hz al afkapt en laat spelen door een speaker die op de grond hoort te staan dat het qua natuur getrouw geluid niet alles is. Dan liever iets grotere speakers met bijvoorbeeld een 5" woofer die niet zo laag gaan, maar wel een natuurgetrouw(er) geluid weergeven. Mits het dus wel naast je scherm past... Ik heb Argon 7450a actieve speakers met een 5" woofer en dat is best een formaat naast een 27" scherm, klik voor foto.
Dus met een aparte subwoofer ( 2.1 set ) klinkt de bass minder goed dan met een 2.0 set? ( Enkel interesse :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:47

FeaR

In GoT we trust

Toxic_Dreams schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:56:
[...]
Dus met een aparte subwoofer ( 2.1 set ) klinkt de bass minder goed dan met een 2.0 set? ( Enkel interesse :p )
Minder goed is smaakgebonden, het zal vooral anders zijn. Ik ken genoeg mensen die van de bank trillen en het helemaal te gek vinden. Maar ik ga liever voor grotere speakers met een groter bereik dan kleine speakers met een hoge crossover (kantelpunt naar de subwoofer). Een subwoofer is voor de laagste tonen, niet voor alles vanaf mid-laag.

Daarbij rekening houdende dat het plaatsen van een subwoofer ook niet zo makkelijk is als velen denken. Lage tonen zijn niet tot minder goed plaatsbaar voor het menselijk oor, maar dat punt vervalt zodra je boven de 100 Hz komt. Wat meteen een punt is dat het onnatuurlijk kan gaan klinken, lage tonen die je van voren verwacht komen dan opeens onder het bureau vandaan. Waarbij het geluid uit een dergelijke subwoofer al meer output heeft omdat je dus naast lage ook mid-lage tonen door die speaker stuurt. Voordeel van een losse subwoofer is wel dat je lage tonen makkelijk kan boosten door het kastje in een hoek te proppen. Al hangt het dan weer van de akoestiek van de ruimte af hoe dat uitpakt.

Enfin, een subwoofer in de vorm zoals bij de genoemde Logitech (of bij de vele kant en klare 5.1 home cinema setjes) hebben bovenstaande nadeel, dat is inherent aan het design/opzet van deze sets. Ik zet - zoals gezegd - dan liever iets neer met meer body. Maar dat is deels smaak en gebruik. Een set met de genoemde Edifiers én subwoofer kan natuurlijk ook om een 2.1 set te maken maar dan zit je weer met een ander budget.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 24-05-2017 14:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FeaR schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Dan zou ik eerder iets als pricewatch: Edifier R1700BT neerzetten. 2.1 klinkt leuk, maar bij dit soort setjes is het veelal geen echte subwoofer te noemen.
Houten Edifiers klinken als een klok :)
Op het werk in de vergaderzaal heb ik de Edifier R2000DB (ietsje duurder) maar dat gaat goed luid en diep!
Alleen moet je wel veel ruimte op je bureau hebben. Eigenlijk moeten ze een meter of 4, 5 uit elkaar voor het mooiste geluid door de hele kamer. Verder kan 2.1 best leuk klinken, maar dan moet je wel even je er goed in verdiepen en niet met Trust melkpakjes aankomen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 12:25
Heb zelf jaar geleden een setje HK Soundsticks gekregen.
Prima geluid, ondanks ontbreken van specifieke tweeters en middentonen speakers.
Bijzonder design, moet je van houden. Woofer onder buro.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFgxMDI0/z/XiEAAOSwGJlZFnLU/$_84.JPG

Als nieuw : https://link.marktplaats.nl/a1107230036

[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 24-05-2017 14:42 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
[b][message=51332157,noline]
Houten Edifiers klinken als een klok :)
Op het werk in de vergaderzaal heb ik de Edifier R2000DB (ietsje duurder) maar dat gaat goed luid en diep!
Alleen moet je wel veel ruimte op je bureau hebben. Eigenlijk moeten ze een meter of 4, 5 uit elkaar voor het mooiste geluid door de hele kamer. Verder kan 2.1 best leuk klinken, maar dan moet je wel even je er goed in verdiepen en niet met Trust melkpakjes aankomen.
Ik heb eigenlijk 2 JBL305's.
Dus kwa 'grote boxen' zit ik wel goed. Ik wil echter kleinere boxen formaat, die toch een deftig geluid produceert. Want anders kan ik gewoon m'n 2 jbl 305's plaatsen. Echter zijn ze imo te groot om op amper 50cm van m'n gezicht te plaatsen. (ook een kleine hiss als ze geen geluid produceren).

Dus nogmaals:
Iemand die deftige 2.0 (of 2.1?) PC speakers weet die tussen de €100-€150 ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qinshi
Na talloze zoektochten heb ik zelf de 'oplossing' gevonden.
Ik post ze even hier, omdat ik er zeker van ben dat sommige mensen met dezelfde vragen zullen zitten.

M'n keuze is bepaald door één van de betere review site's inzake audio.
Namelijk: www.noaudiphile.com
Zijn oordeel is dat alles onder €120, je beter voor de Micca PB42x gaat.
http://noaudiophile.com/Micca_PB42x/
Hét probleem is echter dat je deze niet kunt aankopen in de EU.

Dus na wat opzoekwerk, heb ik dan voor de M Audio V32 boxset gegaan.
http://noaudiophile.com/M-Audio_AV32/
Deze kosten €90 (voor 2) in nederland/België winkels.
pricewatch: M-Audio AV32 Actieve studio monitor (Set van 2) (Zwart)

The AV32 speakers are greater than the sum of their parts. The M-Audio AV32 does better with less, and sounds better than the more complicated 2.1 systems from Logitech, or the more powerful Mackie CR3. Down side is that they don't get very loud.

While I have been impressed with what I got out of the M-Audio AV32 with DSP, there is a better option. None of the speakers I have tested in this price range beat the Micca PB42x. They cost a few dollars more, but offer real crossovers and a better out of the box sound.

Goedkoper en beter kwa muziek kwaliteit dan de plastieken, bass overheersende logitech z623.
(Er zijn betere boxen vanaf €150, maar dat zijn al meteen grote boxen, dis niet zo netjes/nuttig zijn op een bureau die tegen de muur staat.)

[ Voor 107% gewijzigd door Qinshi op 26-05-2017 10:24 ]

Pagina: 1