Game computer samenstellen +/- 900 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.170 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag een game computer van rond de 900 euro samenstellen. Ik heb namelijk nu een laptop waarop ik geen games kan spelen.

Het is vooral bedoeld om te gamen en dan voornamelijk:
h1z1, unknownbattleground, survival games maar ook voor shooters en mmorpg's van alles wat dus.
Ik heb nog helemaal niks dus moet alles aanschaffen.

Ik heb samen met een vriend die verstand heeft van computers een lijst samengesteld.
nu is aan mij de vraag is dit een verstandige keuze ? en kan het eventueel beter ?
Link naar samenstelling game pc :https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjE2MjAzOTU7aToxO30=

Eerste keer op dit forum dus hoop dat ik heb onder het juiste kopje heb geplaatst.
alvast bedankt.

Groetjes

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-05-2017 22:32)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:37

Thomg

Aww yiss

Voeding heeft geen rating, je kan beter krijgen dan dit (CX450M).
Kast is relatief erg duur, ik zou meer een kast zoeken rond de 50-60 dan rond de 100.
8GB DDR4 voor 110E? Serieus? Voor die prijs kan je 16GB krijgen.
RX 480 is niet meer leverbaar, switch naar de RX 580.

PUBG en H1Z1 zijn geen benchmarks te vinden (reliable) over intel vs amd en nvidia vs amd, dus hier kan ik niets zinnigs over zeggen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Voeding heeft geen rating, je kan beter krijgen dan dit (CX450M).
Kast is relatief erg duur, ik zou meer een kast zoeken rond de 50-60 dan rond de 100.
8GB DDR4 voor 110E? Serieus? Voor die prijs kan je 16GB krijgen.
RX 480 is niet meer leverbaar, switch naar de RX 580.

PUBG en H1Z1 zijn geen benchmarks te vinden (reliable) over intel vs amd en nvidia vs amd, dus hier kan ik niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier sinds Vrijdag een RX580 met 7500 (Intel) en H1Z1 op high/ultra draait vrij soepel (1920x1080).
Het is en blijft wel een beta game welke niet al te best geoptimaliseerd is etc.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:41
Volgens mij geilt je vriend vooral op uiterlijk. Voor €800 kun je veel mooiere dingen doen, ook als je wilt dat alles in een witte kleur is.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
En daarbij zijn H1Z1 en PUBG nog totaal niet geoptimaliseerd in wat voor manier dan ook, heb PC's gezien die PUBG met 1080Ti proberen te runnen op 1440p @ Ultra en nog maar net de 60FPS aantikken met dikke drops tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje lopen kloten en ben nu tot deze build gekomen ! heb geen idee of de verschillende componenten elkaar kunnen ondersteunen ik zeg brand er op los
De RX580 zijn er zo veel welke moet ik nou pakken?

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aTo0NTQyODA7aToxO30=

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
ik zou zelf ook nog een 1 of 2tb harddrive erin doen want die ssd is zo vol ( heb zelf een 512gb samsung 950 pro m2 en die was binnen 1 maand vol door mijn games)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Er zijn momenteel maar weinig leverbare rx 580s, de Nitro+ heeft wmb de voorkeur boven deze RoG editie, maar levertijd is momenteel onbekend, en ze zullen allemaal prima voldoen. Verder zou ik gaan voor https://azerty.nl/product...50m-pro4-moederbord-m-atx of als je niet gaat overklokken deze: https://azerty.nl/product...pro4-moederbord-micro-atx, scheelt weer wat geld, maar je houdt wel de mogelijkheid open om het geheugen uit te breiden.

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 26-05-2017 07:21 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een mATX bord in een ATX kast met raam is niet bepaald fraai. Waarom geen ATX bord? pricewatch: ASRock AB350 Pro4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal super bedankt voor de feedback. Ik ben gekomen tot deze build hopelijk is het wat :
Ik ben iets over het budget gegaan is het misschien nog mogelijk om ergens op te besparen?

https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjE2MzczNTc7aToxO30=

Als je nog Advies/Tips hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caliskan1984
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:16
Dat is een goed gebalanceerde build geworden! Zou een ATX bord nemen ipv een mATX

Waar je op kan besparen is de cpu en gpu. Je zou voor een 1500x + RX570 kunnen gaan voor 1080p. Dit zou ik zelf niet doen behalve als je budget echt beperkt is. Dit zou zo een 100-130 euro schelen.

Ga voor de 1600 + RX580 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat veel mensen een Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 gebruiken ? kan iemand mij hierover informeren is dit beter slechter voor mijn build?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Persoonlijk ben ik grote fan van deze.
pricewatch: Asus Prime B350-Plus
Goedkoopste true 4 phase + koelbokken.

Waarom iedereen die gaming 3 neemt?
http://gaming.gigabyte.eu/AMDmotherboard/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caliskan1984
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:16
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:29:
Ik zie dat veel mensen een Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 gebruiken ? kan iemand mij hierover informeren is dit beter slechter voor mijn build?
De Gigabyte had de bios meest in orde bij de Ryzen launch met betrekking tot de geondersteunde RAM-modules. Dat zit nu bij de andere aanbieders ook goed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.