Zonnewering voor dak velux

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 14:23
Mijn vraag
Ik slaap sinds dit jaar in een zolder kamer. De zolder bestaat uit 2 kamers elk met een (oude) velux.
Nu wordt het echt al heel warm en het is buiten nog niet eens +30°. Om dit toch wat te drukken zou ik een (liefs niet te dure) zonne/warmte wering willen plaatsen. Hiermee bedoel ik of een folie of een buitenwering. Er is reeds een gordijntje aan de binnenkant aanwezig.

Mensen met ervaring ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets geprobeerd. Ik zie wel dat er folies bestaan of een echt zonnewering die je zelf kan zetten. Staan zelf op bol.com.

Een ventilator is reeds besteld :p

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingSig op 23-05-2017 16:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:20
Zolderkamers worden altijd vrij warm is mijn ervaring. Mogelijk dat fatsoenlijke isolatie van je dak daarbij gaat helpen, maar ik vermoed dat je er met zonwering alleen niet komt.

Wat is overigens "echt heel warm"? Het scheelt ook om 's avonds alles ff open te gooien om wat tocht door je kamer te krijgen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik zet savonds sowieso de boel al open. Ik slaap ook met de ramen open. Een voorbeeld als de zon schijnt en het is buiten 20° dan is de kamer reeds 25°... Ik heb dus al schrik voor de zomer die komt.

Nieuwe isolatie is helaas geen mogelijkheid omdat het mijn huis niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik ben ook wel benieuwd. Zit met hetzelfde probleem + we willen het gewoon goed kunnen verduisteren. Er is veel rommel op de markt voor Velux dakramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:38:
Ik ben ook wel benieuwd. Zit met hetzelfde probleem + we willen het gewoon goed kunnen verduisteren. Er is veel rommel op de markt voor Velux dakramen.
Verduisteren gebeurd bij mij door middel van zo een soort gordijntje dat je naar beneden schuift. Maar dit houd helaas geen warmte tegen, enkel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SmokingSig schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:30:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets geprobeerd. Ik zie wel dat er folies bestaan of een echt zonnewering die je zelf kan zetten. Staan zelf op bol.com.
Wat is je vraag nu precies? Je wil zonwering, en die heb je al gevonden.....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:24

CeesKees

I rest my Kees

Wat uiteindelijk het beste werkt is de warmte er uit halen (blazen) zodra de zon weg is.

Dus een ventilator eea naar buiten laten blazen.
Desnoods de hele nacht (en nog eentje aan je plafond voor de luchtstroom over je heen)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:37
De meest simpele en goedkoopste oplossing.... een laken over het raam aan de buitenkant. houdt de warmte voor een deel tegen niet ideaal maar wel goedkoop en simpel. Heb het jaren gedaan bij onze slaapkamer waar de zon van ochtend tot avond op stond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:32
Zoek je typenr van de dakramen, zit op het metalen plaatje, en google daar naar. Er zijn veel kant en klaar oplossingen voor velux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
CeesKees schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:39:
Wat uiteindelijk het beste werkt is de warmte er uit halen (blazen) zodra de zon weg is.

Dus een ventilator eea naar buiten laten blazen.
Desnoods de hele nacht (en nog eentje aan je plafond voor de luchtstroom over je heen)
Met een zonnewering in TS bedoelde ik een buiten zonnewering. Dat is geheel anders.

Zal het even aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Erik2B schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:39:
De meest simpele en goedkoopste oplossing.... een laken over het raam aan de buitenkant. houdt de warmte voor een deel tegen niet ideaal maar wel goedkoop en simpel. Heb het jaren gedaan bij onze slaapkamer waar de zon van ochtend tot avond op stond
Ok als eerste test kan ik dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
velux heeft zelf voor de buitenzijde rolluiken (duur) en screens (goedkoper) in hun webshop. Typenummer opzoeken en je weet de prijs. Beide houden de zon buiten.

https://www.veluxshop.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Kaasplank op 23-05-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Kaasplank schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:43:
velux heeft zelf voor de buitenzijde rolluiken (duur) en screens (goedkoper) in hun webshop. Typenummer opzoeken en je weet de prijs. Beide houden de zon buiten.
Ok vanavond eens bekijken. Dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:17
Had eerder bij m'n ouders ook een vrij groot dakraam zitten, hier van velux zelf een combinatie verduisterend gordijn + zonnewering in zitten, mits het raam dicht was en het gordijn dicht was het prima te doen op die kamer.

Overdag op een zonnige dag het gordijn open dan was het niet te harden in die slaapkamer.

Oftewel kijk even bij Velux zelf voor de combi verduisterend gordijn + zonnewering in 1 (dan heeft het gordijn een soort folie laag aan de raam kant). Zal iets duurder zijn maar heb je het wel direct goed :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:19
Ik vermoed dat het grootste deel van de warmte door het dak heen komt. Ik betwijfel het of zo gordijntje veel gaat helpen.

In warme landen hebben de meeste slaapkamers een plafond ventilator. Zelf heb ik ze thuis ook op de slaapkamers hangen. Die zijn echt ideaal. Nauwelijks tot geen geluid en een heerlijk fris windje waar je zelfs op de warmste dag nog prima onder kunt slapen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sepio op 26-05-2017 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 08:28

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Warmte stijgt op - schijnt de zon op de begane grond binnen, zal deze warmte uiteindelijk in je zolder uitkomen. Isoleer je je zolder, kan ook deze warme lucht er niet meer uit 's nachts.

Wellicht een airco-unit voor de zolder installeren? Dat zul je door je hele huis merken. Anders wordt het inderdaad vanaf het moment dat de zon weg is de ramen open om de warme lucht eruit te laten. Daarbij deuren open laten zodat van halverwege het huis de warmte ook weg kan.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Sepio schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:33:
Ik vermoed dat het grootste deel van de warmte door het dak heen komt. Ik betwijfel het of zo gordijntje veel gaat helpen.
Dit is ook wat ik zou verwachten. Die ene vierkante meter dakraam maakt verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 19:39

Ligone

Moeha!

Sethro schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:43:
[...]

Dit is ook wat ik zou verwachten. Die ene vierkante meter dakraam maakt verschil niet.
Ik zou da nie onderschatten... Wij hebben 3 veluxen met een zonnewering aan de binnenkant, die is overdag gloeiend heet en fungeert gewoon als verwarming. Hier komt in de toekomst sowieso een rolluik aan de buitenkant op... Is alleen erg kostelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 08:24
Wij hebben een 4tal velux dakramen met verduisteringsgordijnen. Ik heb bij de verbouwing meteen besloten om een airco te laten plaatsen. Een folie helpt marginaal en de goede folies zijn redelijk duur. Het doorluchten werkt als de lucht 's avonds afkoelt maar op een warme zomerdag heb je gewoon pech. De airco is het enige dat echt helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SmokingSig schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:45:
[...]

Ok vanavond eens bekijken. Dit wist ik niet.
Zoiets dus ja, scheelt echt veel (nou ja, van niet te harden tot doenbaar) https://www.google.nl/sea...&biw=1244&bih=800#imgrc=_. En rondkijken voor de goedkoopste prijs scheelt ook zo enkele tientjes ...
In de tussentijd een laken aan de buitenkant idd, werkt beter dan folie (afneembare, bijv. die voor in een auto)... (of allebei tegelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 27-05-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb sinds dit jaar een rolluik geinstalleerd, dak op ZuidWesten, dus altijd warm in de zomer. Er zit een verduisterende gordijn aan de binnenkant, maar het probleem is dat de warmte alsnog binnenkomt. Een rolluik aan de buitenkant scheelt enorm. Ik heb de rolluik ergens anders besteld, maar wordt gewoon via Velux geleverd, scheelde wel ruim 300 euro. Beetje shoppen kan geen kwaad. En het is goed zelf te installeren, ik moest het via het dak doen, raam zit boven een vide. Het kan gewoon vanuit binnenuit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 23:27

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb een Velux met een rolluik en een Velux met een screen aan de buitenkant. Die screen houdt heel veel warmte tegen terwijl je nocht wel gewoon licht hebt.

De niet elektrische velux rolluiken (type dat ik heb althans, origineel velux) zijn zeer gebruiks onvriendelijk. Kan alleen volledig open of volledig dicht en je moet het raam volledig omkeren en aan het hoogste punt een palletje omzetten. Niet handig als je dagelijks wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17
Ik weet niet of het probleem nog speelt. Mijn dochter slaapt op zolder, 3 velux dakramen en met het weer van de afgelopen week kan het erg warm worden. Gewoon een uurtje of 2 voor ze naar bed gaat een raam open, airco aan en slang naar buiten hangen. Heerlijk koel op het moment dat ze gaat slapen.

Werkt waarschijnlijk effectiever dan een velux buitengordijn, en dan kun je je geld beter aan zo'n airco uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Je hebt van velux externe zonwering. Geen id of dat achteraf te monteren is denk t wel. Je kiept t raam helemaal zodat onder boven zit en dan haak je de rol die bovenaan in zit vast aan t kiepraam. Je zwiert m terug en tada de zonwering zit er voor. Ramen op welke stand dan ook en de rol rolt t op. Hier zit t origineel en t huis is van 1992.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-05 16:48
Wij hebben een elektrische rolluik laten monteren. Dit houdt echt zeer veel warmte buiten. Misschien duur in aanschaf, maar dan heb je niet de elektriciteit kosten achter af zoals die van een airco ;). Daarnaast is het ook bijzonder prettig donker (99,9% lichtdicht).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen banden met Velux ofzo, maar zie nu dat je geld terug krijgt bij zonwering:

http://www.velux.nl/acties/deperfectekamer

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhmmie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:51:
Wij hebben een elektrische rolluik laten monteren. Dit houdt echt zeer veel warmte buiten. Misschien duur in aanschaf, maar dan heb je niet de elektriciteit kosten achter af zoals die van een airco ;). Daarnaast is het ook bijzonder prettig donker (99,9% lichtdicht).
Die rolluiken heb je alleen met elektrische bediening en ze zijn daardoor echt bizar duur. Voor een klein raampje kost zonwering ongeveer 100 euro en een rolluik bijna 500.

Ik ga voor zonwering + verduisterend rolgordijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-05 16:48
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Die rolluiken heb je alleen met elektrische bediening en is daardoor echt bizar duur. Voor een klein raampje kost zonwering ongeveer 100 euro en een rolluik bijna 500.

Ik ga voor zonwering + verduisterend rolgordijn.
Goedkoop was het idd echt niet. Wij hebben een dakraam van 1.34x1.40 en wij waren idd 800 euro kwijt voor een rolluik op zonne-energie. Het enige nadeel (tot nu toe iig) is de kosten.

De voordelen: Houdt erg veel warmte buiten, de slaapkamer is in de zomer ook erg donker. En het dempt enorm veel geluid (denk aan regen, langsrijdende auto's, etc).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Aidix schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:45:
Ik heb een Velux met een rolluik en een Velux met een screen aan de buitenkant. Die screen houdt heel veel warmte tegen terwijl je nocht wel gewoon licht hebt.

De niet elektrische velux rolluiken (type dat ik heb althans, origineel velux) zijn zeer gebruiks onvriendelijk. Kan alleen volledig open of volledig dicht en je moet het raam volledig omkeren en aan het hoogste punt een palletje omzetten. Niet handig als je dagelijks wisselt.
Beetje oude thread om iets uit te quoten, maar het wordt weer actueel.

Ik heb voor 4 Velux dakramen ook zonwering nodig.
De bouwer heb ik gevraagd wat het daar moet kosten, maar ik vrees adviesprijs van Velux met een toeslag.

Velux webshop: https://www.veluxshop.nl/...?blindtype=BlackoutAwning
€254

Als ik de onderdelen opzoek die bij deze combo zitten:

Buitendeel: MHL SK00 5060
€71.16 bij Hornbach

https://www.hornbach.nl/s...wart/1479352/artikel.html

Binnedeel: DKL SK06 1100S
€98,00 bij Hornbach

https://www.hornbach.nl/s...lauw/5546447/artikel.html

Ik zal afwachten wat de instalateur opgeeft, maar met €170 en zelf doen scheelt het €85 per raam.

Heeft iemand dit zelf uitgevoerd, en is dit te doen voor iemand die een schroevendraaier vast kan houden?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 23:27

Aidix

Geluidspietlut

Alle velux accesoires komen met een soort ikea handleiding en zijn vrij eenvoudig te monteren. De ramen zijn al voorbereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jacovn schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Beetje oude thread om iets uit te quoten, maar het wordt weer actueel.

Ik heb voor 4 Velux dakramen ook zonwering nodig.
De bouwer heb ik gevraagd wat het daar moet kosten, maar ik vrees adviesprijs van Velux met een toeslag.

Velux webshop: https://www.veluxshop.nl/...?blindtype=BlackoutAwning
€254

Als ik de onderdelen opzoek die bij deze combo zitten:

Buitendeel: MHL SK00 5060
€71.16 bij Hornbach

https://www.hornbach.nl/s...wart/1479352/artikel.html

Binnedeel: DKL SK06 1100S
€98,00 bij Hornbach

https://www.hornbach.nl/s...lauw/5546447/artikel.html

Ik zal afwachten wat de instalateur opgeeft, maar met €170 en zelf doen scheelt het €90 per raam.

Heeft iemand dit zelf uitgevoerd, en is dit te doen voor iemand die een schroevendraaier vast kan houden?
toon volledige bericht
Die hebben wij dus, zowel het verduisterend rolgordijn als de zonwering. Montage is echt een fluitje van een cent. Heb je zo gedaan. Wij zijn er heel blij mee en de prijs viel ons best mee. Ik was in eerste instantie een beetje sceptisch over het "verduisterend" rolgordijn, maar daar komt dus echt geen streepje licht door. Je ziet geen hand voor ogen als je dat ding helemaal dicht doet (en wij hebben een witte).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 11-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29

_Apache_

For life.

Verduisterende gordijnen. Zorg dat je koude lucht naar binnen blaast vanaf de schaduwkant, en wellicht een plafond ventilator om de stil hangende lucht (heb je en nok of plat dak?!) weg te blazen en ruimte te maken voor frisse lucht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Plat dak en klasse d ventilatie. Ook vloerkoeling met warmtepomp.

Gaat om het beperken van opwarmen en verkleuren van dingen daar.

Ik ga het wel zelf doen. Thx voor de antwoorden.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mocht je goedkoper dan de velux adviesprijs willen, ik heb goede ervaringen met de zonweringstunter. Moet je maar even opzoeken. Ik heb een verduisterend rolgordijn voor binnen en een insectenhor, allemaal heel gemakkelijk te installeren. Ben je zo mee klaar. De buitenzonwering heb ik zelf geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Frieda schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:37:
Mocht je goedkoper dan de velux adviesprijs willen, ik heb goede ervaringen met de zonweringstunter. Moet je maar even opzoeken. Ik heb een verduisterend rolgordijn voor binnen en een insectenhor, allemaal heel gemakkelijk te installeren. Ben je zo mee klaar. De buitenzonwering heb ik zelf geen ervaring mee :)
Die heb ik gevraagd ook voor prijzen van screens voor normale ramen.
Leken weinig flexibel omdat ik ze vroeg wat voor prijs ze konden maken voor meer ramen tegelijk (10 stuks) en al voorbereide stroom voorziening.
Nou.. Niks korting, het moest meer kosten omdat ze met een speciale stekker mijn stroomdraad aan het screen moeten monteren.

Tja, exit, volgende aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Goh, ik heb toch een hor met zo'n 70 euro korting op de adviesprijs bij Velux gekocht. Dan moet je idd niet over de prijs gaan onderhandelen. Velux heeft nu trouwens een cashback actie, voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb ze eindelijk besteld.

4x VELUX DOP voordeelcombi
Type venster: GGU | Maatcode: mc-SK06 | Kleur stof (verduisterend gordijn): 1100 € 612,-

Dacht dat ik sk08 ramen had, maar zijn sk06, zijn iets goedkoper dus.

Edit: en de factuur nog op de 14e gekregen, kan ik nog de cashback aanvragen, weer 4 x €15 terug te vragen.

Edit 2: goedgekeurd, 8 x 15€ Cashback. Als in DOP = 2 producten maal 4 setjes.
Komt een DOP setje op 124€ ongeveer.

Dat is toch mooi voor de helft van wat de bouwer me als prijs op gaf (advies verkoop met opslag)
Het er zelf opmzetten moest ik toch al doe, dus dit was de betere oplossing.

[ Voor 52% gewijzigd door jacovn op 21-07-2018 08:32 ]

Pagina: 1