Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Word verwijderen LTR en RTL karakters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Ik heb meerdere word documenten (DOCX) die vol zitten met verborgen unicode karakters (o.a. U+200E). Ik ben op zoek naar een manier om deze snel te verwijderen. Deze handmatig verwijderen is geen optie door het extreem grote aantal. Een simpele "replace" haalt ook niets uit, dan krijg ik te zien dat er 0 vervangingen zijn gebeurd (ook al selecteer ik het LTR teken). Ook een zelfgeschreven Macro lijkt niet het beoogde effect te hebben. Open ik een sectie van de tekst in een hex editor kom ik evenwel netjes uit op e2 80 8e wat weer gelijk staat aan het LTR teken.

Iemand een idee hoe ik deze snel uit een hoop documenten kan krijgen?

Tot mijn beschikking: Office 2007 en 2016. Wegens vertrouwelijkheid van de documenten kan ik deze niet online zetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vieze hack, maar document door je hex editor halen en die bytes verwijderen? Of is het document dan gelijk stuk? Uiteraard testen op een kopie van 't bestand. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:25

Wish

ingwell

No drama

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:15:
Vieze hack, maar document door je hex editor halen en die bytes verwijderen? Of is het document dan gelijk stuk? Uiteraard testen op een kopie van 't bestand. ;)
Een docx haal je natuurlijk niet zomaar even door een hex editor (eerst uitpakken als zip en dan het document openen dat in XML is opgeslagen). En indien er een mooie oplossing zou bestaan voor dit probleem kan ik de taak uitbesteden O-) .

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Na uitpakken inderdaad, anders moet je het niet willen nee :P De XML 'hard' aanpassen kan je wel proberen.

Vervelendere manier: per gedeelde met dezelfde opmaak knippen / plakken naar kladblok en weer terug (danwel naar een text editor die de juiste karakters kan zoeken&vervangen).

Maar het moet makkelijker kunnen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)